Ga naar inhoud

Stop met pre-order/inzicht in review embargo's


len-3

Aanbevolen berichten

Als eerste: mijn excuses voor de spelfouten. Ik praat idd als een 'bokkepoot zonder kop' TB na. Ik geef echter ook aan dat de argumenten die ik aandraag op zijn video gebaseerd zijn. Ik plaats de link van de video er ook bij. Daarnaast geef ik ook aan dat ik hem napraat, omdat ik het met hem eens ben. Niet 'omdat ie populair is op youtube'. Dus ik snap het probleem niet helemaal. Ik scheer idd alle pre-orders over 1 kam. Ongeacht wie de developer of de publisher is. Ik doe dit, omdat naar mijn mening, het hele idee achter pre-orders niet goed is. Je betaalt voor een game waarover je mening alleen maar gevormd kan zijn op trailers, want verder is er gewoon nog niks. Trailers zijn onderdeel van de marketing voor een game en zien er daarom altijd extra mooi,smooth of episch uit. Terwijl dit niet representatief hoeft te zijn voor de game. Kijk naar unity en watchdogs bijv, maar ook dragon age 2 die maar blind op de pre-order werd gegooid, omdat deel 1 zo goed was. Het idee van betalen voor een product dat je nog niet in je bezit hebt en niet genoeg info over kan vergaren is naar mijn mening verkeerd. Ongeacht de developer of pubischer. Het feit dat we hiertoe aangespoord worden dmv pre-order bonussen is anti-consument. Ik vind wel degelijk dat Ubisoft de schuldige is in het verhaal van unity. Ik denk alleen dat wij als gamers invloed kunnen uitoefenen op het beleid als er geen pre-orders meer zouden staan en iedereen wacht op de reviews. Op deze manier moet de developer de game wel voor elkaar hebben op launch day, anders lopen ze inkomsten mis door slechte reviews. Hierdoor zullen er ook minder day 1 patches zijn die de game van onspeelbaar naar speelbaar moeten krijgen. Het stoppen met pre-orders maakt ook het gebruik van late review embargo's zinloos. Dit alles is alleen maar in het voordeel van gamers/consumenten lijkt me.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Ik scheer idd alle pre-orders over 1 kam. Ongeacht wie de developer of de publisher is. Ik doe dit, omdat naar mijn mening, het hele idee achter pre-orders niet goed is. Je betaalt voor een game waarover je mening alleen maar gevormd kan zijn op trailers, want verder is er gewoon nog niks. Sinds vandaag pre order ik me games nooit meer! Ik ga gewoon day one naar de winkel! :')
Link naar reactie
Delen op andere sites

