Ga naar inhoud

Vetste nieuwe IP deze generatie?


Rencus

Aanbevolen berichten

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • 2 maanden later...
Ik heb op zich weinig moeite met schaarsgeklede vrouwen, maar ik vind het alsnog een raar iets dat je in veel spelletjes (bijv. in om het even welk fantasyspel) een duidelijk onderscheid hebt tussen mannen- en vrouwenkleding, waarbij de vrouwenkleding uit nauwelijks iets meer bestaat dan een veredelde bikini. Dat is zowel seksistisch als niet realistisch (en voordat je gaat beargumenteren dat spelletjes sowieso niet realistisch zijn; er moet alsnog wel een zekere consistente logica in zitten). In Halo heeft iedereen tenminste dezelfde armor aan, hoewel je je mbt Cortana inderdaad kunt afvragen of de pot niet de ketel verwijt. Ik vind Kojima redelijk briljant, maar zijn opvatting dat vrouwen in games best wat erotischer/sexier mogen zijn vind ik tegendraads in een tijd waarin ook de gameindustrie op grotere schaal minder seksistisch lijkt te worden. De OP is hier zelf een manbaby.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry het is natuurlijk niet normaal dat Kojima geen rekening houd met die 12 vrouwen die deze game per ongeluk kopen of krijgen voor hun verjaardag. Maar even serieus. Als er een vrouw in een game voorkomt met niks anders aan als haar ondergoed schreeuwen vrouwen overal seksisme, terwijl wij gasten het prima vinden als Kratos met zijn gespierde kale lichaam in niks anders als een doek voor zijn lul alles doodslaat en onthoofd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Punt is niet dat er toevallig een keer één vrouw schaarsgekleed in een game zit, maar dat dit min of meer de norm is. Waar de outfit van mannen, die vaak bestaat uit een heleboel armor (Kratos is hier de uitzondering, maar die game speelt zich af in de Oudgriekse mythologie en vrijwel iedereen heeft hier weinig kleren aan), en dus hoofdzakelijk functioneel is, zijn vrouwen vaak schaars gekleed waarbij hun outfit dus niet zozeer functioneel is alswel dient om het desbetreffende personage geiler te maken. Met andere woorden; waar mannen serieus worden genomen als krijger of w/e dienen vrouwen vooral om op te geilen. Je kan niet oprecht zeggen dat vrouwen in games op deze manier serieus worden genomen. Het seksisme schuilt erin dat dit de norm is, en niet een geïsoleerd incident.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...