Ga naar inhoud

Het bordspellen topic


Batmanjepper

Aanbevolen berichten

  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Carcassonne, Pokémonmonopoly, Ticket to ride, Kolonisten, Risk, Munchkin (is bij dezen ook een bordspel), Het grote dierenspel en Scrabble. Carcassonne is echt heel gaaf (leuke uitbreidingen ook), Munchkin is ook erg vermakelijk. Ik heb trouwens een grote hekel aan monopoly, de enige reden dat we hem hier in huis hebben is omdat Pokémon :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...
Ik speel zelf dominion best vaak. Ik heb agricola ook nog liggen maar nog niet echt tijd voor gehad. Hebben jullie nog aanraders voor leuke bordspellen?

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geld over hebt, kan ik je Dark Souls: the Board game aan raden. Het spel bevat mechanics uit de digitale versies. Ook vind ik 'Betrayal of the House on the Hill' (mond vol) een erg leuk spel. Hierin krijg je in elk potje weer een uniek scenario voorgeschoteld, waardoor de game weer volledig op z'n kop gezet wordt (figuurlijk).
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Hier nog niet genoemd: Pandemic! Een bordspel waar je met alle spelers (2-4) coöperatief 4 ziekten dient te bestrijden. Erg leuk en origineel! Inmiddels meerdere uitbreidingen beschikbaar en ook wat standalone edities (waar je bijvoorbeeld in Nederland dijken bouwt tegen het uitbreken van een watersnoodramp; andere setting maar dus ook coöperatieve gameplay). Als kers op de taart is er nog Pandemic Legacy. Inmiddels zijn er 2 seizoenen beschikbaar die elk 2 'maanden' duren. Elke maand speel je een spel, en de gebeurtenissen tijdens het spel hebben invloed op het verloop van het spel daarna. Ontzettend leuk!! Echte aanrader!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een groepje vrienden hebben we dit 3 avonden gespeeld (steeds 2 á 3 potjes), maar geen enkele keer is het gelukt om te winnen...iedere keer gaan we maar dood. We hebben een avond met iemand anders gespeeld die ook de Legacy heeft gespeeld (en daarin maar 1 keer had verloren), maar ook met hem was het niet gelukt om winnen. Ik hoor er veel goeds over, dus daarom proberen we het ook steeds weer, maar ik ben er nog niet heel enthausiast over.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Balen... wij hebben vorige week maand 5 gespeeld, dit was de eerste maand waarin we allebei de spellen hebben verloren helaas. Maar voor de rest gaat het dus goed! Karakterkeuze aan het begin van het spel is heel erg belangrijk (in het gewone spel worden karakters random uitgedeeld, in de Legacy edition kies je zelf). Bedenk goed op basis van objectives en het verhaal welke karakters je deze maand denkt nodig te hebben.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...