theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 @jaharmy dat is waar, maar ik denk niet dat de "nieuwe" AI volledig te vergelijken is met die uit het 16-bit tijdperk, toen was het inderdaad enkele acties-reacties, dat zijn er tegenwoordig zo ontzettend veel dat het al vreselijk dicht bij menselijk denken komt. Een mens werkt ook via het princiepe actie-reactie. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 Dat is zeker waar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Spyz0r Geplaatst: 19 juni 2013 Delen Geplaatst: 19 juni 2013 >Maar naarmate je verder speelt merk je dat ook die A.I. gewoon geprogrameerd is en reageren volgens het principe actie=reactie Ik denk dat JahArmy hier wel een punt heeft. De hedendaagse A.I.'s zijn natuurlijk vele malen complexer dan de A.I.'s uit 16-bit spelletjes maar zijn nog altijd gebaseerd op hetzelfde principe. Ik denk dat dit eigenlijk ook niet anders kan, met het oog op zowel het programmeren van een spelletje als de uiteindelijke gameplay. A.I.'s lijken misschien "menselijk", maar reageren uiteindelijk alleen op die triggers waar ze voor geprogrammeerd zijn, hoeveel dat er ook mogen zijn. Overigens; wanneer je daadwerkelijk een A.I. hebt die zich volledig gedraagt als een mens dan heb je in principe kunstmatig leven gecreëerd, en dat lijkt me ook niet bepaald wenselijk in een computerspel. Ik denk dat je een goede A.I. niet alleen kan herkennen aan het feit dat ie kan leren van zijn fouten of zijn tactiek kan aanpassen aan jouw speelstijl, maar ook op hoe hij reageert wanneer je dingen doet die binnen de context van het spel niet per se voor de hand liggen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DeltaCrow Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Als het je te moeilijk word zet je em toch lekker op Easy.. Daar zijn die difficulty levels nou eenmaal voor.. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ploert Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Ja, ik was ook echt serieus. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
KrKrKrKr Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 In racespellen zou dit juist zeer welkom zijn. Dat ze ook een beetje kunnen inschatten hoe de speler ongeveer rijdt en waar hij (of zij) naar toe wil. Minder domme actie dus. En een goeie AI is altijd fijn. Dan wordt het spel uitdagend, en anders is er inderdaad nog vaak de mogelijkheid om het spel op easy te zetten. Maar moeilijk betekent dan niet meer dat een tegenstander meer hitpoints heeft, maar dat 'ie beter dekking zoekt en betere tactiek toepast. Ik kan dat alleen maar toejuichen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yayooo Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 En bovendien is het menselijk IQ enorm verschillend, dat kan je op een hele toffe manier exploiteren, van vijanden die geen ervaring hebben met tot special forces. Ik vind het nog steeds een beetje een rare vraag. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yayooo Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Dan is de vraag worden gamers niet steeds slechter? Want in bijna elke (18+) game word je gewoon behandeld als een idioot, herlaad het wapen met deze knop schiet met deze loop met die pook, loop hier naar toe met een mega grote pijl erom heen etc. Gamers word het erg makkelijk gemaakt, vind het niet erg hoor maar niet bij mijn 18+ games die zijn 18+ voor meer redenen dan alleen geweld ook puzzels en mechanics. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Yayooo Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Hitman is geen mensenlijke A.I. Bij het 2e level chinatown enemy's spotten je door massa's mensen heen en kijken dwars door je camouflage (koks outfit) als je dezelfde hebt (want elke kok kent elkaar daar in chinatown) In het level van het ziekenhuis als je een priester bent, pak je een outfit op die verdomme nog een masker erbij heeft, ze zien er dwars doorheen binnen 5 seconden en beginnen te schieten. Echt kansloos absolution vond ik drie keer niks vergeleken met zijn oudere broers. Ik werd echt gek in hitman omdat het zo overdreven was. Absolution was geen goed voorbeeld van menselijk A.I, het is niet realistisch het is gewoon kut. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Squall-2 Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Ligt er aan bij welk spel het is. Sommige spellen hebben dat misschien meer nodig, zoals bij online shooters ofzo, maar ik ken genoeg spellen die al zo kut zijn, dat als de AI daar nog beter in zou worden, he onmogelijk gemaakt wordt het spel uit e spelen en het heel je plezier bederft. Daar komt ook nog ens bij dat de computer altijd in het voordeel is. De computer hoeft niet een knoppen combinatie te maken en kan dus meteen een actie uitvoeren, waarbij wij moeite voor moeten doen. Ook ween ze vaak meteen e reageren op jou acties, alsof ze in de toekomst kunnen kijken, als ze dat nou eens aanpassen zou die AI niet zo erg zijn als het omhoog ging. Ik zou het bij ssbm wel fijn vinden als daar de AI omhoog ging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Sierrazulu----onezero Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Ze gaan AI niet per se moeilijker maken als je het mij vraagt. Makkelijk verkoopt en dat kun je zien aan CoD. Met AI verbeteren bedoelen ze waarschijnlijk dat ze niet meer [rare, goofy](http://www.youtube.com/watch?v=Ui4EAbHmvU0) shit gaan doen. Of minder houterig zijn als in TES. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
wout0710 Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 het zou handiger zijn als de dev's gewoon een kei makkelijke game maken voor de noobs onder ons. en een hardcore mode voor de ultieme uitdaging. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DoublR Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Ik heb toch liever een normal en een hard mode er bij. Easy is niks aan, hardcore heb ik geen zin in, want ik wil wel kunnen genieten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 In racegames is een goede AI onmisbaar! Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 20 juni 2013 Delen Geplaatst: 20 juni 2013 Doe inderdaad maar verschillende modes, ik wil wel uitdaging, maar het moet (zeker voor de eerste keer door de game heen) leuk blijven. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
theman Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Lees net dat er bij FIFA 14 een "next-gen" AI komt, zo'n game kan dat nodig gebruiken (ook al speel ik het zelf al sinds 2005 niet meer) wat jullie? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Noatak Geplaatst: 21 juni 2013 Delen Geplaatst: 21 juni 2013 Moeilijkere uitdagingen zijn altijd welkom. Daarnaast duurt het nog wel een paar decennia voordat AI in videogames zo slim en innovatief is als de gamer zelf. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ErieNator Geplaatst: 22 juni 2013 Delen Geplaatst: 22 juni 2013 Maar bij betere AI moet je niet alleen denken aan moeilijkheidsgraad. Bedenk je ook dat het de levendigheid van open world games kan verbeteren. De AI's hebben dan een betere reactie op wat je doet in de wereld. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
guy1996 Geplaatst: 23 juni 2013 Delen Geplaatst: 23 juni 2013 De meesten van jullie zullen tussen zijn/haar game-collectie best een aantal titels hebben liggen, die nog uitgespeeld moeten worden. Nu staat de zomervakantie bijna voor de deur en ik vroeg me af welke game(s) jullie deze vakantie nog gaan uitspelen? Voor mij in ieder geval: - Red Dead Redemption - Dishonored - Black Ops II (prestigen in multiplayer) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.