Ga naar inhoud

Stop met pre-order/inzicht in review embargo's


len-3

Aanbevolen berichten

Na het debacel dat Assassins creed unity heet (bij launch), wil ik graag een gezonde discussie voeren met de community betreffende pre-orders. Mijn mening en argumenten zullen met name gebaseerd zijn op de meest recente video van 'TotalBisquit' (link onderin). Voor de mensen die het niet weten, TotalBisquit is een youtube critic die de focus legt op pc games en het pc platform in het algemeen. Hij heeft heel veel volgers en wordt erg geaccepteerd/gewaardeerd als game-critic. To the point: Wat is in godsnaam de reden dat mensen een pre-order plaatsten voor een game? Assassin's Creed unity is het perfecte en meest recente voorbeeld waarom je nooit een game moet pre-orderen. De review embargo (datum vanaf wanneer er reviews geplaatst mogen worden) voor AC: unity stond voor een dag na de release. Dit betekent dat er pas reviews online mochten staan van de game een dag nadat de game uit was. Dit is natuurlijk al een twijfelachtige beslissing van Ubisoft en nu de game uit is is ook duidelijk waarom ze hiervoor gekozen hebben: het zoveel mogelijk geld binnenhalen uit pre-orders en day 1 verkopen. Ubisoft wist dat de game niet aan de verwachtingen zou voldoen en zetten daarom de review embargo voor een dag na release. Dit gedrag wordt direct gestimuleerd door mensen die de game op pre-order hebben staan. Hierdoor zijn deze mensen mede verantwoordelijk voor een game vol bugs bij de lancering. Ik pleit dan ook (net als totalbisquit) voor het stoppen met pre-orderen van games. We leven allang niet meer in een tijd dat een game uitverkocht kan zijn op launch day. Er zijn zoveel bronnen waar je je game vandaan kan halen. Bovendien is pre-order, zoals ik hierboven heb proberen duidelijk te maken, anti-consument en is er op geen enkele manier voordeel te halen uit een pre-order. Tenzij je natuurlijk geïnteresseerd in die domme pre-order DLC. Als laatste vind ik dat reviewers inzage moeten geven in de review embargo die ze gekregen hebben van de publisher zodat gamers hier een inschatting over kunnen maken. Zoals hierboven beschreven zegt het natuurlijk veel dat reviewes van ubisoft moesten wachten met reviews. Aan de andere kant heb je bijv. de nieuwe dragon age. Deze game mocht een week voor release al reviews krijgen. EA en Bioware hadden vertrouwen dat ze iets goed in handen hadden. De reviews voor de nieuwe dragon age zijn dan ook erg positief. Dus Power Unlimited, dus alle andere game-critics. Geef inzage in de review embargo's. Het is jullie taak om gamers te beschermen tegen miskopen door praktijken zoals nu bij unity gebeurd zijn. Filmpje totalbisquit: https://www.youtube.com/watch?v=SgpzT5V5Mgs&list=UUy1Ms_5qBTawC-k7PVjHXKQ
