Ga naar inhoud

Waar heb jij over gedroomd vannacht?


NoseJob

Aanbevolen berichten

  • Reacties 169
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik droomde dat ik in de bios allemaal mensen opblies met een RPG. Ik had er een onbehaaglijk gevoel bij. Ook werd ik daarvoor om 2 uur wakken met: KUT, IK HEB ME VERSLAPEN! Toen mocht ik gelukkig nog 5 uur slapen. Tot slot werd ik om 5 uur wakken en moest ik naar de wc, waarschijnlijk omdat ik voor het slapen gaan een liter water had gedronken, ik had geen zin om uit bed te gaan dus ging ik weer slapen.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Ik droomde dat ik in Marokko was, fotograferen in een stad die meer leek op een kruising tussen het oude Rome en Athene. Ik moest me echter terug naar onze verblijfplaats haasten, omdat we een vlucht naar elders hadden die middag. Bij terugkomst in het grote kasteel waar we sliepen bleken de anderen (dit waren een stel backpackers die ik ken uit Berlijn) nog te slapen. Ik besloot toen nog even op verkenningstocht door het kasteel te gaan, waar allemaal schilderijen van naakte vrouwen hingen, wat natuurlijk ondenkbaar is in Marokko. Toen vond ik een deur die ik nog niet eerder had gezien, die zat vastgebonden met een kettingslot. Stiekem trapte ik de deur in en liep de trap af. Ik was in een grote open ruimte met ingestorte rotsen en pilaren beland. In het midden bevond zich een groot gat, met daarin een fonkelende schat. Samen met twee van de anderen probeerde ik de schat te bereiken. Het bleek een krat vol flessen alcoholische dranken te zijn (wat best een schat is in Marokko). Boven de krat lag een wankele rots dus ik moest met gevaar voor eigen leven de flessen eruit proberen te halen. Met veel moeite lukte het uiteindelijk alle flessen eruit te halen. Toen werd ik wakker en besefte ik iets bijzonders. Namelijk dat als ik vroeger een dergelijke droom had gehad, was ik hoogstwaarschijnlijk verpletterd door de rots en daardoor wakker geworden. Maar tegenwoordig lukt altijd maar alles in mijn dromen. Ik zou niet verbaasd zijn als dit verband houdt met veranderingen in mijn wakkere leven. Is dit voor iemand herkenbaar? xoxo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh en na onderstaande droom bleef ik nog even in een staat van halve slaap liggen, waarna er allemaal beelden langskwamen uit andere dromen die ik ooit heb gehad. Dromen die ik me anders met geen mogelijkheid meer voor de geest zou kunnen halen, maar omdat ik me nu nog net in dat laagje van mijn bewustzijn bevond, kon dat opeens wel. Het geeft maar weer blijk van het feit dat we veel meer onthouden dan waar we ons bewust van zijn, en dat we slechts door bepaalde triggers of mentale toestanden weer de mogelijkheid hebben deze herinneringen op te halen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
De symboliek van sommige dromen blijft toch wel erg mooi (en laat zien dat een gigantisch deel van ons denken metaforisch van aard is). Zo droomde ik vannacht dat ik op een schip langs de kust van Turkije en Griekenland voer. De hele kustlijn zag eruit als een stad in de oudheid, met veel grootste gebouwen en beelden. Ik was samen met een meisje waar ik vroeger verliefd op was (waar ik nu nog steeds hele goed vrienden mee ben). Zij lag een coupé (het schip was van binnen meer een soort trein) verderop nog op bed, een ruimte die eruit zag als een kantoor, vol boeken en pennen etc. Ik zei dat ze eruit moest komen omdat er zoveel moois aan de kust te zien was, maar ik kreeg als antwoord dat ze nog veel te veel werk te doen had. We hebben een tijd elkaars handen vastgehouden, om toen afscheid te nemen. We hadden niet dezelfde bestemming. Dit was haar "halte" en ik moest nog een heel stuk verder reizen tot de mijne. Het mooie hieraan is ten eerste het “niet dezelfde bestemming hebben”, wat een heel duidelijke metafoor is voor de realisatie dat wij niet samen horen te zijn. Onder andere door onze compleet verschillende prioriteiten in het leven, voor haar al het werk dat ze nog moest doen, voor mij het genieten van al het moois dat er te zien valt. Het tweede, dat dit haar halte was en ik nog een stuk verder moest, kan ik op twee manieren interpreteren. De meest letterlijke interpretatie is dat zij over een paar maanden afgestudeerd is (we doen dezelfde studie) en ik daarna nog minstens een half jaar moet. Maar ik zou het ook kunnen zien als dat zij haar bestemming en rol in het leven min of meer gevonden heeft, terwijl ik nog zoekende ben, of iets in die trant. Ook bizar was dat toen ik haar appte over de droom ze zei dat ze daadwerkelijk de hele nacht wakker had gelegen, piekerend over al het werk dat ze nog moest verrichten…
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je veel denkt over de toekomst die je voor je hebt en een richting op gaat. Ben je er wel mee eens? Wil je niet ergens anders heen, wat wil ik eigenlijk? Ga gewoon wat doen met kans dat het niks wordt of juist is wat je zoekt en oordeel pas als je het gedaan hebt. Waai met de shit mee waar je mee wil waaien. Als het niet bevalt spring je overboord en wordt je vast opgepikt door een ander schip of je moet een stukje zwemmen. Van zwemmen kan je je wel beter redden in de woeste zee, maar als je je van schip naar schip kan verplaatsen hoef je niet te zwemmen.

Ik keur deze handtekening goed.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De symboliek van sommige dromen blijft toch wel erg mooi (en laat zien dat een gigantisch deel van ons denken metaforisch van aard is). Zo droomde ik vannacht dat ik op een schip langs de kust van Turkije en Griekenland voer. Ik lag in een coupé (het schip was van binnen meer een soort trein) op bed, een ruimte die eruit zag als een kantoor, vol boeken en pennen etc. Bonst er opeens een quasi-gevoelige man die vroeger verliefd op me was (en die nu naar trieste technofeestjes gaat) op de deur. Hij zei dat ik eruit moest komen omdat er zoveel moois aan de kust te zien was, waarna een of ander slap lulverhaal over een stad in de oudheid, met veel grootse gebouwen en beelden volgen. Ik antwoordde dat ik nog veel te veel werk te doen had, maar hij bleef maar praten dus uiteindelijk ging ik toch maar naar buiten. Hij pakte mijn hand beet (volgens mij was hij stoned en had hij ook wat gesnoven), dus ik nam vriendelijk doch dwingend afscheid. We hadden niet dezelfde bestemming, zei ik. Dit was mijn "halte" en hij moest nog een heel stuk verder reizen tot de zijne. Die quasi-spirituele onzin leek hij als zoete koek te slikken want toen ik van de boot af ging zat hij nog steeds dromerig voor zich uit te brabbelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...