Ga naar inhoud

CDAB 94 [XCIV] Op elk slotje past een deksel


Gilan11

Aanbevolen berichten

  • Reacties 991
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Een kip in de natuur staat onder aan de voedselketen, een kat bijv al kan uren met zijn eten spelen voor dat hij het vermoord. Een scharrelkip merkt het niet eens wat hij geslacht wordt. Verder hoeft een scharrelkip zich nooit druk te maken over goed voedsel. Aangezien kippen vrij domme dieren zijn denk ik dat een scharrelkip niet behoorlijk veel meer te wensen heeft. Een vrijheidbesef zoals wij mensen dat hebben heeft het iig niet. Hoe weet je dat nou? Je maakt de fout die je op de middelbare school bij biologie al leert niet te maken, namelijk het antropomorfiseren.van dieren. Dieren zijn geen mensen. Als een dier op een neer springt, kan je er bijvoorbeeld niet van uit gaan dat het dier blij is. Je kan dus ook niet zeggen of een scharrelkip een gelukkiger leven heeft dan een wilde kip. De wilde kip houdt het toch al heel wat honderdduizenden jaren uit. Daarnaast zijn kippen WEL intelligente dieren, te vergelijken met veel zoogdieren.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs al zouden dieren geen mentaal of fysiek leed ervaren, dan alsnog is het slecht hoe erg die kippen worden uitgebuit. Beetje zoals de slaven op de slavenschepen alleen dan onder het mom van "het zijn toch maar simpele wezens", alsof kippen en veel andere dieren maar gebukt moeten gaan onder de mens, simpelweg omdat ze niet terug kunnen vechten of kunnen klagen. Zoiets doet de overheid ook met de ouderen en jongeren, alleen kunnen jongeren af en toe nog protesteren. De mens doet aan gereguleerde genocide, en het mag want anders zouden we weer jagers moeten worden. Ik vind het toch wel triest dat de vooruitgang van de mens altijd ten koste moet gaan van al het andere op deze vrij unieke planeet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Een kip in de natuur staat onder aan de voedselketen, een kat bijv al kan uren met zijn eten spelen voor dat hij het vermoord. Een scharrelkip merkt het niet eens wat hij geslacht wordt. Verder hoeft een scharrelkip zich nooit druk te maken over goed voedsel. Aangezien kippen vrij domme dieren zijn denk ik dat een scharrelkip niet behoorlijk veel meer te wensen heeft. Een vrijheidbesef zoals wij mensen dat hebben heeft het iig niet. Jezus Draak....ik heb in tijden niet zo'n achterlijke opmerking gehoord. Hoe krijg je zoiets voor elkaar?
Link naar reactie
Delen op andere sites

"vooruitgang van de mens"??? De mens gaat helemaal niet vooruit, maar juist achteruit. Kijk wat we met onze planeet doen en hoe we met elkaar omgaan. Het is diep triest en wordt alleen maar erger. Nee ik noem dat geen vooruitgang, we moeten ons echt behoorlijk schamen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Dieren zijn geen mensen Nou AJ, volgens mij zijn wij mensen ook dieren. Alleen zijn wij de meest achterlijke dieren die er bestaan en we zijn nog zo arrogant om te zeggen dat we nog intelligent zijn ook. Creatief zijn we zeker, maar intelligent niet anders had het er hier namelijk veel mooier en beter uitgezien.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Hoe weet je dat nou? Je maakt de fout die je op de middelbare school bij biologie al leert niet te maken, namelijk het antropomorfiseren.van dieren. Dieren zijn geen mensen. Als een dier op een neer springt, kan je er bijvoorbeeld niet van uit gaan dat het dier blij is. Je kan dus ook niet zeggen of een scharrelkip een gelukkiger leven heeft dan een wilde kip. De wilde kip houdt het toch al heel wat honderdduizenden jaren uit. Daarnaast zijn kippen WEL intelligente dieren, te vergelijken met veel zoogdieren. Het ging over lijden van kippen. Feit is dat een kip veel neer lijdt in de natuur dan een scharrelkip. Een kip wordt opgejaagd en leidt honger in de vrije natuur. Een scharrelkip heeft een prima leventje, daarvoor hoeft ik geen emoties aan een kip te koppelen. Een kip wil alleen vreten en veiligheid. Dat is dus juist enorm tegenstrijdig ten opzichte van de mens. Hoe ik dit weet? Ik ben opgegroeid met kippen. Als ik met een bak voer binnen het hok kwam was er geen enkele kip die na de deur rende om te ontsnappen maar rende ze allemaal standaard naar mijn bak voer. Een kip boeit het dus geen flikker als hij in een kooi (indien groot genoeg) zit. Om mensen hypocriet te noemen omdat ze (scharrel)kip of eieren eten vind ik nogal debiel. Waar leg je de grens? Mensen kunnen dus geen melk meer drinken? Geen met natuurlijke bemeste groenten? Geen houtproducten kopen? ( in elke kapboom ligt enorm veel dieren) Tuurlijk lijdt een kip, ook een scharrelkip dat zal ik niet ontkennen. Maar je kan toch prima de grens bij jezelf leggen tussen onnodig en (kennelijk) nodig dierenleed. Of we moeten allemaal weer in grotten gaan wonen en gras gaan vreten. ( wel uitkijken dat je stiekem niet een torretje eet!)

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dachten jullie nou werkelijk dat de generaties voor ons humaner omgingen met dieren. ;) Wij zijn in staat om dieren (redelijk) pijnloos en stressloos te slachten. 80 jaar geleden brakken ze gewoon de nek van een kip. Of dan onze Arabische vrienden die nog gewoon halall slachten ;) (zelfs op dierendag)

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>vooruitgang van de mens"??? De mens gaat helemaal niet vooruit, maar juist achteruit. Kijk wat we met onze planeet doen en hoe we met elkaar omgaan. Het is diep triest en wordt alleen maar erger. Nee ik noem dat geen vooruitgang, we moeten ons echt behoorlijk schamen. Mensen die in glazen huizen wonen....

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...