Ga naar inhoud

Onderzoek kijkers GameKings


eelcoo

Aanbevolen berichten

>Het verbod op downloaden uit illegale bronnen heeft weinig zin. Dat zegt jurist en technologiedeskundige Danny Mekic' tegen het ANP. Het Europese Hof heeft vandaag een streep gehaald door de huidige Nederlandse praktijk die downloaden uit illegale bron toestaat. >oor het handhaven van het verbod moet de overheid alle internetverkeer monitoren. Dat zal snel problemen geven met de privacy, denkt Mekic'. Ook is er nog geen enkel filter dat alle (illegale) downloads kan detecteren. Hij vraagt zich daarnaast af wie het handhaven van het verbod gaat betalen. 'Met het verbod worden miljoenen internetters gecriminaliseerd', aldus Mekic'. 'Recent oordeelde het gerechtshof dat ook de blokkade van The Pirate Bay niet effectief was: mensen vonden andere manieren om te downloaden. Een verbod is een schijnverbod: het is niet te stoppen en er zijn altijd manieren om het ontraceerbaar te doen. >Daarnaast pakt het downloadverbod nadelig uit voor artiesten, zegt Mekic'. Nu is het zo dat artiesten een financiële compensatie krijgen voor inkomsten die ze zouden kunnen derven door downloaden. Dat geld komt uit de thuiskopieheffing: een bedrag dat inbegrepen zit bij de aankoopprijs van iedere lege cd, dvd en harde schijf. Met een downloadverbod komt die heffing te vervallen, stelt hij. De aanpak van het illegale downloaden wordt overigens geen strafrechtelijke aangelegenheid, maar een civielrechtelijke. De overheid gaat er dus niet zelf achteraan, maar de rechthebbenden moeten voor zichzelf opkomen via bijvoorbeeld de Stichting Brein (Bescherming Rechten Entertainment Industrie Nederland).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou best willen stoppen met downloaden, maar dan moet de EU wel eerst minder moeilijk gaan doen over streaming. Door het gezeik van de EU komen alle series en films een stuk later in europa bij streaming diensten als Netflix. Het downloaden van games zie ik gewoon als een soort demo's. Vroeger kwam er voor elke game een kleine demo uit, maar tegenwoordig niet meer. Daarom moet je of gelijk de game kopen, of helemaal niet. Ik download gewoon een game, probeer de singleplayer uit en als ik het leuk vind koop ik de game.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds ik begin dit jaar Spotify heb heb ik geen muziek meer gedownload, wel een paar CD's gekocht voor de special edition cases/goodies. Die download regels, meh, ze kunnen je toch niet echt iets doen tenzij je op gigantische schaal down- en upload. En wat BBQ zegt over games downloaden, zo heb ik BL2 een paar maanden geleden gedownload, ondertussen staat ie met alle DLC op mijn account. Steam scheelt sowieso een boel, door die sales loop je al gauw tegen genoeg backlog aan om nooit meer te hoeven downloaden. Netflix wacht ik nog even mee maar daar zal ik over een paar jaar vast ook aan bezwijken, zeker als ze (veel) meer eigen series gaan maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...