Ga naar inhoud

Discussie minpunten Dishonored


len-3

Aanbevolen berichten

Hey allemaal, Ik ben erg aan het twijfelen om Dishonored te halen en heb al veel reviews gelezen. De 'critics' zijn allemaal erg enthousiast, De user reviews wat minder. Deze reviews kaarten een aantal punten aan waar ik graag jullie mening over wil alvorens ik een beslissing neem. Hier wat punten: 1: Dishonored is veel te makkelijk zelfs op de hoogste moeilijkheidsgraad. 2: Blink is verschrikkelijk overpowerd en breekt de hele game. ''your essentially given the most game breaking skill right off the bat and that's the blink skill. Blink allows you to teleport anywhere you aim. Blink is neat but it makes the game amazingly easy even on hard.'' 3: Te weinig abillity's/items om non-lethal te spelen. Alleen een crossbow met sleepdarts en een choking move, terwijl je voor kills meer items tot je beschikking hebt zoals een gun, een grenade, een zwaard etc. '' I felt like even though my options were open they were limited. If you'd like to kill you have a nice set of gameplay styles to choose from like razor mines, a pistol, a crossbow for silent takedowns, even the sword takedowns pretty nifty to be absolutely honest, if you want to do the whole non-lethal thing though well... You get sleep darts, and chokeholds, that's all folks!'' (het lijkt mij ook dat als je non-lethal wilt spelen het spel snel saai wordt aangezien je erg gelimiteerd bent in je opties en het ''play the way you want'' principe de nek wordt omgedraaid.) 4: Characters zijn erg slecht geanimeerd 5: De graphics (textures) zijn lelijk en horen niet bij een game die zo laat in een console cyclus uit komt. (Niet echt anno 2012 dus) 6: Stealth in dishonored is niet veel meer dan wachten tot de guard zich omdraait. 7: De game is erg kort (ik weet dat je meerde keren moet uitspelen om alles te zien en zo, maar dat doe ik toch nooit direct nadat ik hem uitgespeeld heb. Ik wil in 1 keer waar voor mijn geld) Geeft Dishonored genoeg om de prijs van 50 euro (of meer) te rechtvaardigen? 8: Dit is er 1 van mezelf. Als ik naar filmpjes kijk van deze game, lijkt het ontzettend leeg. Totaal niet levendig. Dit is gewoon een gevoelskwestie hoor. Graag jullie mening hier over. Dat waren ze. Ben benieuwd wat jullie van deze punten vinden. (ik wil hem btw voor de pc) Alvast bedankt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Nee, Dishonored is helemaal niet makkelijk. Zwaardvechten ging op begin ehct moeilijk. 2. Gebruik Blink dan niet. 3. Wel mee eens. 4. Okay, das een mening. Ik vindh et wel mee vallen 5. Graphics < Gameplay 6. Het zijn niet alleen guards, ook assassins. De stealth is goed verwerkt. 7. 20-22 uur, en als je er door heen rusht 16 + uur. 8. De stad is wel leeg ja. Het verhaal vind ik ook tegen vallen, maar dat zal wel aan mij liggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1. Hangt er vanaf hoe je speelt. Als je er doorheen rambo't, ja oke. Ik speel stealthy (werkelijk waar NIEMAND mag me zien) op Hard, en dat is soms frustrerend zat. 2. Je kan niet overal heen teleporten, maar slechts in een bepaalde range. Bovendien hoef je Blink niet te gebruiken als je dat niet wil, en met rank 1 kom je nou ook niet bepaald ver. Persoonlijk vind ik Dark Vision gamebreakender. 3. Het maakt het non-lethal spelen wel uitdagender. Het hoeft natuurlijk ook niet. 4. Is mij persoonlijk niet hinderlijk opgevallen, maar echt top notch is het niet nee. 5. De stijl doet mij nogal denken aan Fable 2 of 3. Ik hou d'r wel van, stoor me er dus ook compleet niet aan. De sfeer in de game is wel heel erg goed neergezet. 6. Ja, maar dat is sowieso een heel groot deel van stealth. 7. Ik ben nog niet door de game heen, ik heb volgens Steam nu 13 uur gespeeld. Ik heb drie missies gehad. Toegegeven, de game heeft ook wel stil gestaan, maar dan nog is het ongeveer 10 uur. 8. Dunwall is inderdaad lang niet zo druk als bijvoorbeeld steden in Assassin's Creed of GTA. Maar als je naar de storyline kijkt is er een goede reden waarom mensen niet op straat komen. Zelf vind ik de game de 42 euro die ik ervoor heb neergeteld meer dan waard tot nu toe. De game is in elk geval verfrissend.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het echt een van de vetste games die ik gespeeld heb. Het ligt er wel aan HOE je hem speelt. Als je als een Rambo door de game ragt, is hij inderdaad echt heel makkelijk en kort. Maar dat is naar mijn idee ook niet de methode die de game vraagt. Als je op en top stealth wil spelen vind ik het een heel uitdagende game en ben je er ook niet heel snel doorheen. Het ligt eraan watvoor games je digt. Ik zie het als een soort kruising tussen Bioshock en Deus Ex, maar als je daar helemaal niks om geeft zal je dit spel ook niet tof vinden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op veel punten heb je gelijk. Maar puntje 5.. Nee, ik vind het bordlands/cartoonish stijltje juist erg mooi en niet helemaal terecht in dit lijstje. Graphics blijven uiteraard altijd een voorkeur. Wat betreft punt 8. ja okay, dat vind jij natuurlijk, helemaal jou keuze ofcourse, no probs, maar ikzelf vond de ''scenes'' (vooral in de intro) heel erg krachtig, open, en het gevoel dat je vrijheid geeft. helemaal als je in het bootje rond vaart. Het deed me ook heel sterk denken aan Bioschock. maar dan ook outdoors ipv alleen indoors. en dat was gewoon tof gevoel. En tot slot, he, het zijn de jongens van bethesda, zijn RPG makers tot op het bot, dit is (correct me if im wrong) ook niet iets wat ze elke dag maken. maar voor een first try? dikke mooi 8.0 vind ik het zeker wel waard.
Link naar reactie
Delen op andere sites

