Ga naar inhoud

Onion: Wat is je visie op Davos Seaworth


k1ng

Aanbevolen berichten

  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zal ik er even een vergelijking opzetten? **Locaties, steden, Setting etc.:** AC2: Fucking goed, beste steden in de serie. AC3: Meh, MAAR het jagen en de frontier vond ik wel heel goed bedacht. Komt gelijk uit, AC3 compenseert met elementen zoals jagen en verbeterde navigatie waar het de mooie steden weer mist. **Verhaal:** AC2: mja het was leuk dat connor wel opgroeide enigsinds en die trainingen bij mario waren verdomd leuk, dat is juist wat AC3 miste. Voor de rest was het verhaal niet veel bijzonders, heel zwart-wit (Assassijnen goed, Tempeliers slecht) bla bla wraak omdat papa auditore dood is bla bla vieri is een kutjoch bla bla medelijden hebben met de paus (wat opzich best volwassen was van Ezio). De doelwitten hadden niet echt een goede sterfspeech. AC3: Waar mensen enigsinds de mist in gaan tussen Ezio's en Connors eerdere jaren, ging ezio van baby, naar 17 jaar oud en werd toen telkens een jaartje ouder. Bij Connor begin je als jongetje van 4, daarna 15 en je bent 18 als je training als recruut erop zit en gaat dan nog zo'n tien jaar verder naarmate het verhaal vorderd. JE ZIET EZIO'S JEUGD VRIJWEL NIET. Beiden zoeken wraak om hun overleden familie, maar bij Connor komt er nog een schepje bovenop als hij ontdekt dat zijn moeder stierf aan een aanval door George Washington die nog niet eens een tempelier was, en Haytham (Connor's Vader, die WEL een tempelier is) wist er niks van. Bij Ezio is het "Oh shit, dit zet ik ze betaald" maar bij hem krijg je geen plottwist IMO zijn Plottwisten zeer goed voor een verhaal. Daarbij werd in AC3 het hele Tempelier-Assassijn gevecht in een grijs licht gezet waarbij ik het zelf nog wel eens eens was met de Tempeliers, terwijl ze in AC2 gewoon scum waren. Ook vond ik dat er by far veel meer emotie was in AC3. Ik moest bijna janken omm Connor die zijn moeder kwijtraakte in Seq 4, en de Plottwist uit Seq 3 was geniaal. wat had AC2? hey ezio je heb een Piece of Eden, ga vuistvechten met de paus en ontdek een oeroude beschaving. wtf. AC3 wint hier. **Ending:** AC2: huh wat is dat? Wezens die ooit de baas waren op aarde? zoek tempels? wat gebeurt er? *CLIFFHANGER* interessant einde AC3: Juno: "Desmond raak de bol aan, kom op" Desmond "Ok lol" *sterft* kut einde. AC2 wint hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vervolg: **Characters:** Ezio Auditore: Typische Italiaan, af en toe een grapje (wat ik wel kon waarderen), leert van zijn fouten en word Master Assassin, maar blijft dat irritante Italiaanse mooiboy gedrag houden. Krijgt te veel aandacht van fanboys omdat hij in **3** games heeft gezeten en Connor (tot nu toe) maar in **1**. oneerlijke beoordeling vind ik zelf. Connor Kenway: Arrogant maar leert uiteindelijk ook van zijn fouten, weet dat de tempeliers ook een paar van zijn idealen delen. Kan misschien niet wijs klinken gedurende de game maar zijn speeches die je af en toe hoort zijn best inspirerend (Ezio heeft ze ook wel hoor maar ik vond die van Connor intrigerender) Ook vind ik indianen veel interessanter dan Italianen. Ik kan me ook veel beter in Connor thuisvinden omdat hij veel dingen niet snapt maar komt er op verschillende manieren achter wat er werkelijk gebeurt, daar kan ik mezelf heel goed in vinden wat ik heb dezelfde problemen qua begrijpen van dingen. AC3 wint hier. **Combat:** AC2: Werd op een gegeven moment saai, maar Ezio's stijlvolle moves waren opzich wel cool. AC3: De combat blijft leuk, Connor vecht bruut en hardcore maar is nog wel redelijk stijlvol met een zwaard in zijn hand. Stealth is ook beter geïntegreerd met de combat is AC3. ook meatshields zijn leuk om te gebruiken, helaas miste AC3 wat leuke wapens die te vinden waren in AC2, maar AC3 wint hier. **Side-characters:** Hier ben ik heel kort over, naast Haytham, Connor zelf, Connor's moeder, wat villagers van de Homestead en Thomas Hickey (vooral vanwege zijn grappige deathspeech) zijn de side-characters uit AC3 kut. AC2 Heeft over het algemeen veel beter uitgewerkte characters. AC2 wint dit. Zien jullie nu wat ik bedoel met gelijk?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meer emotie in AC3? De dialogen waren gewoon prut en connor was een emotieloze zak. Zo van: ik wil deze gast killen, de rest boeit me geen fuck. Dat vond ik wel echt heel slecht van AC3. Voice acting was ook niet erg goed. En in AC2 werd het verhaal van de templars beter uitgediept. In AC3 dood je ze alleen zonder enige diepgang. Dan nog gameplay: AC3 was buggy, slecht getuned, free running was stroef, combat was imo slechter. Ik vond echt alles beter in AC2. AC3's verhaal had wel een stuk beter gekund met goeie dialogen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dan het enige boeiende stuk tekst van de game, maar die hebben ze verwijderd! Dom! Verder had hij iets meer kracht in zijn stem mogen hebben, maar het is wel een zeer goede monoloog. Maar om nou een verwijderd deel als argument te gebruiken... Het mooie aan Ezio was dat hij nog sfeervol kon zijn, en een beetje humor had. Connor is alleen maar serieus en chagrijnig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben er 2 jaar voor gehad... Denk dat ze er wel wat meer emotie in konden leggen... Maar waar ik me wel aan stoorde in AC3 is dat het verhaal meer draait op de wraak van connor op iedereen die betrokken was bij de dood van zijn moeder. Connor kwam meer over alsof hij de Assassins kleding droeg als excuus om die gasten uit te moorden die toevallig Tempeliers waren... In AC2 was het ook een verhaal uit wraak maar Ezio kreeg meer inzicht in de hele Assassins orde en waar ze voor staan. Ook kreeg ik meer het gevoel bij Ezio dat hij het deed om mensen te helpen terwijl Connor mensen hielp omdat het op zijn pad naar wraak kwam. Ook viel in AC3 de afwezigheid van andere Assassins me enorm tegen. De enige waren Connor en die oude vent. In AC2 zag je ze niet meteen maar later in het spel ontdekte je dat er meer waren dan je verwachte. Dit laatste heeft voor mij toch wel een stuk Assassins gevoel uit het spel gehaald.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...