Ga naar inhoud

Hoe reageer je op een artikel?


Ossahib

Aanbevolen berichten

Nog eentje in The Witcher 3. Geralt zegt op een gegeven moment (geparafraseerd), *"I recommend the Zerrikanian Alpine air if you want to get away from things."* *"Alpine"* is dan het Engelse synoniem van *mountainous*, het komt uiteindelijk van (de) *''Alpen''*, een gebergte wat ze in The Witcher 3 niet kennen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 104
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 4 maanden later...
  • 1 jaar later...
  • 1 jaar later...
https://www.gamesindustry.biz/articles/2020-01-07-the-last-of-us-director-bruce-straley-on-ludonarrative-dissonance

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms is het juist leuk om lekker dissonant te zijn met wat het verhaal van je verwacht. Vandaag expres iemand voodoo-verbrand in Witcher 3 om te kijken hoe geliefden (Bloody Baron / dochter) zouden reageren. Deadpan! ... (toch maar een eerdere save gepakt en de quest 'zoals het hoort' afgerond, want ik wil toch een mooi verhaal schrijven)
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Je moet toch echt een ontzettend grote nerd zijn om op zulke dingen te letten in een video game nota bene. Wat doe je nou neerbuigend naar videogames? In games van tegenwoordig wordt zoveel tijd en aandacht gestoken en zijn zo bedachtzaam in elkaar gezet dat ze het verdienen/erom vragen om op scrupuleuze wijze geanalyseerd te worden. Niet in de laatste plaats omdat de unieke beperkingen en mogelijkheden van het medium/kunstvorm videogame buitengewoon interessant zijn. Ze resulteren bijvoorbeeld in het het ontstaan van compleet nieuwe begrippen; een mooi voorbeeld pronkt boven het topic waarin wij ons momenteel bevinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Overigens is het ook interessant om te zien dat sommige mensen totaal geen last hebben van een fenomeen als ludonarrative dissonance tijdens het spelen van een game, terwijl anderen er wel hinder van ondervinden. Waar dit mee te maken heeft? Waarschijnlijk met interpersoonlijke verschillen in inlevingsvermogen, oplettendheid en kritisch zijn, alsook de mate waarin iemand in staat is tot "suspension of disbelief", en of iemand videogames ziet als simpel vermaak en vooral speelt om zombies af te knallen, dan wel om opgezogen te worden in een geloofwaardig en meeslepend verhaal.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hou je er dezelfde opvattingen op na m.b.t. films en andere kunst? "Leuk om je tijd mee te verdrijven maar verder niet"? Want je kan alles natuurlijk zo oppervlakkig of diepzinnig maken als je zelf wil. Er is geen goed argument waarom je over (trends in) de schilderkunst wel zou kunnen filosoferen en analyseren, maar games niet. Maar goed, sommige mensen hebben genoeg aan oppervlakkig vermaak en denken het liefst niet zoveel over dingen na. Anderen graven graag wat dieper.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...
Ik heb nu ongeveer 15 uur Red Dead Redemption 2 gespeeld en op heel veel vlakken is het spel realistisch en immersive maar juist met vuurgevechten en achtervolgingen door lawmen en bounty hunters voel ik sterke dissonantie. Als je bijvoorbeeld Micah uitbreekt in Strawberry knal je 80 mensen neer die je komen achtervolgen en stromen ze van alle kanten op je af. Dat doe voor mij afbreuk aan de ervaring omdat er sowieso nooit zo veel mensen achter je aan zouden komen die zich allemaal mak laten neerknallen en Arthur komt op mij ook niet over als zo'n koelbloedige moordenaar.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb dit precies hetzelfde ervaren. Qua shootouts is Rockstar in RDR2 inderaad compleet doorgeslagen. Vond het zelfs opeens vermoeiend worden alweer een shitload aan vijanden te moeten neerschieten. Andere opties heb je meestal ook niet, helaas... Terwijl ik de game buiten het verhaal om juist door al het realisme een onwijs gave ervaring vind waar ik mij compleet in kan verliezen omdat het allemaal zo natuurlijk en geloofwaardig in beeld word gebracht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...