Ga naar inhoud

Spelen jullie Weerwolven van Wakkerdam


k1ng

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal! Vinden jullie WvW ook zo gaaf? Ik in ieder geval wel! Wie ik vooral een koningin vind is de heks. Die kan namelijk één keer in het spel een persoon dood maken en een persoon weer levend maken. Mijn voorstel is om een soortgelijk iets te doen hier op het forum! Maar dan met jarige users. Iedere jarige user mag op zijn verjaardag iemand een dag bannen en een gebande user een dag terughalen. Ik heb dit topic aangemaakt na aanleiding van de post van Raul in de CdAB, maar omdat de hersens van Raul zo'n drie miljoen jaar achter lopen op de evolutie van de mens, lijkt het mij verstandiger om dit plan morgen pas in te laten gaan. Laat maar weten wat jullie ervan vinden!!! xxxxx
Link naar reactie
Delen op andere sites

De evolutie van de mens, het proces waardoor de moderne mens is ontstaan uit eerder levende primaten, is onderwerp van studie van veel verschillende wetenschappelijk disciplines. Biologische antropologie, antropologie en genetica zijn hierbij de belangrijkste. Het begrip mens, in de context van de menselijke evolutie, verwijst naar het geslacht Homo. De studies over de menselijke evolutie gaan meestal ook over andere hominiden, zoals de Australopithecus. De moderne paleoantropologie begint in de negentiende eeuw met de ontdekking van de neanderthaler (het eponieme skelet werd in 1856 gevonden in Neanderthal (Westfalen, Duitsland), maar achteraf bezien waren er sinds 1830 op andere plaatsen ook al eerdere vondsten gedaan), en met materiaal van de zogenoemde grotmens. Enige tijd werd gedacht dat mensen gelijk zouden zijn aan sommige grote mensapen, maar het idee van de biologische evolutie van soorten was in het algemeen nog niet aanvaard. Dit gebeurde pas na de publicatie van Charles Darwins De oorsprong der soorten in 1859. Hoewel Darwin in zijn eerste boek niet inging op de evolutie van de mens en niet meer over dit onderwerp schreef dan "licht zal schijnen op de oorsprong van de mens en zijn geschiedenis", waren de gevolgen voor zijn tijdgenoten duidelijk. Discussies tussen Thomas Huxley en Richard Owen spitsten zich toe op de menselijke evolutie. Huxley gaf overtuigend aan de overeenkomsten en verschillen tussen mensen en apen in zijn boek Evidence as to Man's Place in Nature (Aanwijzingen voor de plaats van de mens in de natuur) uit 1863. In dat jaar publiceerde Darwin zijn eigen boek met als onderwerp The Descent of Man (De afstamming van de mens), dat toen al een bekende interpretatie van zijn theorie was. De interpretatie maakte de evolutietheorie zeer controversieel. Zelfs veel van Darwins aanhangers (zoals Alfred Russel Wallace en Charles Lyell) wezen het idee af dat mensen hun intelligentie en morele waarden door natuurlijke selectie hadden verkregen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 maanden later...
>Iedere jarige user mag op zijn verjaardag iemand een dag bannen en een gebande user een dag terughalen. Kan dit, nu jij moderator bent, voor mijn verjaardag geregeld worden? Je hebt nog een paar maanden bedenk-/overlegtijd hoor, dus harde toezeggingen hoeven nog niet te worden gedaan. Een indicatie van eventuele bereidwilligheid is genoeg.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...