Ga naar inhoud

Het programmeer topic


OMGWTFBBQ

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 2 weken later...
Sinds het begin van mijn studie zijn we bezig met het programmeren in C#. Het kutte is dat we volgende week al een tentamen krijgen over het onderwerp. En ik moet eerlijk toegeven dat ik op het moment nog een beetje moeite heb met de programmeertaal binnen 3 weken goed te kennen. Heeft iemand misschien tips om beter te worden in C#?

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe leer jij jezelf programmeren ? Ik deed dat altijd door gewoon code te tikken in notepad++, zo bleef het bij mij het beste hangen. Gewoon elke avond iets proberen te maken en dan het liefst iets wat het dichtste bij jouw schoolwerk in de buurt komt. Ga er ook niet te hard op door, geef je geest de tijd om al die info te verwerken, anders blijft het uiteindelijk nog niet goed hangen. En het alle belangrijkste, leer wat elke functie doet en hoe het andere functies kan ondersteunen en leer de syntaxis.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@MC over het algemeen kan ik begrijpen wat er in een programma gebeurt. Maar wanneer ik een programma op papier probeer te zetten weet ik totaal niet wat ik moet doen! @Maanwel, ik doe Informatiekunde op de UU =) @Pdw1987, thanks voor de tips man! Dat ga ik ben vandaag begonnen, en ga nu voortaan elke dag wat proberen te maken! @Rubennaatje & Sabientje65, dat is zeker handig! Echt bedankt!

dwight-schrutes-face-mask.gif.8a69e214974c55a6bddec04f28102ae5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als jullie nog op zoek zijn naar een programma om in te programmeren zou ik Dev C++ downloaden. Het is oorspronkelijk ontwikkeld door Bloodshed, maar in 2011 overgenomen en vooral doorontwikkeld door een vriend/studiegenoot/huisgenoot van me (zie de dev C++ wiki pagina). Het wordt gebruikt op verschillende universiteiten en maakt het programmeren op heel veel vlakken een stuk makkelijker. Ondanks dat het een eenmans project is, brengt hij elke maand ofzo wel een update uit. http://sourceforge.net/projects/orwelldevcpp/
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...