Ga naar inhoud

CdAB 100 [C] Het Loopt in 't Honderd


Saeglopur

Aanbevolen berichten

Een zware minderheid vergeleken met de rest van NL. Je kan niet iedereen altijd maar tevreden houden. Zei Marcos niet dat ze daar in Curaçao of waar die ook woont ook gewoon aan Sinterklaas en Zwarte Piet doen? Hoor je ook niemand klagen hoor. Dat ik vader ben moet meteen betekenen dat ik niet meer mag schelden? Vraag me af of jij dat heel je leven volhoudt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 844
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Jij hebt het nu zeker over: >En dat is natuurlijk een representatie voor alle gekleurde mensen, vandaar is het natuurlijk al raar dat die discussie ooit op gang is gekomen toch....? Toch??? Wat duidelijk niet heel serieus bedoeld is, waarna ik de rest van de reactie eronder heb gezet met uitleg. Daarna nog wat reacties getypt waarin ik gewoon een punt probeer te maken en dan noem jij me een mongool. En er zou geen discussie op gang zijn gekomen als Zwarte Piet helemaal onschuldig was, en dat weet je. Natuurlijk zijn er mensen die het zwaar overdrijven, maar die discussie is gewoon terecht.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die vader-opmerking bedoel ik natuurlijk dat je, ook al ben je vader, niet inziet dat sommige kinderen Sinterklaas helemaal niet leuk vinden.. Denk dat juist vaders dat zich moeten realiseren. Ja, dat zei Marcos, maar mensen zeggen ook dat in Nederland die discussie pas iets van de laatste jaren is, terwijl er echt al sinds de jaren '50 over wordt gepraat. In Belgie is vanaf volgend jaar helemaal geen Zwarte Piet meer. De hele wereld vindt het verder racistisch (als je dit in Engeland laat zien denken ze ''die zijn gek''), en wij maar volhouden dat het volstrekt onschuldig is? Komooop.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijpend lezen is echt heel moeilijk voor je he. Nog 1x dan. Je hebt het zelf over dan niemand beledigd of gepest mag worden, ga je zelf domme (volgens jou sarcastische) opmerkingen maken die je zelf wel vind kunnen, noem ik je daarom een mongool en heb ik daarom geen zin om met jouw kinderlijke manier van doen een discussie aan te gaan, snap je niet dat ik je mongool noem. Het gros van de mensen ziet alleen een zwarte Piet en ziet daar meteen iets negatiefs in, vooral omdat de blanke de baas is (want dat mag al helemaaaaal niet), en verdiepen zich helemaal niet in de achtergrond en oorsprong van het verhaal. Mensen nemen teveel aanstoot vanwege een kleur.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Je hebt het zelf over dan niemand beledigd of gepest mag worden, ga je zelf domme (volgens jou sarcastische) opmerkingen maken die je zelf wel vind kunnen Er is een verschil tussen iemand onwetend zwarte Piet noemen en een vriend pinda noemen. Als een kind een donkere klasgenoot zwarte Piet noemt, is dat voor die klasgenoot behoorlijk kwetsend terwijl het andere kind zich van geen kwaad bewust was. Als je een maat pinda noemt, kan je het hebben en snap je dat het een grap was. Besef dat kinderen onbewust elkaar pesten. En ook al zijn het er niet veel, is niet elk kind dat gepest wordt er één te veel?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, begrijpend lezen is niet moeilijk en ik haalde altijd negens voor Nederlands. Wat je zegt klopt gewoon niet want een sarcastische opmerking terug omdat jij mijn verhaal bullshit noemt noem ik geen pesten, kneus. Daarnaast is de oorsprong van Zwarte Piet ook (waarschijnlijk, er is nergens 100% waterdichte bevestiging dat dit klopt) inderdaad niet racistisch. Maar als je de Zwarte Piet van 100 jaar geleden (Gewoon roetzwart, leuk pakje aan) vergelijkt met Zwarte Piet van nu (Kroeshaar, rode lippen, niet zwart maar bruin) ben je wel echt heel scheel als je niet ziet dat dat misschien toch wel een beetje racistisch is....

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ken je niet genoeg kinderen.... Wat ik me voor kan stellen aangezien je 40 bent en toen jij nog kind was er niet heel veel buitenlanders waren, zeker niet waar jij vandaan komt. Je hebt geen referentiekader man. Correct me if I'm wrong en dat blijkt dat je voetbaltrainer bent ofzo die in aanraking komt met Nederlandse kinderen EN kinderen met een andere huidskleur/met een andere cultuur.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, maar rond deze tijd gebeurt het altijd extra veel is bekend, en wat is nou het probleem met 1 klein aspect aanpassen aan een traditie.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

>De Kinderombudsman heeft met kinderen en jongeren over dit onderwerp gesproken. Veel gekleurde kinderen met wie is gesproken, ervaren discriminatie in hun dagelijks leven en vertellen dat dit rond de Sinterklaastijd erger wordt. https://www.dekinderombudsman.nl/70/ouders-professionals/nieuws/kinderombudsman-zwarte-piet-vraagt-om-aanpassing/?id=667 De kinderombudsman is aardig betrouwbaar materiaal.

''Dit gedrag moet toch zeker niet kunnen. Ikzelf scheld niemand uit en verwacht dat het gedrag van arendban niet ongestraft wordt. Walgelijk gewoon dat dit zomaar kan.''

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn al die aannames van jou zijn totaal onjuist. Ik heb het btw over je kinderlijke gedrag, nu begin jij over pesten en daarvoor was het nog schelden. Je weet heel goed dat je dom aan het lullen was, net als dat je nu weer doet. Wat is jouw leeftijd eigenlijk Arend? Bij mij zaten er meer buitenlanders in mijn klas dan blanken hoor, in Dordrecht haha, hier zit meer kleur dan wit. Verder is het leuk dat je een 9 had voor Nederlands, maar uit je zinsopbouw is dat nauwelijks terug te zien. Ik moet meerdere zinnen meerdere malen lezen en snap er nog niet veel van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>>De Kinderombudsman heeft met kinderen en jongeren over dit onderwerp gesproken. Veel gekleurde kinderen met wie is gesproken, ervaren discriminatie in hun dagelijks leven en vertellen dat dit rond de Sinterklaastijd erger wordt. Oké, maar ik vraag mij nog sterk af hoe onze grote lieve kinderombudsman dit aan kinderen gevraagd heeft, kan nogal wat sturing in plaats vinden namelijk. Bovendien vindt ik het apart dat hij alleen gekleurde kinderen spreekt over discriminatie, discriminatie gaat niet over ras. Als kinderen andere kinderen buitensluiten omdat ze klein/groot/lelijk of rossig zijn is dat toch net zo erg?

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man man man, waar hebben jullie het over. Jullie vreten elkaar zowat op vanwege een zwarte Piet discussie. Doe chill en relax. Zo te lezen zijn jullie toe aan een vakantie Curacao, kunnen jullie hier gelijk Sinterklaas vieren **zonder gezeik** . Ik ga weer verder chillen onder m'n palmboom. Doei.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...