Ga naar inhoud

Onion: Wat is je visie op Davos Seaworth


k1ng

Aanbevolen berichten

Cod en sportgames mogen wel vind ik. Cod is zl gegroeid dat het jaarlijks weer terugkomt en bij sportgames zoals FIFA voel je echt de verbeteringen. Ookal vind ik bij cod dat het niet innovatief is, want wat vetandert er nou behalvr de maps. De gameplay kunnen ze er niet echt veranderen. bij ac moeten er meer jaarthes tussen. Zodat ze het niet helemaal gaan uitmelken en het syeeds slechter maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik vind jaarlijkse gamesequels echt hélemaal niets, vooral niet bij COD, ik vind het echt een kutfranchise door dit, het is steeds hetzelfde maar dan net met een paar andere mappen en jawel hoor, je kunt weer 60 euro dokken. Wat helemaal mooi is aan COD, is dat je natuurlijk DLC heb bij elke COD met maar 5 mappen voor 15 euro. Vind het echt prachtig. Bij FIFA en PES boeit het me minder, voetbal blijft voetbal en het is bijna altijd hetzelfde (behalve bij bijvoorbeeld van FIFA/PES 09 naar FIFA/PES 10 en van 10 naar 11). Het is alsnog voor sommigen de moeite waard om ieder jaar de nieuwe FIFA/PES te kopen, mede door de spelers die dan naar andere clubs zijn gegaan en dat het bij de nieuwe FIFA/PES gelijk is veranderd. Je kunt het ook zelf veranderen, maar ja, ain't nobody got time fo' that. Over het algemeen walg ik dus van jaarlijkse gamesequels, behalve bij FIFA/PES.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het helemaal met duc eens, CoD lijkt elk jaar weer op elkaar en iedereen blijft et elk jaar maar kopen. Elk jaar weer dezelfde naaiende bugs En rare mogelijke combinaties in je class( light machinegun +target finder DAFUQ). Fifa speel ik eigenlijk nooit, vind elk jaar de servers kut en word altijd genaaid. Ac vind ik wel iets anders, speel de spellen zelf niet maar ze doen elk jaar wel de moeite om een nieuwe setting te bedenken enz. Maar ik ben het er wel mee eens dat sequels de game industrie verpesten. De game industrie heeft juist nu in de wat moeilijkere tijden creatieve en nieuwe ideeën nodig
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind jaarlijkse releases geen positieve ontwikkeling. Zowel voor de innovatie niet, als voor de integriteit van de franchise. Bij sportgames zou ik graag zien dat er per 2,3 of 4 jaar een deel wordt gereleased. Vervolgens kunnen de updates van de stats, spelers en teams gewoon gewoon realtime geupdate worden. Eventueel als DLC. Tenzij er een nieuwe engine of een grote overhaul wordt uitgevoerd lijkt mij een jaarlijkse release overbodig. CoD: Is geen slechte game. Echter is innovatie wel ver te zoeken. Voor een game die jaarlijks een nieuw deel uitbrengt zonder al te grote wijzigingen en ondertussen wel 10 miljoen keer verkoopt, zou het wel op zijn plaats zijn om de game niet full priced in de winkel te leggen. Maar bijv. voor € 40. Of in ieder geval niet de prijs zo achterlijk hoog te houden al die tijd. Een jaar na de release is een CoD game nog bijna full price. Verder zijn er jaarlijkse releases van games als AC. Dergelijke jaarlijkse releases zijn de doodsteek van de franchise omdat: - Door een jaarlijkse release neemt de x factor van een franchise af. Immers wordt een franchise minder bijzonder als je weet dat er ieder jaar een deel komt. - De ontwikkeltijd wordt te kort waardoor er niet echt nieuwe dingen worden gedaan. - De franchise wordt nooit eens met rust gelaten waardoor er steeds minder frisse ogen naar de franchise kijken. - Het oorspronkelijke verhaal van een franchise verliest vaak zijn charme doordat er meer delen worden uitbracht dan waarvoor het verhaal bedoeld is. Hierdoor worden er vaak andere zaken aan de haren bijgesleept. Of een verhaal blijkt helemaal niet sterk genoeg voor zoveel delen. Een voorbeeld van hoe het moet vind ik de GTA franchise (Of R* franchises in het algemeen). Los van de handheld delen zit er meerdere jaren tussen de delen. En een half jaar na de release komen ze met DLC wat een hele nieuwe verhaallijn of gameplay (zie RDR) wordt toegevoegd tegen een zacht prijsje.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaarlijkse releases zijn gewoon zeer slecht voor franchises: Sportgames mogen wel om de 2 of 3 jaar vernieuwd worden, wijzigingen van de teams etc. kan via een patch. CoD heeft echt innovatie nodig. Begin met niet ieder jaar een nieuw deel, als ze niks nieuws kunnen verzinnen, stop dan gewoon met de franchise en ga iets anders maken. Treyarch zou bijvoorbeeld CoD zombies kunnen uitbreiden en er een volledige game van maken. Dat is immers waar veel mensen hun games voor kopen. Assassins Creed gaat snel achteruit. Wat ik nu zie is dat alles dat goed was aan de Ezio-trilogie naar de achtergrond verdwijnt en word vervangen door meer guns en explosies, wat ik niet bij AC vind passen. Ze kunnen beter wat achteruit gaan in de tijd, naar een plek waar pistolen nog weinig voorkwamen. Naar mijn mening kan een franchise het best om de twee of drie jaar een nieuwe release hebben. Als er ieder jaar een nieuw deel komt, gaat de kwaliteit snel achteruit, en sterft de franchise.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat voor vele een jaarlijkse sequel ook juist erg tof is. Er zijn nou eenmaal fans van games. Kijk naar CoD. Elke jaar staat iedereen ´s nacht weer in elle lange rijen te wachten op hun spel. Je kan dit zien als de makers die miljoenen geld krijgen, maar je kan dit ook zien, als fans die dol gelukkig zijn met hun nieuwe spel. Al denken publishers misschien alleen aan het geld, toch maken ze hier miljoenen fans blij. Aan de andere kant, tuurlijk wordt de creativiteit minder. Het is nou eenmaal het zelfde. Als je iets anders wil, zal je het ergens anders moeten zoeken, en dit kan ook wel, maar wel in mindere maten. Maar, hierbij beland je eigenlijk in de volgende disscussie, met de stelling: "Is creativiteit en innovatie in de gameindustrie gewilt."
Link naar reactie
Delen op andere sites

