Ga naar inhoud

Waar heb jij een hekel aan?


NoseJob

Aanbevolen berichten

Bijv. een Britse kerel die ik soms spreek op een chat, die is van nature al wat intellectueel benadeeld, maar laatst in dezelfde chat sprak ik heel kort over een mild politiek-maatschappelijk punt met iemand anders, waarop onze Engelse vrind al z'n gal moest spuwen; en het politiek is slecht en het is kut en het is helemaal niet interessant, en mensen moeten gewoon lief doen tegen elkaar en hij begreep niet waarom ze zo geïnteresseerd zijn in politiek of waarom alles een probleem moet zijn, of dat alles tegenwoordig zwart-wit is en dat alles zo extreem gepolitiseerd is en dat mensen gewoon moeten ophouden over politiek, enz. In de kern zat er een herkenbare boodschap van frustratie met de status quo en die alt-right en entitled-liberals enz., maar het was een onsamenhangende tirade aan zwart gal dat heel diep zat dat even gespuwd moest worden, heel irritant.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 814
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou een degelijke manifestatie, vooral voor tactische plekken zoals ambassades of Nederlandse overheidsinstellingen, hebben an sich wel gewoon zin, maar beetje autistisch ergens in een afgelegen dorp rond te bonjouren met jouw *entitled* liberaal-feministische lotgenootjes, nee dat hoeft van mij niet.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet precies de vinger te leggen op hoe je dit verschijnsel nou stipt zou kunnen uitleggen, het oppervlakkig klagen en zeiken en proberen te discussieren over politiek-maatschappelike dingen maar de nuance totaal missen, maar bij komt het over alsof dat de laatste paar jaren z'n opmars heeft gemaakt -- of ik heb dat voorheen nooit opgemerkt. Nou ben ik zelf ook geen Cicero. Ik wil vaak heel genuanceerd en met passie discussieren over politiek en maatschappij, maar dan mis il zelf ook voldoende kennis en nuance en eloquentie om er adequaat over te praten, maar ik merk toch een wereld van verschil met het soort mensen wat bovenstaand beschreven staat. Bijkomend ook dat ze soms discussie en nuance obstrueren en eigen onkunde en onwetendheid niet durven of willen toegeven en erkennen. Enfin.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Van die mensen die in Nederland gaan protesteren tegen trump en dan ook nog overtuigd zijn dat dat helpt Gek genoeg denk ik dat Trump de enige is bij wie dat nog best wel eens zin kan hebben (of hem in ieder geval een kutdag bezorgt), die man boeit het daadwerkelijk of mensen waar dan ook ter wereld hem wel of niet aanbidden. Waar ik me zelf trouwens ontzettend aan stoor zijn al die mensen die hun vijfjarige kinderen meenemen naar demonstraties waar ze geen snars van begrijpen. Laat die kinderen lekker buiten spelen man.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Waar ik me zelf trouwens ontzettend aan stoor zijn al die mensen die hun vijfjarige kinderen meenemen naar demonstraties waar ze geen snars van begrijpen. Dit, daar heb ik ook een schijthekel aan. Die kinderen lullen alleen mama en papa na omdat ze dat moeten en hebben zelf geen flauw idee wat ze nu eigenlijk doen. Je kinderen zo gebruiken is ronduit debiel.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Misschien dat die Brit gewoon geen zin heeft om over politiek te moeten lezen, zeker niet nu die zich (misschien) schaamt voor zijn land omwille van de Brexit? Nee, hij is gewoon dom. > Bovendien, dit komt waarschijnlijk paradoxaal over omdat ik het nu zelf een beetje doe maar de meeste mensen schrijven sowieso onzin zonder dat ze dat zelf door hebben. Als het dan ook nog eens over iets als politiek gaat, tja. Het is iets belangrijks maar ook niet altijd even simpel om te begrijpen. Zoals ik al aangaf; > Bijkomend ook dat ze soms discussie en nuance obstrueren en eigen onkunde en onwetendheid niet durven of willen toegeven en erkennen En > ik ken of zie anderen die ook zo'n soortgelijke anti-intellectuele houding hebben tegenover cultuur en politiek en maatschappij en bewust of onbewust redelijke discussies en interacties waar zij niet in thuis zijn te saboteren Weet je eigen limieten te herkennen en accepteer dat, en ga niet vervelend zitten stampvoeten en het leven en plezier van anderen verzieken omdat je zelf ergens onkundig in bent. Maar ja, dat vergt veel zelfkennis en zelfrespect en niet zo veel blinde trots, en dat is toch best zeldzaam om tegen te komen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ik kom sowieso niet op anti-Trump bijeenkomsten want ik heb wel betere dingen met mijn tijd te doen (ik bedoel, ik ben een moderator op het powerweb!!). Verder heb ik wel foto's gezien van "schattige kinderen" met anti-trump bordjes en een paar facebook-posts van doorgedraaide figuren die trots kinderen fotografeerden met teksten als "de volgende generatie heeft het activisme ook ontdekt!!!!" of "met zulke jeugd (5-jarigen, red.) is er hoop in onze wereld!!!". Daar stoor ik me ontzettend aan, als je die kinderen wat hakenkruizen op hun wangen schminkt en zegt dat ze in de maat moeten lopen hebben ze óók de dag van hun leven.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Al het gendergelul en de democratisch linkse aanstellerij van tegenwoordig. Ieder kind verdient een prijsje, en winnaars krijgen evenveel als verliezers. Iemand fietste 5 minuten achter me. Hij ging wel daarna zijn eigen weg, maar ik voel me praktisch verkracht! Hebben jullie een wc voor heren, vrouwen en gehandicapten? Waar is de brony WC? racisten! Waarom krijgt Will Smith geen oscar voor zijn laatste film ondanks dat er betere acteerprestaties zijn geleverd in hetzelfde jaar? Hij is toch een neger? Boycotten die shit! Al dat gejank is veel te ver doorgeslagen. Zeker de "geciviliseerde" democraten in USA janken om het minste en geringste, je kan nog geen scheet laten of je discrimineert al en je wordt van jongs af aan geleerd dat je een speciaal sneeuwvlokje bent wat even goed meedoet als de rest, ongeacht of je je er daadwerkelijk voor inzet of een bepaald talent benut. Gaan voor gelijkheid is omgeslagen naar snikken voor aandacht. Dit heeft niks meer met democratie te maken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...