Ga naar inhoud

Boeken!


PenTa

Aanbevolen berichten

  • Reacties 103
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Momenteel "Harpo Speaks!" De biografie van Harpo Marx. Erg interessant, met erg veel leuke verhalen, en af en toe ook tragische momenten. Echt een man met veel humor, en een echte familie man. Zo heeft hij een keer de hoge hoed van een goede vriend Alexander Woollcott verwisseld voor een sombrero. Woolcott merkte niets en liep een paar uur door New York met die sombrero op en zijn nette pak, niet begrijpend waarom iedereen zo vriendelijk naar hem lachte. En zo heeft Harpo wel meer van dat soort dingen uitgehaald, waarmee hij bewijst ook buiten Vaudeville en films een echte komiek te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees aardig veel mits ik tijd heb. En dan vooral waar gebeurde verhalen, het liefst reisverhalen van mensen. Laatst nog het boek: Bestemming beijing gelezen. Geweldig boek over een Nederlands stel die op reis gaan met een VW busje naar Beijing. Verder heb ik onlangs nog de biografie van Steve Jobs gelezen, ook erg leuk :) Overigens lees ik alles digitaal, idiaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op dit moment lees ik De Zilveren Adelaar, deel van twee van de trilogie van Ben Kane. Het is een historische roman, mijn lievelings genre. Als je dat ook een leuk genre vindt kan ik je heel wat boeken aanraden, maar dan moet ik wel even in de boekenkast kijken, want ik kan even niet op andere boeken komen. Verder lees ik af en toe een boek van het genre fantasy, en aan een bekende klassieker ontkom je ook niet aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Momenteel lees ik "Harpo Speaks!" Erg interessant boek van de stille komiek Harpo Marx over zijn leven. Staan ook erg hillarische verhalen in over wat de beste man heeft meegemaakt. Zo kon hij niet goed overweg met een boeienkoning toen hij nog in het theater optrad, en toen de boeienkoning hem om hulp vroeg omdat zijn vrouw geen tijd had, heeft Harpo de boeienkoning op een goede manier vastgeknoopt zodat hij er niet uit kwam. Ze moesten hem van het podium afsleuren omdat hij niet eens de eerste knoop loskreeg en als een worst op het podium lag, vervolgens moesten ze hem lossnijden. En zo heeft hij nog wel meer verhalen, en hij weet het op een leuke manier te vertellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laatst The Lord of the Flies weer eens gelezen (in 't engels uiteraard). Geweldig boekje over een stel kinderen dat is neergestort met een vliegtuig op een onbewoond tropisch eiland. Er zijn geen volwassenen die de crash overleefd hebben, dus de kinderen moeten zichzelf in leven houden en de kans zo groot mogelijk maken dat ze gered worden. In eerste instantie worden er afspraken gemaakt om dit te realiseren, maar langzaamaan worden ze niet meer nageleefd, met nogal interessante gevolgen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
  • 6 maanden later...
Een bumpertje voor dit topic. Ik lees nu de serie *Gone*, voor degene die dit niet kennen: het is ongeveer hetzelfde als het boek *Under the Dome* van Stephen King. Ook in dit boek komt er een koepel over een gebied heen. Maar nu kan je niet door de koepel heen kijken en zijn alle mensen boven de 15 weg. Zomaar! Dus hier worden de kinderen op zichzelf aangewezen om de orde te handhaven. O, ja en de hoofdpersoon kan vuurballen uit zijn handen schieten! Ik lees nu het vijfde boek *Gone licht*.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...