precies wat fudgieboy zegt. De game is niet moeilijk als je iedereen kilt en je het niet uitmaakt of je gezien wordt. Het wordt pas leuk op het moment dat jij niet eens opgemerkt wilt worden, geen lijken terug gevonden worden. Ook is het leuk om is een keer om je heen te kijken en te zien hoeveel verschillende routes er zijn om bij je doelwit te komen. Het verhaal is een erg goed, characters zijn leuk. Ik heb eigenlijk bijna niks op deze game aan te merken. Ik vind punt 3 ook niet heel sterk. Er staat: (het lijkt mij ook dat als je non-lethal wilt spelen het spel snel saai wordt aangezien je erg gelimiteerd bent in je opties en het ''play the way you want'' principe de nek wordt omgedraaid.) Dit is natuurlijk niet waar. Het non-lethal speelstijl is natuurlijk ook een ''the way you want to play'' manier. Jij hebt de keuze om niemand te vermoorden. En over de moeilijkheid, op hard is het echt heel pittig om te zorgen dat je geen 1 keer wordt opgemerkt. Dat is zelfs al lastig op normal. Ik vond het echt een topgame. Zelde zoo een goede game gespeelt. En geloof mij, ik heb er heel wat gespeelt :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het spel nog niet gespeeld maar het lijkt me allemaal wel supertof (die vrijheid enzo) maar als de game inderdaad redelijk kort isrn je wil hem maar 1 keer spelen zou ik hem toch niet gaan halen als ik jou was ... en als jeeen spel met (betere) stealth en (meer) vrijheid wil moet je misschienskyrim gaan halen ... als je hem nog niet hebt natuurlijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem zelf, en ben al een aardig eindje. en ben het met sommige dingen wel eens die hierboven beschreven staat, zoals de minimale manieren om op stealth te spelen, MAAR ik ben dan weer van mening dat, dat juist de uitdaging groter maakt :) wat ik wel heb (wat geloof ik vrij weinig mensen met me eens zijn) is dat ik het gevoel heb alsof ik t allemaal wel is eerder heb gedaan (bij welk spel niet) maar bij een spel wat als zo 'orgineel' wordt gepresenteed vindt ik dat, dat er wel bij gezegd moet worden :) (Denk aan Deus Ex b.v) en ja wat noem je levendig? je loopt door een wereld waar er strenge regime heerst, dus verwacht niet veel random mensen op straat nee :), waar het spel wel heel goed in is, is in het creëren van een gave setting met een eigen smoel waardoor ik het spel zeker niet als leeg ervaar.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Asociaal kort vind ik hem, 9 missies voor een sp only game is echt kak. Op hard lijkt het soms wel of er gaurds random spawnen en looproutes veranderen. Voorbeeld: Drie gaurds op een verdieping 2 in een andere kamer 1 op de overloop. Pakt er 2 aan legt ze weg en de gaurd die al zon 10 minuten op dezelfde plek staat besluit ineens naar de lijken toe te rennen WTF!! Verder leuke game maar zeker geen 60 eu waard echt niet. Volgende maand nieuwe games en dan gaat dishonerd verkocht worden
