Ga naar inhoud

CDAB 93 [XCIII] Wat komt het ineens dichtbij, hè?


NoseJob

Aanbevolen berichten

  • Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Dat het een voor/tegen kwestie is, waarbij veel voor-stemmers niet op zullen komen dagen in de hoop dat die 30% niet gehaald wordt, terwijl een groot deel van dom Nederland wel gaat stemmen om uiteenlopende redenen die niets te maken hebben met de EU of dit hele mogelijke verdrag maar vooral omdat de media waar zij zich mee bezighouden zegt dat de gevolgen van het verdrag kut zijn. De gevolgen van het verdrag zijn kut, dat heeft niets met de media te maken. En het is niet alsof mensen partijprogramma's doorlezen bij tweede kamer / provinciale staten / lokale verkiezingen.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>De gevolgen van het verdrag zijn kut, dat heeft niets met de media te maken. Volgens mij is dat een mening. Het hele idee van dat verdrag zou niet bestaan als er geen positieve kanten aan zouden zitten, toch? >En het is niet alsof mensen partijprogramma's doorlezen bij tweede kamer / provinciale staten / lokale verkiezingen. Nee, maar je bent het hopelijk wel met me eens dat de opkomst dan voor een relatief groter deel zal bestaan uit een groep mensen die wel verstand van zaken heeft. En het deel van die groep dat in deze situatie voor is zal grotendeels niet gaan stemmen dus. >Een gedeelte van de mensen ziet de leugens van Bert Koenders bij Pauw en gaat dan voor stemmen. Ik heb hier verder geen kennis van want ik kijk niet naar Pauw, maar als wat je zegt waar is dan zal die ene persoon die naar Pauw kijkt dit misschien inderdaad doen.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Erik we zijn trouwens hetzelfde level op deze site! Lobi! https://optivo.files.wordpress.com/2015/05/2764.png

