Ga naar inhoud

Terug naar je Roots: De origine van je online naam


SombreroSnor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 152
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Naar aanleiding van een artikel op Kotaku, over de oorsprong van sommige namen in de LoL-scene, leek het me leuk om erachter te komen waarom jullie bepaalde namen hebben online. Hoe kom je erop? Waarom precies? Of heb je gewoon met je voorhoofd over het toetsenbord lopen raggen? Post hier je redenen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet eigenlijk niet hoe ik op ErieNator ben gekomen. Zat bij een vriend op de xbox toen ik voor t eerst een shooter speelde (halo 3) en moest een profiel maken en kwam op deze naam. Mijn steamnaam ColonelChocomel was ik op gekomen toen ik chocomel aan t drinken was tijdens een potje Halo 4.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, deze naam is echt een eeuwigheid geleden ontstaan in de brugklas. Daar verbasterde 2 gasten mijn achternaam steeds naar Cyborg (Sijbom, ik ben er ook niet opgekomen). En ik vond het wel cool klinken en sindsdien gebruik ik die naam waar zover mogelijk is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

miles heeft meerdere betekenissen MI= Michiel(dat is me naam) LE= 2e naam S= eerste letter achternaam MILES betekent in het Latijns ook soldaat dat 102 weet ik niet precies meer misschien was het soldaat102? XD het had wel een betekenis maar die ben ik door de jaren heen zelf ook vergeten.
Link naar reactie
Delen op andere sites

'Dark' omdat ik echt zo generiek mogelijk probeerde te zijn, for lulz. 'Visje' omdat ik vroeger op de middelbare school vaak guppie of vis werd genoemd in verband met mijn achternaam (niet dat mijn achternaam ook echt enigsinds verbonden is aan vissen of dat mijn achternaam überhaupt gewoon vis of gup is).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Keima staat voor gamer en in het Japans is het een shogi schaakstuk paard/ridder. En 88 is mijn geboorte jaar + in Azie staat het voor veel dingen. In Japan betekent 88 oneindig en in China is 8 een geluks getal en dubbel 8 dubbel geluk. Oftewel oneindig geluk. (waar ik trouwens weinig van merk in het echte leven maar in gamen best wel veel met o.a. loot en rng)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...