Ga naar inhoud

Microsoft is klaar! Sony wint!


Orcbama

Aanbevolen berichten

@Orcbama, Te zien aan je commentaren over het uitlenen en verkopen, maak ik toch uit dat jij je niet helemaal inleest in wat Microsoft zegt. Als ik nu een game uitleen, kan ik die zelf niet meer spelen. Als ik straks op de Xbox one een game uitleen, kan ik die zelf ook nog spelen. Weliswaar niet tegelijk, maar ik ben niet afhankelijk van wanneer ik mijn disc terugkrijg. En je bent GEEN eigenaar van je game. Dat denk je misschien, maar dat is niet zo. Nes, snes, ps2. ps3, xbox, pc etc . bij allemaal krijg je slechts een licentie om de game te spelen. Dat wat in principe jouw eigendom wordt is de media. Ik snap wel dat dat niet tot lasting te controlleren is, maar toch ben jij geen eigenaar van de game. En ik zit eigenlijk wel op de Kinect te wachten, zeker als dat voice control goed gaat werken. De prijs, ach ik vindt die 100 euro geen probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 857
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je kan trouwens wel nu zeggen hoe de ps4 krachtiger is, maar met cloud kan de Xbox One hierin gaan inhalen. Dat het gebouwd is op de toekomst hoeft niet te betekenen dat het gebouwd is voor 2050. Waarschijnlijk hebben ze het over 1/2 + jaar, en ik vind het dan wel een goede investering aangezien ze wel weer 6 jaar meegaan. Overigens niet alleen slechts een investering want de Xbone spreken mij 10x (letterlijk) meer aan dan de PS4 games voor de launch.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasjan007 Waarom zou ik wachten? Dat heb ik al gedaan met de Xbox360. De rest had ik allemaal met launch. De PS3, de Wii en WiiU. De Xbox360 kwam later. Veel van wat ik speel wat cross platform is, speel ik echter op de Xbox en niet de PS3. Ik ga dus dit keer eerst voor de Xbox one en daarna voor de PS4. Ik ga crossplaform games ook nu zeer waarschijnlijk niet op de Playstation spelen maar op de Xbox. De PS4 komt er dus voornamelijk voor de exclusives en heeft voor mij dus minder haast dan de Xbox.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ref Jah daar heb je gelijk in met Xone. Over aan 1 persoon uitlenen dat je samen kan spelen om de beurt. Maar een derde persoon kan niet. Plus als ik een spel koopt, speel ik die uit en gaat die deur uit. Tenzij er een vette multiplayer op zit. Dan blijft die. Maar speel ik hem uit en tis klaar, gaat die langs al mijn vrienden die er ook interesse in hebben. (Sommigen hebben gewoon minder geld dan de rest). En daarna breng ik deze weer netjes naar gamemania. Ben geen verzamelaar. Dit gebeuren wat ik hier boven vertel, gaat bij Xone never nooit lukken. Want de derde persoon moet gewoon weer betalen. En niemand weet nog hoeveel. Maar het blijft betalen. En over dat eigenaar gebeuren. Ik zie mezelf als eigenaar als ik hem aan 100000 vrienden kan uitlenen zonder probleem en weer kan verkopen zonder probleem aan wie dan ook. Dat maakt mij de eigenaar van het fysieke discje. Ik snap je ook wel over die licentie. Maar Microsoft is nu bezig om mij dat recht helemaal af te pakken en zelf te bepalen hoe het moet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Ref wat je zegt over dat er nu ook al DRM is. Natuurlijk is er copyright. Dat is wel heel iets anders dan wat Microsoft nu wil. Als ik nu een ps3 game koop dan is hij van mij dan mag ik hem 100.000 keer uitlenen als ik wil. Ik mag hem verkopen aan retailers, aan vrienden, aan wildvreemden. Dat kan straks dus niet meer. Microsoft gaat gewoon steeds een stukje verder.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasjan007 Ik weet dat er van sommige games meer content komt naar de PS4. Ik heb gewoon toch een voorkeur voor de Xbox. Dat zit hem in het menu, maar vooral in de controller. Ik weet dat de controller voor de PS4 vernieuwd is, maar de analoge sticks zitten niet op de juiste plaats (voor mij dan). Ik vindt de layout van de dualshock controller vreselijk (sorry). Dit is voor mij al een van de redenen om de meeste cross platform games op de xbox te spelen. Ik heb alle Assasins Creed delen voor de Xbox360. Het laatste deel heb ik dan weer voor de WiiU. Als Black flag voor de WiiU er ook had geweest, had ik waarschijnlijk zelfs voor die versie gegaan. Bepaalde dingen halen mij nou eenmaal niet over om voor een bepaalde console te gaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja maar dan gaat het om smaak. Overigens wat zitten mensen te bitchen over die controllers. De ps3 controller is prima net zoals de 360 en als de ps4 en one controller zo goed worden als ze zeggen dan hebben we niks te klagen. Als je naar de feiten kijkt kun je voor de multi platforms(Die straks bij launch de beste games gaan zijn op next gen) het beste een PS4 halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die PS gewend zijn snappen dat inderdaad niet vaak nee. Een xbox gebruiker zal je dan ook zelden tot nooit horen zeggen dat hij de PS controller fijner vind. Genoeg PS gebruikers die wel toegeven de voorkeur te geven aan de Xbox controller. Goede maat is van PS3 na hem 2 jaar te hebben gehad overgestapt naar de Xbox 360 zonder spijt en vond de controller dan alsnog beter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan ook niet het punt. Het punt is dat alle mensen die Xbox One kopen zullen aangesloten zijn aan het internet. PS4 bezitters waarschijnlijk niet, aangezien ze zo moeilijk doen om het verbonden zijn. Ga nou even na bij jezelf hoe klein de kans is dat jij daadwerkelijk de lul bent? Voor mijzelf: als Ziggo's internet er minstens 24 uur uit ligt TEGELIJK met Vodafone's 3G. Ik denk niet dat dit erg anders is in de rest van Nederland/Europa/VS. Zelf heb ik 4 gig 3G per maand dus mij hoor je niet klagen. En met 61% van Nederland in bezit van een smartphone denk ik ook niet dat je erg krap zal zitten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@klaasjan007 Er is van alles mis met de PS3 controller. Snap nou eens dat niet iedereen daar hetzelfde over denkt. Ik vindt de PS3 controller NIET fijn, NIET prettig en dus GEEN goeie controller. Aangezien de controller het enige deel van een console is waar ik fysiek mee te maken heb en het ding heel wat uren in mijn handen heb, is dit voor mij wel degelijk van belang bij de aanschaf van een console.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...