Ga naar inhoud

Nog uit te spelen games


guy1996

Aanbevolen berichten

@jaharmy dat is waar, maar ik denk niet dat de "nieuwe" AI volledig te vergelijken is met die uit het 16-bit tijdperk, toen was het inderdaad enkele acties-reacties, dat zijn er tegenwoordig zo ontzettend veel dat het al vreselijk dicht bij menselijk denken komt. Een mens werkt ook via het princiepe actie-reactie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Maar naarmate je verder speelt merk je dat ook die A.I. gewoon geprogrameerd is en reageren volgens het principe actie=reactie Ik denk dat JahArmy hier wel een punt heeft. De hedendaagse A.I.'s zijn natuurlijk vele malen complexer dan de A.I.'s uit 16-bit spelletjes maar zijn nog altijd gebaseerd op hetzelfde principe. Ik denk dat dit eigenlijk ook niet anders kan, met het oog op zowel het programmeren van een spelletje als de uiteindelijke gameplay. A.I.'s lijken misschien "menselijk", maar reageren uiteindelijk alleen op die triggers waar ze voor geprogrammeerd zijn, hoeveel dat er ook mogen zijn. Overigens; wanneer je daadwerkelijk een A.I. hebt die zich volledig gedraagt als een mens dan heb je in principe kunstmatig leven gecreëerd, en dat lijkt me ook niet bepaald wenselijk in een computerspel. Ik denk dat je een goede A.I. niet alleen kan herkennen aan het feit dat ie kan leren van zijn fouten of zijn tactiek kan aanpassen aan jouw speelstijl, maar ook op hoe hij reageert wanneer je dingen doet die binnen de context van het spel niet per se voor de hand liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In racespellen zou dit juist zeer welkom zijn. Dat ze ook een beetje kunnen inschatten hoe de speler ongeveer rijdt en waar hij (of zij) naar toe wil. Minder domme actie dus. En een goeie AI is altijd fijn. Dan wordt het spel uitdagend, en anders is er inderdaad nog vaak de mogelijkheid om het spel op easy te zetten. Maar moeilijk betekent dan niet meer dat een tegenstander meer hitpoints heeft, maar dat 'ie beter dekking zoekt en betere tactiek toepast. Ik kan dat alleen maar toejuichen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de vraag worden gamers niet steeds slechter? Want in bijna elke (18+) game word je gewoon behandeld als een idioot, herlaad het wapen met deze knop schiet met deze loop met die pook, loop hier naar toe met een mega grote pijl erom heen etc. Gamers word het erg makkelijk gemaakt, vind het niet erg hoor maar niet bij mijn 18+ games die zijn 18+ voor meer redenen dan alleen geweld ook puzzels en mechanics.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hitman is geen mensenlijke A.I. Bij het 2e level chinatown enemy's spotten je door massa's mensen heen en kijken dwars door je camouflage (koks outfit) als je dezelfde hebt (want elke kok kent elkaar daar in chinatown) In het level van het ziekenhuis als je een priester bent, pak je een outfit op die verdomme nog een masker erbij heeft, ze zien er dwars doorheen binnen 5 seconden en beginnen te schieten. Echt kansloos absolution vond ik drie keer niks vergeleken met zijn oudere broers. Ik werd echt gek in hitman omdat het zo overdreven was. Absolution was geen goed voorbeeld van menselijk A.I, het is niet realistisch het is gewoon kut.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan bij welk spel het is. Sommige spellen hebben dat misschien meer nodig, zoals bij online shooters ofzo, maar ik ken genoeg spellen die al zo kut zijn, dat als de AI daar nog beter in zou worden, he onmogelijk gemaakt wordt het spel uit e spelen en het heel je plezier bederft. Daar komt ook nog ens bij dat de computer altijd in het voordeel is. De computer hoeft niet een knoppen combinatie te maken en kan dus meteen een actie uitvoeren, waarbij wij moeite voor moeten doen. Ook ween ze vaak meteen e reageren op jou acties, alsof ze in de toekomst kunnen kijken, als ze dat nou eens aanpassen zou die AI niet zo erg zijn als het omhoog ging. Ik zou het bij ssbm wel fijn vinden als daar de AI omhoog ging.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De meesten van jullie zullen tussen zijn/haar game-collectie best een aantal titels hebben liggen, die nog uitgespeeld moeten worden. Nu staat de zomervakantie bijna voor de deur en ik vroeg me af welke game(s) jullie deze vakantie nog gaan uitspelen? Voor mij in ieder geval: - Red Dead Redemption - Dishonored - Black Ops II (prestigen in multiplayer)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...