Ga naar inhoud

CDAB 31 [XXXI] De vinger lik


marCiano

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Na dit jaar als ik mijn examens heb afgerond ben ik van plan iets met management/economie te gaan doen. Op het moment lijkt mij IBMS het meest aantrekkelijke (International Business & Management Studies) gezien de breedheid ervan en dat het helemaal in het Engels is, en dat ik stages in 3e en 4e jaar wellicht in Amerika kan doen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Wow wat een groot startkapitaal. Wat voor soort bedrijf zou volgens jou nu goed zijn om mee te starten? Internet bedrijf bijvoorbeeld. Gebruik dat kleine startkapitaaltje alleen als inkoop voor spullen die je denkt te kunnen verkopen met winst. Doe in ieder geval iets, en zet het geld niet op de bank want daar heb je niks aan. Ikzelf heb bijvoorbeeld ook niet echt een spaarrekening. Al mijn geld stop ik zoveel mogelijk terug in het bedrijf, en als ik wat nodig heb kan ik het daar uit de kas halen. Omdat ik z.z.p.er ben beheer ik over mijn eigen vermogen. En omdat ik zoveel mogelijk van mijn "spaargeld" in het bedrijf stopt blijft het gezond. 2 jaar terug had ik nog auto's in de prijsklasse 800-2000 euro. En omdat ik niet veel bedrijfsruimte heb en dus niet 100 auto's van 1000 euro kan neerzetten, heb ik er nu een aantal die wat duurder zijn en van een nieuwer bouwjaar. Dit kan ik me ook alleen maar veroorloven omdat ik bijna niks op de bank zet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals het hoort! En in de tegenstelling tot wat sommige mensen zeggen, dit is DE perfecte tijd om een bedrijf te beginnen. Zorg dat het bedrijf in laag conjunctuur goed loopt, dan loop je met hoog conjunctuur binnen. Ik ben het alleen niet eens met een internetbedrijf, je moet in deze categorie met zoiets nieuws en orgineels komen dat je je bedrijf afzet van anderen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is zeker geen slechte tijd om te beginnen. Je moet natuurlijk niet te hoog inzetten en rekening houden met failure. Gewoon klein beginnen en zien hoe het loopt. Ik heb dan een bedrijfspand wat me 800 euro in de maand kost (wat relatief weinig is, maar voor mij nog best veel) waardoor ik verplicht ben om minimaal quitte te spelen op omzet. Maar vergeet niet dat je niet voor elk soort bedrijf een pand nodig hebt. Genoeg mensen die van huis uit werken en dus geen vaste lasten met zich meedragen. Dit is dé manier om een bedrijf op te zetten. 1 voorbeeld: Een nicht van mijn vriendin begon een aantal jaar geleden vanuit huis trouwjurken te verhandelen (via Facebook). Deze jurken ontwierp ze zelf en liet ze maken door een kleermaker. Ze hoefde bij wijze van spreken maar 1 jurk p/w te verkopen om te kunnen eten. Nu, een aantal jaar later sinds het vanuit huis goed liep, heeft ze een eigen bedrijfspand en loopt dik binnen. https://www.facebook.com/debruidcompany?fref=ts
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...