Over wat Ubisoft met de franchise doet, ben ik het met je eens. Wat betreft deel 3 ben ik het totaal niet met je eens. Naar mijn mening was deel 3 namelijk de zwakste uit de franchise. Maar laten we daar niet over discusseren. Ik heb bij Black Flag een dubbel gevoel. Het lijkt me namelijk een toffe game, alleen geen toffe AC. Dit had gewoon een nieuwe IP moeten zijn. Maar ze hebben AC er aan de haren bijgesleept vanwege de bekendheid.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat ik er echt van moet vinden. Games die elk jaar weer een release krijgen met weinig vernieuwing, en dan vooral bij Call of Duty en Fifa. Ik moet bekennen dat ik bij Assassin's Creed het persoonlijk niet zo erg vind dat Ubisoft elk jaar weer met een nieuw deel komt, al zie ik zelf natuurlijk ook wel dat het uitmelkerij is. Maar aan de andere kant, de opbrengst die ze van kunnen ze natuurlijk pompen in andere games, zoals bij Ubisoft Watch_Dogs of The Division. Weet niet helemaal of het zo werkt, dus verbeter me als ik fout zit. En over AC4. Zoals al vaak gezegd, ze zouden even weer een aantal jaren moeten wachten met uitbrengen van een nieuw deel. Maar deze game brengt zeker heel veel vernieuwingen met zich mee als ik kijk naar dit filmpje. http://www.gamer.nl/video/431363/assassins-creed-4-black-flag-krijgt-tropische-gameplay Grafisch kon het dan wel beter, maar ja.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deel 3 zoog echt volledig. Je zag Connor totaal niet opgroeien wat ik juist erg vermakelijk vond bij AC2. De steden waren en kut en er was niet veel te bezoeken. De map was erg onduidelijk. De devs hadden gezegd dat ze het combat systeem moeilijker zouden maken, ik heb daar zelf niks van gemerkt. Grafisch was het een heel klein beetje verbeterd. Ik had véél meer verwacht van de veldslagen toen we de eerste trailer te zien kregen. Ik heb alleen op dieren gejaagd voor de missies, anders niet. Craften was compleet nutteloos. En waar heel AC omstond hebben ze er een beetje uitgehaald bij AC3, namelijk de orde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat sportspellen niet een jaartal achter de naam moeten krijgen. Bijv. Gewoon FIFA en dan elke jaar voor een bepaald prijsje een grote update van de teams en dergelijke. Mischien wat vernieuwde graphics en een ge-upgrade Ultimate Team en je kan er weer een jaar tegen aan. Race spellen als Need voor speed vind ik ook te vaak veschijnen. Ik zeg niet dat za allemaal slechte games zijn maar van de Need for Speeds van de laatste jaren vond ik alleen Most Wanted leuk om te spelen en dat was omdat het door Criterion was gemaakt. Call of Duty was na MW2 niet meer interessant genoeg voor mij om het elk jaar te halen. Assassin's Creed heb ik persoonlijk geen problemen mee. Maar dat zal wel komen omdat ik het leuk vind on te spelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...