Ga naar inhoud

CDAB 70 [LXX] Hong Kong rijmt wel


littedemon

Aanbevolen berichten

>Of ik het nou hier schrijf, op de FP bij een artikel, op Twitch, Youtube, FB, Twitter, Reddit, 4Chan (nou ok daar liever niet want daar wordt je sws gepest als anon), Tumblr of waar dan ook, voor mij is dat allemaal om het even. Virtueel of niet, aandacht blijft aandacht en praten blijft praten. Vind ik nog steeds beter dan alleen zitten en tegen mezelf praten terwijl niemand naar me luistert. Oké.... >En hoe kom je er nou op dat ik hier een leugen vertel? Ik heb het woord leugen nergens in de mond genomen. Ik vind je hooguit een hypocriet, om eens een leuke krachtterm te gebruiken. Aan de ene kant vind je het vet erg dat iedereen hier belasting moet betalen om je in leven te houden en aan de andere kant wil je niet ieder werk dat je kan vinden aannemen want "je bent er niet voor gemaakt". >En dan nog, wie boeit het? Iedere belastingbetalende Nederlander zou hier boos over moeten worden. >Jij praat duidelijk over werk alsof je het van iemand anders hoort en ergens hebt gelezen maar niet alsof je het zelf hebt gedaan. Werk jij maar eens aan de band in 4 verschillende fabrieken voor ongeveer een week tot een maand, dan wil ik wel eens weten of je er hetzelfde over zult blijven zeggen. Ah kijk, hetzelfde zwaktebod als in de laatste discussie die we hadden, blah blah blah niemand mag hier oordelen want niemand heeft het zo zwaar als ik. Fuck het, ik ken persoonlijk genoeg mensen die het zwaarder hebben dan jij en gewoon werken. Daarnaast heb zelfs ik, als gepamperde corpsbal, gewoon tegen mijn zin in gewerkt in de extra lange vakantie na het behalen van mijn Atheneumdiploma. Iedere dag moest ik zo'n 25 keiharde kilometers fietsen, dagelijks om half zeven opstaan, vijf uur thuis. Ik zat op een kantoortje en mocht checken of bepaalde agrarische bedrijven nog bestonden door ze door de kvk zoekmachine heen te halen, dag in, dag uit. Nu is dat vast niet zo vreselijk voor je rug als bandwerk, maar wat betreft het urenlang herhalen van dezelfde handelingen zit het er niet ver vanaf. En guess what, ik heb netjes gewoon de 7 weken uitgezongen. Niet omdat ik afhankelijk was van de samenleving in mijn levensonderhoud, niet omdat ik er veel geld voor kreeg (3.56 per uur, minimumloon van een 16 jarige en ik woonde 2 kilometer te dichtbij voor reiskostenvergoeding), maar omdat je gewoon afmaakt waaraan je begint. Ik hoop dat je de volgende keer dat je weer eens vol zelfmedelijden al je heftige verhaaltjes op het internet flikkert, je erbij bedenkt dat je écht niet de enige bent met een zwaar leven. En dat een discussie proberen te winnen op basis van het idee dat anderen het veul minder zwaar hebben, op zijn zachts gezegd misplaatste arrogantie is.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Het probleem is echter, wat ik eerder ook al geschreven heb, dat het makkelijker is zoiets tegen iemand anders te zeggen dan het zelf te moeten doen. Goed. Dan zeg ik het wel want ik ben sinds eind januari werkeloos. Je stelt je aan. Het gaat er hier niet hoe je je werkzaamheden doet, maar de instelling die je erbij verkondigd dat je er niet voor gemaakt bent. Als je op iemand anders zijn geld teert mag je wel eens je fucknig schouders er onder gaan zetten. Daarnaast zijn de reacties op je verhaal reacties die je zelf gecreëerd hebt door afgelopen maanden constant te huilen hoe zielig je bent dat je werkeloos bent. Dit is de eerste keer dat ik mijn huidige situatie vermeld, alleen om een punt te maken. En baal ik er van dat ik nu thuis zit. Zeker, maar niemand houdt van die negatieve aandachtstrekkerij. Overigens heb ik vaak genoeg in een fabriek gewerkt. Ook in wasserettes voor ziekenhuizen, dan kwam je thuis met last van je rug en je benen, nadat je de hele dag in de strontlucht had gestaan. Ook dat hield ik meer dan een dag uit.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nadat een goede vriend zijn nummer de grond in boorde, wilde hij nimmer hetzelfde gevoel ondergaan. De muziek kreeg een tweede plek en de vacaturepagina werd nogmaals opengeslagen. Een moeizame eerste dag bereikte zijn dieptepunt, toen forumgenoten aan de lopende band opmerkingen afvuurde. Hij wist echter zijn zere rug te rechten en ook tegenargumenten werden gefabriceerd. Wanneer wordt het debat met Nonworkingplayer gestaakt? En nu we het toch over arbeid hebben, wanneer zal deze site feilloos werken? Je ziet het in de volgende aflevering: 'Van rockband naar lopende band'.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kwam daar binnen voor het eerst, eerste wat ik zie is een grote spandoek met "alleen Jezus bloed geeft u het eeuwige leven" ofzoiets. Ik dacht godverdomme heb ik weer. Toen ik met hun busje iets moest bezorgen zag ik tot m'n schrik ook daar op "Jezus red" met grote koeienletters staan. Of in de pauze, zat iedereen te huilen omdat 'hun kerk' ging sluiten. Uit eindelijk moest ik daar vertrekken omdat ik terwijl zij met hun ogen dicht aan het bidden waren, ik hun lunchpakketjes had omgewisseld.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...