theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Dat zou dan betekenen dat easy de nieuwe hard wordt, als ik je goed begrijp. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Natuurlijk de AI mag nodig geüpdate worden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
rodriguez Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Ja, het is inderdaad heel lastig, je hebt het op een of andere manier altijd door als er bijvoorbeeld iemand achter je meekijkt op je scherm. Maar ik denk, dat als je bijvoorbeeld cover, neemt, en dan heel snel de vijand weet te pakken, het zeker mogelijk is. En natuurlijk heb jij wel een beetje een punt, misschien als het echt perfect mensen zijn dat het in games te moeilijk wordt om te sneaken, maar ik denk dat developers dat punt zelf ook voelen. Zo maken developers zombies ook niet heel slim, simpel weg omdat het bijvoorbeeld bij de game past om lekker hordes zombies neer te maaien. Hier zal ook heus rekening meegehouden worden bij sneak games. Er wordt natuurlijk niet alleen geprobeerd om een zo realistisch mogelijk AI te maken, maar ook, om een zo leuk mogelijke AI te maken, en dit kan ook juist weer beter met de nieuwe gen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Volgens mij heb ik trouwens ooit in een developer diary van een bepaalde game gezien dat het moeilijke van een goede AI maken juist het zorgen is dat ze niet té slim zijn, dat ze niet bovenmenselijk slim zijn en een bovennatuurlijke reactiesnelheid hebben. In ieder geval denk ik niet dat we qua AI grote veranderingen gaan zien op de volgende generatie consoles. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
colinch Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 In the last of us sneak je ook op die infected gasten en daarbij kan ik me nog voorstellen dat ze me niet zien, maar humans moeten je idd echt wel zien want als je in zo'n situatie bent dan let je echt 10x zo goed op alle kleine geluiden enzo. Maar ja dan zou het echt heel moeilijk worden om te sneaken in een realistisch spel. In spellen als dishonored vind ik het al beter uitgewerkt. Maar ik denk dat ze vooral de AI bedoelen van bijvoorbeeld rondlopende mensen in een open-world game of idd partners die niet meer in de weg gaan staan en ook echt een beetje meehelpen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Saeglopur Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Je hebt in een game ook niet zo veel controle over je personage als je over je eigen lichaam hebt, dus dan is het logisch dat de AI ook niet zo scherp is als echte mensen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jefftheman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Een betere A.I. zorgt er natuurlijk wel voor dat zo'n game echt leeft! En willen we dat niet allemaal mannen? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Nou je het zegt, ik heb geloof ik dezelfde developers diary gezien. Ik denk zelf dat er zeker grote veranderingen zullen komen binnen de AI hoe of wat dat zullen we moeten afwachten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Absoluut, ik zit ook te wachten op een gevarieerdere AI. Meer mogelijkheden lijken me zeker leuk. Meer variatie=meer uitdaging Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 AI is zeker (en misschien wel vooral) de vijand. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JahArmy Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Bij deze verklaar ik dit topic tot de domste topic vd week. Wij gamers wachten al jaren op goeie A.I. we hadden dan ook verwacht dat de huidige generatie consoles dit konden brengen. Maar veel devs gingen liever voor grafische meuk, tis het 1 of het ander. Bij The Last of Us merk je dat een beetje slimme A.I. én dikke graphics af en toe botsen op de huidige generatie. All we want is everything. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ploert Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Ja ik heb idd liever een spel waarbij alle vijanden teringdom zijn, omdat ik zeer lage gamingskills heb. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ploert Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Dit dus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Well, tnx. Mijn vraag is niet of we een betere AI willen, maar of de AI niet te goed wordt... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
AlCheMist Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Ik vind dit eigenlijk helemaal niet zo'n dom topic. Hangt er denk ik van af wat je bedoelt met "sterkere A.I.". Als je realistischer bedoelt, in de zin dat de A.I. "logischer" (en dan bedoel ik dus niet binnen de logica van het spelletje in kwestie maar zoals mensen "in het echt" ook zouden denken) kan reageren op jouw acties en je dus ook beter kan beredeneren welke tactieken wel of niet werken, dan denk ik dat vrijwel niemand daar nee tegen zal zeggen. Als je met "sterker" bedoelt dat je tegen helderzienden moet gaan spelen (zie "Jort007"s post ergens hieronder) dan lijkt me dat persoonlijk frustrerend, en wellicht juist op een bepaalde manier een terugkeer naar de oneerlijk moeilijke 8- en 16-bit spelletjes van vroeger. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Veel plezier met CoD Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Dank, je vat precies samen wat ik bedoel! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Squall-2 Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Tja...dr zijn spellen waarvan ik zou willen dat de AI beter was, maar bij andere spellen is het weer te erg... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 De vraag is dus eigenlijk, zit jij te wachten op een (bijna) menselijke AI? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
NicholasKees Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Waarom zouden ontwikkelaars de nieuwe AI zo sterk maken dat ze onmogelijk te verslaan zijn? Dan flopt de game toch? Beetje een non-item als je het aan mij vraagt. Volgens mij worden ze alleen realistischer en beter als jij dat wilt. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Ze zullen het niet onmogelijk maken, dat is juist de issue. Wordt de AI wel beter en zitten we daar wel op te wachten? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yayooo Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Dan moet in het voordeel zijn tegen de andere spelers, sterkere wapens, armor, gadgets etc. En misschien wat tips erbij handleiding misschien. Helemaal menselijk heb ik eigenlijk geen mening over, ik heb er te weinig over nagedacht. Kom er nog een keer wel op terug :P Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JahArmy Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Dat is onmogelijk want ons brein zal altijd sterker zijn dan A.I. Bossbattles bijvoorbeeld leken op de 16-bits ook onmogelijk, totdat je in de gaten had hoe ze geprogrammeerd waren en je met jou menselijk verstand een zwakke plek wist te vinden. Hetzelfde met FIA bijvoorbeeld, als je voor het eerst op Legendarisch speelt, dan lijkt het of de A.I. helderziend is, en precies weet wat jij gaat doen. Maar naarmate je verder speelt merk je dat ook die A.I. gewoon geprogrameerd is en reageren volgens het principe actie=reactie. HIER heb jij dus het voordeel, en dat zal altijd zo blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LordJeenus Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 nee, het domste topic is deze: http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/boterhamworst-of-jonge-kaas/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
LordJeenus Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 nieuwe (betere) A.I. is gewoon goed! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.