Ga naar inhoud

HELP ME EEN KEUZE MAKEN (IK KAN NIET KIEZEN!!!)


Sniper_260

Aanbevolen berichten

  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk dat de uitspraak MS / XBOX 1 niet zal blokkeren want de console is dan niet verboden en met het kopen van de console geef je waarschijnlijk als EU-bewoner bepaalde rechten op omdat je met de voorwaarden van de XBOX 1 console akkoord gaat. Dus het wordt deze keer wel de voorwaarden voor aanschaf van de XBOX 1 lezen. DRM zal MS gaan verbloemen met terug kopen van gekochte games en het aanbieden van goedkope games digitaal .......... 500 GB schijf lijkt mij dan te klein.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een verbod gaat niet gebeuren, wel zouden ze bijv alles moeten terugdraaien of aanpassen. Rechtvaardig? Nee, laat dan een gedeelte van de opbrengst door bijv Gamemania afgestaan worden naar Microsoft ofzo. En denk het niet, tenzij je de One kan hacken en spelle nkan copieren, aan de console zelf kan je maar moeilijk iets veranderen. Mensen hoeven geen One te kopen. En de mensen die het wel doen wisten waar ze aan begonnen, dus als ze 2de hands games willen spelen, moet ze toch dokken, dus waarom dan niet gewoon nieuwe kopen? En het is kut als je je favo game daarvoor moet opofferen, ik zou het MC dan ook echt laten weten en ze een grote middelvinger geven. Ik heb met mensen van Gamemania gepraat en die zeggen dat ze nog (dankzij Nintendo en de ps3 en 360) zeker nog 5 jaar op de oude voet verder gaan. Daarna is het afvragen hoe alles verder gaat. Waarschijnlijk gaan ze dan geen One spellen verkopen. als de andere 2 ook volgen in de toekomst bestaan er geen 2dehands winkels meer voor die generatie, alleen voor retro shit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De regiolock zou voor ons inderdaad een voordeel kunnen zijn door die nieuwe wet, alleen andere landen last van die tweedehands games niet meer doorverkopen! Ze zeiden dat ze ook veel aan Europa zouden denken dus.... Hij gaat sowieso niet verboden worden. En als ik dan alleen nieuwe games en geen tweedehands games kan kopen, is dat maar zo. Zo'n groot probleem is dat nou toch ook weer niet?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik verwacht dat je op de XBO gewoon nog second hand kan verkopen, alleen gaat het op andere voorwaarden. Wellicht nog steeds via (aangesloten) derden partijen en/of via het loskoppelen van je account. Nog los daarvan geven ze het voorbeeld zelf al met de AppStore. Ook vraag ik me af hoe het geregeld is met alle software zoals bijv. Windows OS.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat interpreteer je verkeert. Het is nu eenmaal een feit dat het gebeurt, punt, daar gaan we ook niet meer over ouwehoeren. Waar we wel over moeten praten is wat je met die info gaat doen. Dus koop je de One of niet? Ik ben het er zeker niet mee eens en als Sony er voor gekozen had om het ook te doen, zou ik niet eens een next gen console kopen. En dat is echt verneukt als je dat wel wilde en al je favo spellen wilde spelen, maar dat het door zoiets vergald wordt. Dan heb je de keuze, One kopen, One niet kopen, PS4 of PC kopen of helemaal niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de geld naar Dev gaat mee eens maar het gaat naar de publisher. En tot bepaalde hoogte vind ik als ik een product koop een vrijheid moet hebben om die product aan wie ik wil te kunnen verkopen. Of mis ik iets? Maat thanx voor je input. Helpt me met mijn mening nog beter te kunnen vormen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok je hebt dus een One spel die je wilt verkopen, Gamemania neemt ze niet aan, want die verdienen er niets aan, dus ben je verplicht het via marktplaats of op straat via via te verkopen. Lache man! Als dit de toekomst wordt hebben we dadelijk nauwelijks gameshops met actie prijzen meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar wat als je nu nog wel bij Gamemania je games kan verkopen (maar dan gaat een gedeelte naar de dev). Of direct door games los te koppelen van je account. En er Steam prijzen komen. Dan scheelt het niet veel van de werkelijkheid, het geld zal eerlijker worden verdeeld. En wij, gamers, krijgen mooie prijzen. MS zal zeker een goede invulling moeten geven aan de praktisch toepassing van het DRM. Maar als ze het doen dan kan het juist heel goed uitpakken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me 1 ding af he.. Ik koop een game voor m'n XBO, dan moet ik em koppelen aan m'n account.. Maar stel nou dat ik er geen klote aan vind en ik zou em willen ruilen, dan kan ik em nieteens terug brengen naar de winkel omdat ie al gekoppeld is aan m'n account!!! Hoe de fuck willen ze dat gaan oplossen dan? Je koopt een game, vind em niet leuk, pech gehad? Of heb ik iets gemist?
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nicka187 Kan maar laten we eerlijk zijn de geld gaat niet naar de dev maar naar de publisher die al jaren als geldwolven de usedgames markt proberen te laten verdwijnen. Daarnaast bijna al het geld van de 2de handse games wordt door ons allemaal weer terug gestoken vaak in nieuwe games. Dus de geld blijf al bij hun. Ik snap dat jij het zo ziet maar jijziet voor delen hier en ik helaas alleen nadelen en beperkingen. Maar snap wel degelijk je punt. Ik zou willen dat ik beter antwoord had maar je kan me niet vertellen dat de keuze van MS op moment de goede is. Zeker niet gezien de beperkingen die op ons gelegd worden. Maar thanx vind je in breng echt goed alle bij @Squall en @Nicka187
Link naar reactie
Delen op andere sites

Daarom worden er ook zo veel PC games gedownload en gecracked, zodat je geen miskoop kan doen... En ja hoor, ik heb het wel eens dat een game een hele goede review krijgt, ik em koop en em uiteindelijk niks vind.. Bonnetje erbij, terug naar de shop en een andere game uitzoeken, easy als dat.. Ik gooi geen €50 weg aan een game die ik uiteindelijk bagger vind...
Link naar reactie
Delen op andere sites

JA als de product mij niet bevalt vind ik dat ik 48uur de tijd moet hebben om de product weer te mogen terug brengen! In de bioscoop als je in de 1ste half uur opstaat en je geld terug eist om wat voor reden dan ook Overlast of gewoon weg dat de film slecht is mag jij je geld terug vragen. Als je een BluRay koopt en deze je niet bevalt kan je deze binnen 48h bij elke zaak met je bonnentje weer in leveren en je geld terug vragen. Zijn rechten die jij als klant heb.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn laatste miskoop kan ik me niet herinneren. Hoeft ook niet met internet tegenwoordig. En verder, probeer een pc game maar te ruilen omdat je de game niet leuk vindt. Probeer een digitaal produkt op XBLA of PSN maar te ruilen. Probeer software maar te ruilen of DLC.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...