'' Als je een game aanschaft zonder enige research ernaar toe te hebben gedaan - trailers en gameplay bekijken, recensies lezen, etc '' Dit is nu juist het probleem. Mensen die een game op pre-order hebben staan hebben geen research gedaan, omdat dit simpelweg niet kan als de game nog niet uit is. Je bent op dat moment afhankelijk van alles wat de developer/publisher wil laten zien. '' Waarom dan? Je stelt nu dat iedereen die de game op de dag van release gehaald heeft - de dag voordat de reviews uitkwamen - de game ook heeft gepre-ordered, wat dus helemaal niet het geval hoeft te zijn.'' Geen pre-order=mensen die wachten op reviews. Mensen die wachten op reviews=developer moet zorgen dat de game op launch day goed is, anders kopen mensen de game niet door slechte reviews. Game die op dag 1 goed voor elkaar is=Geen reden voor late review embargo's, omdat developers niet bang hoeven te zijn voor lage review scores door bijv. bugs zoals nu bij AC unity het geval was. Ik probeer echt niet te beweren dat de mensen die unity op pre-order hadden staan verantwoordelijk zijn voor de verschrikkelijke launch. natuurlijk is dit Ubisoft. Ik denk alleen dat dit soort praktijken voorkomen kunnen worden als mensen stoppen met geld betalen voor een product wat nog niet eens uit is en waarvan ze geen flauw benul kunnen hebben of die game goed zal zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Dit is nu juist het probleem. Mensen die een game op pre-order hebben staan hebben geen research gedaan, omdat dit simpelweg niet kan als de game nog niet uit is. Je bent op dat moment afhankelijk van alles wat de developer/publisher wil laten zien. > Ik probeer echt niet te beweren dat de mensen die unity op pre-order hadden staan verantwoordelijk zijn voor de verschrikkelijke launch. natuurlijk is dit Ubisoft. Ik denk alleen dat dit soort praktijken voorkomen kunnen worden als mensen stoppen met geld betalen voor een product wat nog niet eens uit is en waarvan ze geen flauw benul kunnen hebben of die game goed zal zijn. Wat zei ik nou net over gameplay trailers? En als je dan toch een game pre-ordered zonder een recensie ervan te hebben gelezen en je bent achteraf teleurgesteld, dan ben je gewoon een bokkepoot. > Geen pre-order=mensen die wachten op reviews. Mensen die wachten op reviews=developer moet zorgen dat de game op launch day goed is, anders kopen mensen de game niet door slechte reviews. Opnieuw stel je dat iedereen die niet een game pre-ordered de recensies en score gaan nalezen voordat ze hem kopen, wat helemaal niet voor iedereen geldt.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha Gampelay trailers zijn geen onderdeel voor de marketing van een game? De developer bepaalt wat je ziet. De enige pure echte gameplay video's zonder dat developers/publishers er mee kunnen knooien zijn pas na de release van de game beschikbaar. Maar laat ik de vraag is gewoon aan jou stellen (Noatak en eigenlijk iedereen die aan pre-order doet) : Waarom zou je 60 euro ophoesten voor iets wat je nog niet hebt en niet zeker van kan weten dat het kwalitatief die 60 euro waard is? Waarom niet wachten tot de reviews/livestreams uit zijn zodat je een veel beter oordeel voor jezelf kan vormen of de game je leuk lijkt?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik generaliseer het idee van de pre-order. Ik doe dit, omdat een pre-order altijd hetzelfde is. Het maakt geen fuck uit of ik een pre-order plaats bij ubisoft of bij een geliefde developer zoals CD projekt red. Ik betaal voor een game die ik nog niet heb en waarvan alles wat ik gezien heb, heb gezien, omdat de publisher wil dat ik dit zie. Dat is een pre-order! Ongeacht of dit bij ubisoft of CD projekt is. Ubisoft zou nog zwaardere verliezen hebben gedraaid als de game niet zoveel op de pre-order stond. Nogmaals: ubisoft zit fout bij unity. Ik gebruik het voorbeeld van unity alleen om te beschrijven waarom ik pre-orders zinloos vind. Juist omdat er altijd en bij iedere developer hetzelfde kan gebeuren. Je weet niet wat er achter de schermen gebeurd. Je weet pas hoe goed een game is als die daadwerkelijk uit is. Niet daarvoor.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Een pre-order is simpelweg een voorbestelling die jou een kopie van een game garandeert - of ander product, zoals boek, audio CD, etc. Deze pre-orders gaan meestal gepaard met extra bonussen of content die je in de game kunt gebruiken. De pre-orders van games, is waar ik hiermee op duidt, uiteraard. > De waarde en nuttigheid van de content varieert per developer en game, waarom het dus achterlijk is om de gehele game-industrie te generaliseren en te stellen dat iedere pre-order bonus niets aan de game toevoegt en simpelweg in het leven is geroepen om de verkoop van kopieën te bevorderen. Dit neemt niet weg dat pre-orders als een psychologische markttechniek gebruikt kunnen worden om verkoop te bevorderen, maar dat elke developer dit enkel en alleen doet om dit doel te behalen is absurd.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...