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Volgens mij is dat een mening. Het hele idee van dat verdrag zou niet bestaan als er geen positieve kanten aan zouden zitten, toch? Ik ben persoonlijk groot voorstander van het hele vrijhandelsgedeelte van het verdrag, maar laat dat nou nét het gedeelte zijn wat ongeacht de uitkomst van het referendum toch in werking treedt. >Nee, maar je bent het hopelijk wel met me eens dat de opkomst dan voor een relatief groter deel zal bestaan uit een groep mensen die wel verstand van zaken heeft. En het deel van die groep dat in deze situatie voor is zal grotendeels niet gaan stemmen dus. Dat ligt er een beetje aan hoe je verstand van zaken definieert bij "gewone" verkiezingen. Ik denk dat minder dan 20% een verkiezingsdebat van begin tot einde heeft gevolgd en nog geen procent het partijprogramma van meerdere partijen heeft doorgespit.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Copy paste uit het politiek topic een tijdje geleden: Op het moment dat je "Oekraïne referendum" googled is de eerste hit een site met de ondertitel: "Feiten voor een gefundeerde keuze bij het Oekraïne-referendum" Chill! Wat helemaal leuk is is dat ze onderaan de pagina uitleggen wat voor een fijne, politiek onafhankelijke groep, de website vol "feiten" beheert: "De initiatiefgroep “Oekraïne-Referendum” is een organisatie opgericht door de Oekraïense gemeenschap in Nederland" Godzijdank is er een onafhankelijke club die niet de gehele Nederlandse bevolking probeert voor te liegen, namelijk de referendumcommissie, die hebben een overzicht van het verdrag op hun site staan: http://www.referendum-commissie.nl/referendum-6-april-2016/inhoud-associatieovereenkomst/ Daarbij is het belangrijk om te vermelden dat het gedeelte over handel al in is gegaan en het referendum daar dus NIET over gaat. Wat de NOS je ook wijs probeert te maken, het sluiten van vrijhandelsverdragen kan de EU namens ons doen, dat hoeft niet door landen apart geratificeerd te worden. Zelfs als we met zijn allen tegen stemmen én de regering de uitslag van het referendum respecteert blijft dit gedeelte geheel intact en in werking.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu mijn mening over het referendum: Ik ben bijzonder sceptisch over het toenadering zoeken tot landen zonder noemenswaardige democratische geschiedenis. Dit omdat de kijk van het Oostblok op gebieden als vrijheid, leiderschap en corruptie fundamenteel anders is dan die van de EU. Een goed voorbeeld van hoe dit (nu al) tot problemen leid is de aantasting van de vrije pers in Polen. Polen (EU lid) besluit dat de plaatselijke NOS alleen nog maar de spreekbuis van de regering mag spelen. Vervolgens klaagt de EU, maar besluit Hongarije (EU lid, semi-fascistische regering) een veto uit te spreken op iedere aanmaning van Polen. Nu hebben we dus twee landen in de EU die schijt hebben aan persvrijheid en elkaar de hand boven het hoofd houden. Wat mij betreft moet de EU op de lange termijn kleiner, met uitsluitend landen met een sterke rechtstaat en inwoners met een sterk democratisch besef. Het toenadering zoeken tot Oekraïne (een land verwikkeld in een burgeroorlog met een regering die al dan niet op haar eigen burgers schoot op dat plein) staat haaks op mijn ideeën omtrent de EU en lijkt mij een garantie voor ellende. Hieronder plaats ik een aantal stukjes uit het associatieverdrag en waarom ik denk dat het een slecht idee is. >Enkele doelstellingen zijn: vrede en stabiliteit bevorderen in de regio en op internationaal niveau. Je kunt gigantische vraagtekens stellen bij de legitimiteit en handelswijze van de huidige regering (zie de panama leaks waaruit blijkt dat die "hervormingsgezinde" toppresident er wat discutabele firma's in belastingparadijzen op nahoudt die hij per ongeluk is vergeten te vermelden toen hij twee jaar geleden president werd). Het enige pluspunt wat ik tot nu toe heb gehoord is dat ze de EU tof vinden. >voorwaarden scheppen om de economische relaties en handelsrelaties tussen de EU en Oekraïne te versterken. Daarbij streven de partijen ernaar om te komen tot geleidelijke integratie van Oekraïne in de interne markt van de Europese Unie; Dus voor iedereen die claimt dat dit associatieverdrag niet over toetreding tot de EU gaat; dat is wél het lange-termijn streven dat het verdrag uitspreekt. >de samenwerking vergroten op het gebied van justitie, vrijheid en veiligheid. Centraal daarbij staat de versterking van de rechtsstaat en van het respect voor mensenrechten en fundamentele vrijheden. Dit moet vanuit de bevolking komen; zie Polen en Hongarije >Oekraïne en de EU versterken hun samenwerking om hun buitenland- en veiligheidsbeleid meer op elkaar af te stemmen (artikel 7). Wederom lijkt het mij geen goed idee om op buitenland- veiligheidsbeleid meer samen te werken met Russen, ik bedoel, Oekraïners (Oekraïne was niet eens een aparte staat ten tijde van de Sovjet-Unie). We kennen allemaal Ilja.

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan komt het leukste, wie gaat er betalen voor alle verbeteringen aan het Oekraïense rechtssysteem? De EU natuurlijk! Dit valt overigens onder het hilarische eufemisme "Financiële Samenwerking": >Oekraïne kan onder voorwaarden financiële steun krijgen van de EU om de doelen van deze associatieovereenkomst te realiseren >De partijen stellen samen vast welke economische sectoren in aanmerking komen voor financiële steun. Hoe groot de steun is, hangt onder meer af van de behoefte van Oekraïne, de kracht van die sectoren en de snelheid waarmee het land de afgesproken hervormingen doorvoert

Perfide Albion

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Volgens mij is dat een mening. Het hele idee van dat verdrag zou niet bestaan als er geen positieve kanten aan zouden zitten, toch? EU is incompetent en wil vooral putin dwarszitten. verdere voordelen zijn er eigenlijk al niet. Vooral niet meer handel wat het voornaamste voorargument schijnt te zijn.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Dunnedraak,op deze manier kunnen we wel van alles roepen. Kunt u deze argumenten onderbouwen met bewijs? Zo niet, dan is deze comment helaas niet geloofwaardig en komt u nu over als de gemiddelde reageerder op geensteil.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...