Ga naar inhoud

CDAB 72 [LXXII] Naar de bekende pic vragen.


Batmanjepper

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>met geen enkele studie baangarantie Dat valt ook wel mee, het hangt heel erg af van je richting.

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap eigenlijk nooit dat er zo veel mensen zijn die hun studie NIET kiezen op basis van wat ze tof vinden. Ze komen dan uiteraard met argumenten als "baanperspectief", "later veel geld" en dat soort ongein, om vervolgens een baan te nemen die ze niet leuk vinden, maar "carrièreperspectief" en "veel geld". Veel geld waar ze geen dingen mee doen die ze leuk vinden maar waarmee ze sparen, want "pensioen" en "later genoeg geld". Mensen die continu bezig zijn met later, waardoor ze hun hele leven niet voor het nu leven en er heel misschien op hun oude dag achter komen dat ze al die jaren überhaupt niet hebben geleefd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met wat Seaglopur zei, alhoewel ik wel kan begrijpen als men liever een baan kiest waar zij veel inkomsten mee kunnen vergaren *en* die zij in staat zijn te doen, verkiezen boven een baan die hun bij hun interesses passen. Maar goed, zelf kies ik ook het liefst een opleiding die qua interesses bij mij passen, maar ik zou liegen als ik zou zeggen dat een financieel gezond leven niet aanlokkelijk is.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 jaar na je studie nog steeds geen baan hebben in het werkveld waarvoor je gestudeerd hebt, is ook niet chill. Zit je daar met je HBO diploma in een compleet verzadigde markt waar nagenoeg geen vraag naar is, ga je een compleet andere richting op dan waar je voor gestudeerd hebt. Dan is plots een studie kiezen wegens baanperspectief helemaal geen slecht idee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...