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen die pre-orderen medeverantwoordelijk.. flikker op man, dit ligt bij Ubisoft en Ubisoft alleen. Bij pre-orders zitten vaak leuke extra's dus laat mensen lekker zelf kiezen of ze dit blijven doen. En ja, uitverkocht bestaat nog steeds. Recentelijk was bijvoorbeeld Shadow of Mordor kort na release uitverkocht (wsl mede door de onverwachte hoge cijfers) en moesten mensen dus daadwerkelijk reserveren na release om er een zeker te krijgen bij de volgende levering (hij was dan ook nergens te krijgen in de stad). Zelfde was het geval met Super Smash Bros, en ook veel bundels zijn vaak maar gelimiteerd van Xbox One's & PS4's. Over gelimiteerd gesproken, wat dacht je van de vaak toffe Limited/Collector's Editions die je met gelijk 2 maanden voor release nog net kan bemachtigen? Zulke edities krijgen winkels vaak maar 1/2 keer binnen per console dus wil je er snel bij zijn, als je echt fan bent weet je dat je je toch er wel mee gaat vermaken. Kortom, laat mensen lekker zelf beslissen wat ze doen met hun geld, en geef deze mensen niet de schuld maar de developer.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga hier natuurlijk niet lopen ontkennen dat Ubisoft verantwoordelijk is voor de staat waarin een game uitgegeven wordt. Ik blijf echter bij m'n standpunt dat pre-orders praktijken zoals nu bij Unity stimuleren en dat we dus ook als gamers invloed kunnen uitoefenen op de staat waarin games uitgegeven worden. Wat betreft de collecters editions heb je een goed punt. dit is dan naar mijn mening de enige goede reden om een pre-order te plaatsen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Bij pre-orders zitten vaak leuke extra's dus laat mensen lekker zelf kiezen of ze dit blijven doen. Je bedoelt een missie die 15 minuten duurt of een skin/wapentje dat niets toevoegt. Leuk man, die shit verkopen ze na hand toch weer digitaal. >moesten mensen dus daadwerkelijk reserveren na release om er een zeker te krijgen bij de volgende levering Ja en dat is de reden dat ze er toch meer van drukken, ik snap het niet dat men niet een week of drie kunnen wachten op een game. Hoe dan ook, ik heb nog nooit een game gepreorderd of een season pass gehaald. Beter wacht je eerst een jaar voor dat je een game haalt, dan komt meestal de hippe ultra deluxe complete dlc edition uit. Met nadruk op complete, wat ze daar mee zeggen is dat de standaard versie helemaal niet compleet was, althans zo zie ik het.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik betaal dan ook weinig voor games die ik dag 1 haal dus maakt het voor mij qua centen niks uit, eigenlijk zelfs voordeliger. Ik heb Rogue en Unity beide gehaald met pre-order acties van Game Mania waardoor beide games mij 19 euro per stuk kostten, dat vind ik geen geld. Als ik er dan een season pass bij neem (wat ik zeker niet ga doen voordat alles uit is) kom ik dan op dezelfde prijs als de eventuele GOTY over een tijdje. Sterker nog, dankzij het Xbox One share programma kan ik season passes sharen met een vriend, dus kost die mij ook maar 15 euro mocht ik hem willen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

