Ga naar inhoud

Deel hier je goede herinneringen over Noatak.


Dikkedraak

Aanbevolen berichten

Het probleem van de Bitcoin is dat de waarde op niks gebaseerd is. Waar ons geld vroeger op de waarde van goud gebasseerd was en hedendaags op de economische toestand van een land, is de waarde van de BC eerder gebasseerd op hoeveel moeite het kost om één zo'n BC te minen. Nu hebben mensen een erg goede pc nodig die dag en nacht aanstaat om te minen en daardoor schiet de waarde omhoog. Het grootste probleem is dat de waarde van de BC ontzettend fluctueert, met de hack van vorige week waar BC buit zijn gemaakt zorgde voor een grote waarde vermindering in de BC. Met deze waardeonzekerheid durf ik eigenlijk wel te zeggen dat BC in 5 jaar dood is, het is zeker geen toekomstige betaalmiddel. Ik zou eerder naar een credit systeem gaan, waarin een community bepaalt wat je verdient met welk werk. Voor dat werk krijg je dan per maand zoveel credits die je mag gebruiken om te besteden aan eten, woonkosten etc. Alles wordt door de community bepaalt hoeveel iets kost, energie krijgt een credit prijs, water krijgt een credit prijs enz enz. Als de community dan vindt dat je belangrijk werk doet voor de samenleving, zal je veel credits per maand krijgen om te besteden. Vind de community dat je geen belangrijk werk doet, krijg je minder credits. Zo wordt loon en kosten door de community bepaalt i.p.v. een regering, banken enz. enz. waardoor alles eerlijker is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In metaforen sprekende; geld is een aandeel in de zin dat het de valuta is van een land, waarvan de overheid ook gezien kan worden als een bedrijf. Neem bijvoorbeeld de Pound Sterling; er staat op elk biljet ''I promise to pay the bearer on demand the sum of...'', dit houdt in dat je, in principe, een aandeel van 10 pond bezit wanneer je een briefje van 10 pond hebt. Lever je deze in voor een object dat 10 pond kost, dan lever je je aandeel weer in. Zeer technisch gezien ligt het allemaal veel gecompliceerder en is geld niet een aandeel op zich, maar er zit wel een kern van waarheid in wat Q zegt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 jaren later...
>Heb dik 11000 dogecoins, op Reddit zijn ze er wel enthousiast over. Ach baat t niet, schaadt het niet. Dogecoin is een grap, er is al drie jaar lang niks meer geupdate en dat zal ook nooit meer gebeuren. Ik heb er ook een paar duizend, maar dat is meer omdat ik het niet weg wil doen ivm sentimentele waarde.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...