Ga naar inhoud

Opinion: Wat is je visie op illegaal downloaden


Darksaviuor

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

@omgwtfbbq, nee, het downloaden van games is in Nederland echt hartstikke illegaal. Alleen muziek en films zijn toegestaan om te downloaden of te copieren voor eigen gebruik. Daar is de heffing thuis kopie voor die op alle beschrijfbare media zit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ligt er aan. Bij muziek kan het downloaden een optie zijn als de muziek die je zoekt slecht verkrijgbaar is. En ik heb niet altijd de behoefte om een artiest aan z'n 26e Bentley voor de deur van zijn 38-slaapkamers-tellende-paleis te helpen door een album te kopen waarop ze zingen dat ze zo normaal zijn gebleven. Armlastige artiesten is een ander verhaal. maar ook dan geld dat ik wel aan hun muziek moeten kunnen komen op de legale manier. Films betaal ik nooit voor. Films kunnen mij sowieso weinig boeien. Bovendien ga ik geen geld ervoor neerleggen als ze ondertussen een acteur 30 miljoen betalen om een rol te spelen. Games download ik nooit en koop ik altijd op een legale manier. Een game is dat waard omdat het als eerst al qua investering en de uren vermaak die je eruit haalt, een hoger rendement heeft dan ieder ander (entertainment) product. Daarnaast gun ik de dev en publisher het geld zodat ze nog meer toffe games kunnen maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen willen nou eenmaal zo weinig mogelijk of helemaal niets betalen voor films en games, dat is vrij logisch en in deze tijden al helemaal. Toch zijn de prijzen van games redelijk gelijk gebleven door de jaren heen. Ik weet nog dat ik voor de NES games zo'n 120/130 gulden moest betalen dus dat klopt wel met 50/60 euro. Films en muziek daar betaal ik echter niet voor, ik zou laatst een film huren bij de videotheek en ik moets 4 euro betalen voor een dagfilm, ik heb bedankt en ben vertrokken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb skyrim, Wing Commander Prophecy, en een NDS Emulator. Ik heb Skyrim al, maar voor de ps3. WCP had ik, maar het legendarische doosje waar het op 4 cd's gezette spel inzat, is weg. De Emulator heb ik nog niet zolang, maar er wordt toch amper nog winst gemaakt op de ds (denk ik). Qua films en muziek... Ik heb alleen de serie Battlestart Galactica pirated. Met muziek ben ik dan weer niet te houden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download voornamelijk TV series, sinds ik niet van plan ben tot 2 jaar te wachten voor het eindelijk hier uit komt. Sinds ik op consoles speel heb ik al vele jaren geen enkele illegale spel gedownload. Maar als fabrikanten naar Digital / download only switchen, dan zal ik weer massaal illegaal gaan downloaden van spellen, sinds ik weiger voor iets te betalen wat ik niet kan vasthouden ( electreciteitsrekening is uiterraard een uitzondering ).
Link naar reactie
Delen op andere sites

illegaal Muziek, okay. illegaal Fims, gaat nog wel. illegaal Games, nee. als je games illegaal gaat downloaden heb ik er alleen maar haat tegen. vooral van die jochies van 12 die stoer gaan lopen doen dat ze op de pc een "cracked" game hebben gedownload en zichzelf al heel stoer hackers lopen te noemen. dat is waar ik haat aan heb. mensen die oude games gaan downloaden vind ik ook nog wel kunnen, maar kom niet aanzetten met het downloaden van bijvoorbeeld een nieuwe indie game of een Battlefield, CoD, Assassin's creed, Skyrim of Need for Speed. als mensen games gaan downloaden word die industrie alleen maar kleiner & dat is een van de dingen die ik nooit wil meemaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Games koop ik omdat ik daar graag het origineel van heb. Muziek download ik gratis net als bijna iedereen dus dat noem ik niet echt meer illegaal omdat ze dan 99% van de bevolking in de gevangenis zouden moeten stoppen. Films koop ik bij iemand voor 3 euro per stuk. Hij kopieert/download ze dua dat zou je wel illegaal kunnen noemen. Maar dan weer: heel veel mensen doen het.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>@omgwtfbbq, nee, het downloaden van games is in Nederland echt hartstikke illegaal. Alleen muziek en films zijn toegestaan om te downloaden of te copieren voor eigen gebruik. Daar is de heffing thuis kopie voor die op alle beschrijfbare media zit. Het is bij wet verboden, dus het wetboek is een aardige bron :) Maar hier (willekeurig resultaat via google) http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/39053-nederlandse-wet-downloaden-en-uploaden.html Het is trouwens niet nieuw dat downloaden van games en software illegaal is, dat is namelijk nooit anders geweest.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Games; niet doen, dat is de reden waarom bepaalde games niet op PC uit komen. Muziek; Betalen als je kan, ik heb en wil zelf geen iTunes, en de websites waar de muziek die ik graag wil verkocht wordt accepteren geen iDeal. Dus ik download mijn muziek illegaal. Films: Zal mij worst wezen, ik betaal alleen voor de bioscoop. Als ze niet meer in de bioscoop draaien ga ik gewoon naar een stream site waar je ze kan kijken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Muziek download ik altijd, en films soms. Games download ik soms, als ik niet zeker weet of ik het spel leuk ga vinden. Dan download ik het, speel ik het en als het me bevalt koop ik 'm, en als het me niet bevalt dan verwijder ik het. Maar meestal is dat niet nodig. Ik moet wel zeggen dat ik heel Sims 3 aan het downloaden ben, maar EA heb ik wel genoeg gesteund (heel Sims 1 en 2 in de winkel gekocht).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...