En jij hebt ook zeker een punt, maar ik ben bang dat het te weinig zal doen. Laat de echte fans hem gewoon halen en er van genieten, wat genoeg mensen doen, maar de mensen die geen dag 1 kopers zijn kunnen nu wachten en zo Ubi een tik op de vingers geven. De aandelen zijn flink gedaald en twijfelaars wachten nu, dat zal ook wel de nodige impact doen. Er zijn te veel mensen die zulke games toch wel blindelings kopen, die toch niet zullen boycotten, dus wees niet boos of iets op de gene die opzich zouden boycotten, maar niet achter willen blijven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik pleit dan ook (net als Totalbiscuit) voor het stoppen met pre-orderen van games. We leven allang niet meer in een tijd dat een game uitverkocht kan zijn op launch day. Er zijn zoveel bronnen waar je je game vandaan kan halen. Bovendien is pre-order, zoals ik hierboven heb proberen duidelijk te maken, anti-consument en is er op geen enkele manier voordeel te halen uit een pre-order. Tenzij je natuurlijk geïnteresseerd in die domme pre-order DLC. Ten eerste, het is Totalbiscuit, niet *Totalbisquit* - als je de Youtube link had geopend had je de correcte spelling zo kunnen vinden. Daarnaast moet je niet als een bokkepoot zonder kop TB napraten, alleen omdat ie populair is op Youtube, maar dat terzijde. Ten tweede, *het is complete onzin en idioot om vanaf nu geen enkele game meer te pre-orderen.* Het probleem is met Ubisoft en de, toegegeven, waardeloze pre-orders en DLC die dat bedrijf produceren en op de markt brengt. Om gelijk de hele game-industrie over één kam te scheren en te stellen elke developer zoals Ubisoft is - wat je in principe hier insinueert - en dat we gelijk maar alle pre-orders de rug toe moeten keren, omdat ze volgens mr./mevr. Ien *anti-consument en dom zijn*, is gewoon idioot. Er zijn genoeg developers die goede pre-order bonussen, DLC's en alom-al een goede game leveren, als wij hun allemaal de rug toe keren kunnen wij straks niet meer gamen, omdat zij geen geld meer in het laatje krijgen. Verder pretendeert Ien alsof de schuld bij de gamer ligt, omdat deze de games zelf speelt, maar schuld ligt toch echt bij Ubisoft zelf, en de afgelopen dagen is duidelijk geworden dat als de recensies over een game zuur zijn dat dan de aandelen van de developer zwaar kunnen kelderen, de gamer heeft hier vrijwel geen invloed op aangezien het objectieve en afhankelijke journalisten zijn. Verder beslis ik zelf wel of ik een game pre-order of niet. Nou heb ik geen next-gen console of een überkrachtige PC, dus Unity wou ik sowieso nog niet aanschaffen aangezien ik niets heb om het mee af te spelen, maar mocht ik dit wel hebben had ik alsnog gewacht. Waarom? Omdat de honderden trailers en de absurde lof waarmee Ubisoft Unity de hemel in prees mij zeer sceptisch maakten, dus mocht ik het willen halen dan had ik eerst gewacht op de recensies, wat ik in principe altijd doe als ik niet zeker weet of een game het halen waard is of niet. Er zijn mensen die games maanden van tevoren pre-orderen, vooral vanwege de special edities die snel op kunnen raken, maar de keuze is aan hun om dat te doen. Wie ben ik om hun dat te verbieden? Het is immers hun eigen schuld als de game ruk is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Er zijn genoeg developers die goede pre-order bonussen, DLC's en alom-al een goede game leveren, als wij hun allemaal de rug toe keren kunnen wij straks niet meer gamen, omdat zij geen geld meer in het laatje krijgen. Nou moet ik mijzelf even corrigeren, want het idee wat ik hier wek is dat de developers alleen maar geld ontvangen uit pre-orders en DLC, wat natuurlijk niet zo is. Het punt is dat je niet de hele game-industrie over één kam moet scheren, want er zijn zat developers die ontzettend goede pre-orders en DLC leveren. Oké, ik ben geen voorstander van waardeloze in-game unlockable content waar je duiten voor moet neerleggen, ik heb dit liever bij de basis-game zelf, of wellicht een hele collectie nieuwe content in één pakket voor een goede prijs, maar de gamers moeten lekker zelf weten of zij dit aanschaffen of niet.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als aanvulling nog; Je moet niet de gehele game-industrie afstraffen en geen game meer pre-orderen, alleen omdat Ubisoft ermee heeft zitten sjoemelen. **Je moet Ubisoft afstraffen** Als Ubisoft nu zware verliezen draait en bij hun volgende games ook weer nieuwe verliezen draait, dan zal dit als een voorbeeld gelden voor de rest van de industrie wat er kan gebeuren als je de gamer een mes in de rug steekt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Er zijn genoeg developers die goede pre-order bonussen, DLC's en alom-al een goede game leveren, als wij hun allemaal de rug toe keren kunnen wij straks niet meer gamen, omdat zij geen geld meer in het laatje krijgen. Ik snap nooit waarom sommige gamers menen "samen te moeten werken" met uitgevers. Ga lekker ertegenin! Vrije markt enzo, als jullie te veel betalen komt dat toch in de zakken van investeerders die geen fuck om games geven terecht.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Zoals hierboven beschreven zegt het natuurlijk veel dat reviewes van ubisoft moesten wachten met reviews. Aan de andere kant heb je bijv. de nieuwe dragon age. Deze game mocht een week voor release al reviews krijgen. Dit geldt ook voor Middle-Earth: Shadow of Mordor en Alien: Isolation. Beide top games. Als je niks te verbergen hebt gewoon de reviews vrijgeven. Vroeger kregen magazines een maand van te voren een reviewcode, want de game moest in het volgende nummer. Goed of slecht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...