Ga naar inhoud

Wat stem jij?


NoseJob

Aanbevolen berichten

>Tsja, er moet toch EEN partij zijn die dat rechtse 'de arme armer maken en de rijke rijker maken' stopt ? :) Ik wil hier wel even aan toevoegen dat "de armen armer maken en de rijken rijker maken" geen doel is van het liberalisme. Als liberaal ben je van mening dat de vrije markt beter in staat is economische waarde aan menselijk handelen te koppelen dan de overheid. Als gevolg van die overtuiging is het niet meer dan normaal dat de waarde die de vrije markt (overigens iets waar iedereen invloed op heeft door zijn/haar gedrag dus 100% objectief) aan je geeft in de vorm van salaris een eerlijke vergoeding is voor je geleverde werk. Vandaar de afkeer van nivelleren. Het is namelijk van de zotten dat deze eerlijke verdeling waar 100% van de samenleving invloed op uit kan oefenen teniet gedaan wordt door gelegaliseerde diefstal vanuit de dictatuur van de 51% die de overheid heet.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 113
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dus als tegenstander van de verzorgingsstaat vind je ook dat nederland het voorbeeld van de überkapitalist Amerika moet volgen? Het is/was daar onmogelijk om goede zorg te krijgen als je arm bent. Kijk je Breaking Bad? Ik zeg niet dat we iedereen in de bijstand een ipad moeten geven, het zou ons als Nederlanders - we hebben immers een cultuur van betere morele waarden dan de meeste landen- sieren om ook voor de minderbedeelden op te komen. Het hebben van een inkomen dat onder modaal is, is niet altijd een keuze. Ik wil niet beweren dat de mate waarin iemand succesvol wordt in het leven al 100 procent vooraf bepaald is, ik denk alleen wel dat de sociale positie van de omgeving waarin iemand opgroeit grote invloed heeft op zijn/haar toekomst.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>dat zeg ik ook niet. Het was trouwens (ik weet niet meer wie dat vroeg) Bolkestein die meerdere keren heeft aangegeven de cultuur van het westen superieur te vinden. Heeft ie nog een aantal 'penwisselingen' met Thomas von der Dunk mee gehad. Bolkenstein is dan ook meer conservatief dan liberaal.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 2 jaren later...

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...