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om Yayooo even bij te vallen. De game is inderdaad erg kort. Had toch van een SP-only game meer speeltijd verwacht. Ik heb de game helemaal stealth gespeeld op Hard en zoals Yayooo opmerkt gebeuren er soms werkelijk bizarre dingen. Maar dat komt waarschijnlijk door een paar kleine bugs die te vergeven zijn. De manier waarop je de game speelt bepaalt ook grotendeels het verloop en beïnvloed dialoog. Speel je stealthy dan zijn mensen eerder geneigd je een toffe gast te noemen. Ga je echter voor de duistere kant (massive killing) dan keren bepaalde figuren zich tegen je. Wat replay waarde betreft, dat is er wel degelijk (zie bovengenoemde) alleen had ik de game toch graag wat langer gezien. Leuk tussendoortje tot Hitman en Far Cry 3 ! Conclusie: Budgetbak (niet meer dan 40 euro voor betalen).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik beantwoord gewoon je vragen: 1) Dit klopt niet, je moet wel héél hardcore zijn om dat te kunnen óf je moet in een level minstens 30 keer quickloaden om iets opnieuw te halen. 2) Overpowered kan best zo zijn, maar eigenlijk doet het niets meer dan meer opties om je bestemming te halen creeren. Natuurlijk is het ook wel zo dat je het kunt makkelijk kunt misbruiken. Keuze is dus aan jou. 3) Hier moet ik ze gelijk in geven, maar je hebt wel altijd een alternatief om missiontargets op een originele manier en non lethal uit te schakelen, op een standaard guard is het inderdaad zo dat je hem kunt choken en dat met die kruisboog kunt uitvoeren. 4) Ja dat is wel zo, al licht het aan wat je gewend bent en wat je verwacht had. 5) Klopt helemaal, maar dit wisten we al van trailers en de E3, toch? De artwork blijft trouwens alsnog mooi en het weerhoud je er niet genoeg van om de game helemaal niet te spelen. 6) Dat ligt volledig aan hoe je hem van plan bent uit te schakelen, zo is dit het geval met choken, maar niet met de kruisboog. 7) De game is inderdaad erg kort en ik snap je met dat meerdere keren uitspelen wel, daarom verwacht iedereen een sequel. De game kopen zou ik trouwens wel doen, want het is het, hoe dan ook, zeker waard. Speel hem desnoods snel, zodat je hem nog voor een redelijk prijsje kunt verkopen. Of ben je zo'n pirate type?! 8) Nee hoor, er is veel loot maar je moet er wel naar zoeken! Dat vond ik wel een leuk principe, al geeft het niet het effect erg groot of random te zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er trouwens niet lelijk uit ofzo. Het ziet er anders uit. Net als Borderlands is het expres niet realistisch gemaakt. Borderlands lijkt bijvoorbeeld net een strip verhaal, en Dishonord ziet er een beetje uit als of het geschilderd is. Zo dacht ik in pu 223 te lezen dat alle artwork met aquarel verf gemaakt is. En over puntje 8, je speelt in een een viezige stad waarin de helft dood is door de plaag, waar er buiten ratten zijn, waar er ''weepers'' rondlopen (mensen met de pest), waar bendes de boel kapot slaan, en je speelt ook vaak in de nacht, of op een tijdstip dat de avondklok is ingegaan. Dus het hoort ook een beetje leeg te zijn !
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...