Ga naar inhoud

CdAB 67 [LXVII] Kansloze laatste stuiptrekkingen van de door en door corrupte en verrotte Westerse gevestigde orde.


wo538

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,2k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Volgens mij doe jij zelf niet anders am vooroordelen uitbrengen jegens mij of naar de achterban van de Donald Duck , iets met een pot en een ketel. Van mij mag iedereen lekker geloven wat zij willen maar ik ga er geen respect voor opbrengen en bovendien vind ik het vrij dom wat niet wil zeggen dat die mensen dom zijn. ik bedoel geloof wordt op de dag van vandaag nog erg geïndoctrineerd wat de woede van veel religeuzen ook verklaard.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet echt even je eigen stukken terug lezen voordat je wat beweerd. . Je zei over de Donald Duck dat het meer bij mijn niveau past, dat bedoel je denigrerend anders was die opmerking niet nodig. Daarvoor heb je heel vaak gezecht dat ik denk slim over te komen. Lees alles maar eens op je gemakje terug en je zult zien dat je jezelf tegen spreekt. Geloof wordt verder gewoon geïndoctrineerd. Zelfs in Nederland wordt het nog steeds in heel veel gezinnen met de pap lepel in gegoten, daarvoor hoef je echt geen verstand van zaken voor te hebben. Ik zie niet in waarom een geloof niet respecteren je onvolwassen maakt terwijl er ironisch genoeg veel gelovigen zijn die vrouwen, homo's oud andere gelovigen niet respecteren. En kom nou niet met de cliché uitspraak dat niet alle gelovigen zo zijn want dat is geen excuses voor degene die het wel zijn.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de afwisseling steun ik DunneDraak in zijn geloofshaat. Keer op keer blijkt de Koran een boek te zijn waardoor sommige bekrompen figuren aangezet worden tot blinde haat jegens de medemens. Dan hebben we het over deze "fundamentalistische" islamieten als de paar onlogische gekkies die alles letterlijk nemen. Volgens mij is het probleem juist dat we hier met een "heilig" boek te maken hebben dat letterlijk aanzet tot haat. Slechts als je er een liberalere visie op nahoudt en een Koran vol met relativerende opmerkingen in de kantlijn leest kom je mogelijkerwijs tot een positief plaatje (want dat moet ik onze islamitische vrienden nageven, voor de afwisseling spreekt de hele moslimgemeenschap haar afkeer jegens dit soort gruweldaden uit, dat was voorheen wel anders). Dat betekend niet dat we daarom het hele boek en bijbehorende religie maar af moeten schrijven, maar wel dat we als maatschappij moeten kijken hoe we die relativerende kanttekeningen aan kunnen brengen. Te beginnen bij het stopzetten van alle subsidies aan bijzonder onderwijs. Trouwens las ik vandaag een verhaaltje van Monique Samuel, dat is die Egyptische pot die vroeger regelmatig bij Pauw en Witteman zat, over Moslims in Amerika. Omdat ze daar uitsluitend hoogopgeleide Moslims geïmporteerd hebben in plaats van de arbeiders hebben ze over de gehele breedte genomen een veel vrijere en tolerantere moslimgemeenschap en veel minder van dit soort problemen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Heb je de koran gelezen? Ik heb Fitna gezien :). Het gaat mij niet om het grote geheel maar juist om kleine passages die op het moment dat ze letterlijk opgevat worden aanzetten tot haat. >Verder kan je moeilijk een boek de schuld geven van wat dan ook. Mensen doen verschrikkelijke dingen, boeken niet. Waarbij de mensen die verschrikkelijke dingen doen claimen dit in naam van een boek te doen. Dan lijkt het mij handig dat de inhoud van dit soort boeken uit de taboesfeer gehaald wordt en gewoon bekritiseerd kan worden door jan en alleman. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Mein Kampf, maar dan in de tegenovergestelde richting, hef dat achterlijke verbod op en laat iedereen lekker lezen dat Hitler een idioot was met een gruwelijk slechte schrijfstijl.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...