Ga naar inhoud

CdAB 100 [C] Het Loopt in 't Honderd


Saeglopur

Aanbevolen berichten

  • Reacties 844
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Is de zwarte pieten discussie niet racistischer dan zwarte Piet zelf? Alleen zwarte mensen kunnen beledigd en gekwetst worden want voorouders ofzo( snap t nog niet). Maar de blanke mens dan, die herinnert wordt aan de slechte daden van zijn voorouders? Dit is een goeie opmerking, je hebt gewoon gelijk. Ik vind dat wij blanken net zo erg gediscrimineerd worden. Black Friday bijvoorbeeld; waarom bestaat er geen White Friday?! Elke keer wanneer ik chocolade kruidnoten van Bolletje koop zie ik meer bruine en zwarte chocolade kruidnoten dan witte chocolade kruidnoten in de verpakking zitten. BET (Black Entertainment Television) het o zo bekende televisie kanaal; waarom bestaat er geen WET (White Entertainment Television)!!?? En zo zijn er nog veel meer voorbeelden. Het kan gewoon niet meer doogaan zo. Verdomme...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, kijk eens hier: http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/algemene-politieke-discussie/ Of hier: http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/algemene-politieke-discussie/ Al dit geprobeerd? http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/algemene-politieke-discussie/ Dit is ook een goede plek voor discussies: http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/algemene-politieke-discussie/ Deze ook: http://www.pu.nl/community/discussions/discussion/algemene-politieke-discussie/

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Jezus nog meer bullshit. Toen een paar weken terug de sint bij mij in de stad was gearriveerd zag ik meer gekeurde dan blanke kinderen vrolijk naar sint en piet schreeuwen. En dat is natuurlijk een representatie voor alle gekleurde mensen, vandaar is het natuurlijk al raar dat die discussie ooit op gang is gekomen toch....? Toch???

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk zijn er ook gekleurde mensen die het niet racistisch vinden, de meerderheid waarschijnlijk. Maar komop, al is er maar 1 donker joch dat gepest wordt met Zwarte Piet, wat is dan de moeite van jullie tokkies om voortaan naar een Zwarte Piet met roetvegen te kijken ipv iemand die blijkbaar ineen magische schoorsteen is gegaan en eruit is gekomen als light skin antiliaan.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb Squall nergens op afgerekend, hij begon zelf met mijn opmerking ''bullshit'' noemen, zie die quote. Alsof ik nooit me somaliaanse mattie Zwarte Piet heb genoemd, en alsof dat niet op elke school gebeurt.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik zeg is dat ik erken dat beide gebeurt, maar ik vind dat in deze situatie, zeker omdat het om een feest gaat dat voor iedereen leuk zou moeten zijn, het negatieve toch wel het positieve overschaduwt.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, en ik begrijp in zekere mate ook wel dat mensen er niet erg flexible mee zijn. Sinterklaas zelf zou ik bijvoorbeeld nooit willen afschaffen, dat kan niet. Maar ik bedoel meer: Hoe vervelend is het voor jou als volwassene als Zwarte Piet iets minder zwarte verf op zijn gezicht heeft? Zwarte Piet zelf ziet er nog niet eens heel lang zo uit, check maar foto's uit de jaren 30. Toen was die veel zwarter.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>En dat is natuurlijk een representatie voor alle gekleurde mensen, vandaar is het natuurlijk al raar dat die discussie ooit op gang is gekomen toch....? Toch??? Nouja volgensmij reken je hier toch echt zijn argument af. Neemt niet weg dat ik het zelf ook een vrij debiel argument heb en ik geef je gelijk. Maar vond het gewoon grappig.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Waarom moet een traditie voor iedereen leuk zijn? Ik ken er weinig die echt bij elke identiteit passen die in Nederland aanwezig zijn. Ik ken er dan ook weinig (lees: geen) die zo groot en positief bedoeld zijn als Sinterklaas.... Welke andere tradities hebben we in Nederland die bepaalde mensen niet leuk vinden dan? En nog even over tradities veranderen. 40 jaar geleden werd je nog verteld dat als je stout was dat Sinterklaas en Zwarte Piet je in je kont kwamen neuken als je stout was, dat gebeurt ook niet meer. Tradities zijn er om te veranderen en met hun tijd mee te gaan. (Extremistische) Islam is een heel mooi voorbeeld van iets dat niet met de tijd is meegegaan, in tegenstelling tot bijv het christendom.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Maar ik bedoel meer: Hoe vervelend is het voor jou als volwassene als Zwarte Piet iets minder zwarte verf op zijn gezicht heeft? Zwarte Piet zelf ziet er nog niet eens heel lang zo uit, check maar foto's uit de jaren 30. Toen was die veel zwarter. Mij zou het geen ene kut kunnen schelen, maar sommige mensen hebben een enorme kleine wereld en die hechten veel waarde aan Nederlandse tradities, geeft hun identiteit enzo, die belangen kun je ook niet zomaar blind aan de kant schuiven. Volgensmij vinden er nu geleidelijk aanpassingen aan zwarte piet en volgensmij gaat dat relatief prima. Ik snap daarom ook niet dat figuren als silvana nog steeds lopen te mauwen, beetje sensatiezucht als je het mij vraagt.

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

>>Ik ken er dan ook weinig (lees: geen) die zo groot en positief bedoeld zijn als Sinterklaas.... Welke andere tradities hebben we in Nederland die bepaalde mensen niet leuk vinden dan? Suikerfeest = alleen voor moslims Kerstmis = alleen voor mensen zonder migratieachtergrond Oud en nieuw = niet leuk voor traditionele Chinezen

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...