Ga naar inhoud

Het-robuuste-waar-zit-jij-op-topic?


NoseJob

Aanbevolen berichten

Ik heb zoiets van so fucking what? Alchohol is verslavend, roken (vooral nicotine) is verslavend. Integendeel tot een van de voorgenoemde dingen is het niet direct schadelijk voor de gezondheid. Je krijgt immers geen (kans op) longkanker of een verneukte lever van. Mischien wat last van je oogjes als je te veel en dichtbij je scherm zit. En net als bij roken en drinken weten de mensen de consequenties ervan. Het is je eigen keuze om het veel te doen en mogelijk verslaafd te raken. Also, feitelijk kun je niet ''verslaafd'' aan gamen raken. Er zitten geen verslavende stoffen in een game zoals nicotine. De media moet stoppen met zeiken. Focus je op écht nieuws in plaats van mensen pissig te maken en daardoor geld te verdienen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het slecht onderbouwd. Vaak wordt gezegd dat mensen die per dag sessies hebben die langer dan 2 uur duren verslaafd zijn, maar zijn mensen die 3 uur per dag tuinieren, huishouden of voetbal kijken dan ook verslaafd? Ik vind het leuk om te doen en erg ontspannend, ik heb dan ook sessies die langer dan 2 uur per dag duren, maar ik ben niet per direct verslaafd. Verslaafd aan iets zijn is als je gek wordt als je het niet meer hebt. Als ik game sessies heb duren deze alleen iets langer omdat de tijd nou eenmaal vliegt als je aan het spelen bent. 1 potje fifa duurt bijvoorbeeld al gauw 20 minuten. In ultimate team krijg je hier 400 munten voor. Als je echt een beetje goed wilt worden zul je dus veel moeten spelen. Dit betekent niet dat ik van mezelf moet spelen, het is alleen leuker als je snel goed wordt. Hierdoor heb je dus langere sessies, maar ben je niet meteen gameverslaafd
Link naar reactie
Delen op andere sites

In gokken zitten ook geen verslavende stoffen als nicotine;-) maar blijkbaar wel prikkels die sommige mensen niet kunnen weerstaan. Het word pas een probleem als je het tegen je zin in doet en het ten koste gaat van andere dingen die je niet wilt missen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij had bijna geen contact meer met zijn ouders, een half jaar lang niets aan zijn studie gedaan, douchte en schoor zich weken niet, had een stapel pizzadozen tot aan het plafond en gamede alleen de hele dag... als dat geen verslaving is weet ik het ook niet meer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
De titel verraadt het eigenlijk al een beetje, dit topic staat compleet in het teken van sport & beweging. Speel je graag badminton of cricket en heb je de ontzettende behoefte om dit te delen met het internet. Dat kan en mag! Hier! Ik wilde graag een poll toevoegen, maar m'n antwoorden waren te kort en bondig :(.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...