Ga naar inhoud

CDAB 54 [LIV] MARGA HOFMAN IS BEST TOF MAN, DROEFTOETER!


API361

Aanbevolen berichten

Ok, dat is jammer. Als je het over het islamistische gedachtengoed had was er nog wat voor je "dat past niet in de multiculturele samenleving" uitspraken te zeggen. Dat de islamitische cultuur niet binnen een multiculturele samenleving past is pertinente onzin. Wat is trouwens een multiculturele samenleving als sommige culturen er schijnbaar niet in passen?

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik bedoel dat de islamitische cultuur niet binnen een multiculturele samenleving past omdat de islam dat niet toestaat. De islam is gericht op monocultuur. Een gelovig moslim mag zich alleen onderwerpen aan de wetten van Allah en niet aan wetten gemaakt door mensen en zeker niet door mensen die geen moslim zijn. De islam verbiedt dat.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alhoewel ik het ermee eens ben dat je statstisch onderzoek kan / mag doen naar bevolkingsgroepen en daarover kan en moet publiceren zodat je problemen kunt benoemen en daaropvolged oplossingeen kan aandragen. Echter vind ik het ook nog steeds belangrijk om te beseffen dat elk individu verantwoordelijk is voor zijn / haar daden. Ik heb zat "allochtone" vrienden die zich perfect gedragen in onze maatschappij. Echter, is het logisch dat er vaker de nadruk op het negatieve ligt, er valt nog veel te verbeteren. Ik ben geen islam expert maar durf wel te stellen dat het geloof zo wordt beleefd als de persoon die het beoefend. Dus ook hier geldt imo: pak de persoon, niet de groep. Tot zover my 2 cents!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach wat wel of niet mag hebben die moslims schijt aan. Ze gebruiken dat alleen tegen je of voor hunzelf als het hun ten goede komt. Hoeveel van die Korans zijn er wel niet vertaald? Terwijl de Koran alleen maar in het Arabisch gelezen mag worden en absoluut niet vertaald mag worden. Ze zweren allemaal bij Allah, ook als ze liegen. Ik ken er zat die zuipen, blowen en varkensvlees eten. Ze verspreiden eerder haat dan liefde en hebben een hekel aan niet moslims. Allah vergeeft ze voor van alles en nog wat, want Allah is zelf ook een hond.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik doe niet aan wave dashen. Ik heb het wel op internet gezien en ik weet dat het legaal is bij toernooien, maar ik houd het liever sportief. Ik zal je zelfs zeggen dat ik niet eens shield of sidesteps gebruik en ik klaar al mijn maten nog steeds, terwijl die het wel gebruiken. Zelfs al is het 3 tegen 1. Ik kan met iedereen wel spelen, maar mijn favo is Samus of Shiek. De enige waardige tegenstanders zijn Roy of Marth, Dr. Mario, Falco en Falcon zijn ook leuk als tegenstanders. Ik heb al een keer een potje gespeeld die zwoor mij te kunnen verslaan, dus ik zei ok, zetten 1000 euro in. Toen vond ie het een beetje eng worden en hebben we om de eer gespeeld. Het werd 5-0 voor mij.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij een islamistisch cultuur zijn het de mensen die willen dat er volgens het geloof wordt geregeerd. Maar als de moslims zich aan het geloof houden en niet wíllen integreren omdat de islam dat verbiedt, komt het dan niet op hetzelfde neer, Raul? Bij beiden culturen blijft het een adynamische bende.
Link naar reactie
Delen op andere sites

In principe wel, al kenmerkt het islamistische zich meer met een actief streven naar een door de islam geregeerde staat. En inderdaad Squall, ik heb pas enkele colleges over de koran gevolgd maar er zijn vele dubieuze dingen te ontdekken. Niet dat de bijbel te allen tijde een sluitend geheel is maar dit...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik noemde bijvoorbeeld al de Armeense leenwoorden. Als Arabisch de taal is die God spreekt, waarom zijn die er dan? Daarnaast claimt de koran een aanvulling te zijn op de 'Toera' en de 'Indjiel' (joodse en christelijke geschriften) maar ontkent bepaalde delen ervan. De god van de Koran lijkt qua karakter ook een heel ander persoon te zijn dan die van de bijbel; zo zegt hij in de Koran dat Mohammed geen wondertekenen hoeft te verrichten, omdat de 'goeden' hem wel op zijn woord geloven, terwijl de Bijbel werkelijk bol staat van de wonderen en tekens. Ook zijn er in de Koran enkele correcties aangebracht die suggereren dat Mohammed in zijn werk voor God een paar foutjes heeft gemaakt, maar dat dat 'niet erg is, want dat doen alle profeten'. Dat is ook zoiets wat je nooit zou lezen in de Bijbel. Daarnaast valt het op dat de correcties wellicht uit politiek oogpunt gemaakt zijn. Dit zijn maar een paar dingen, het zijn er nog heel veel meer volgens m'n docent.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...