Ga naar inhoud

Hoe reageer je op een artikel?


Ossahib

Aanbevolen berichten

In Red Dead Redemption word het trouwens wel weer gecompenseerd door het [*Honor*](http://reddead.wikia.com/wiki/Honor) en het [*Fame*](http://reddead.wikia.com/wiki/Fame) systeem, waarbij je de gevolgen van jouw acties direct in de spelwereld terug kunt zien. Neemt niet weg dat het verhaal nog wel het effect van de dissonantie creëert.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Ik heb op gta 5 1 miljard gecheat op micheal. Maar hij blijft bij elke missie zo n beetje zeiken over geld, eigenlijk zal het hele verhaal al niet kunnen omdat je begint met een juwelier beroving om een schuld terug te betalen terwijl micheal bij mij toen al anderhalf miljard had.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Het is eigenlijk geen ludonarrative dissonantie, maar omdat het kan: In een missie van The Witcher 3 ben je in gesprek met Sigismund Dijkstra, waar hij opbiecht (geparafraseerd), *"For starters, I told [ ... ] of our plans. Mea culpa."* Hier gebruiken ze *mea culpa*, een uitdrukking in het Latijn, een taal dat niet in de gamelore voorkomt. Nou heb ik zo even snel gelezen en het blijkt dat in de Witcher boekenreeks Latijn ook regelmatig voorkomt, plus het feit dat je bijv. veel variaties en mengelmoezen van o.a. Nederlandse, Duitse en Slavische namen tegenkomt -- Sigismund Dijkstra is al een Duits-Nederlandse naam. Gezien het bovenstaande kan het ook gewoon een stijlistische keuze zijn, en tóch viel het mij op, want ik heb verder nog geen Latijn gehoord in de game.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je dit ook afvragen van de taal waar iedereen in spreekt; Engels. (Als je de game in het Engels en niet de andere talen speelt, uiteraard.) Maar deze geselecteerde taal is dan de 'common tongue', net zoals ze dat bijv. in *A Song of Ice and Fire* (en Game of Thrones) hebben. En een hele nieuwe taal verzinnen is ook geen beginnen aan -- plus Tolkien is al een tijd dood, dus helaas.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...