Ga naar inhoud

PAL/NTSC probleem op UHD TV's? 200HZ/240HZ - 60FPS/120FPS


Addict

Aanbevolen berichten

Hi! Ik heb een UHD TV besteld en wil later een Game PC kopen om deze hierop aan te sluiten, dit omdat ik console framerates niet meer trek. Nu staat op de Amerikaanse (NTSC) verpakking van deze TV 240HZ maar op de Europese (PAL) doos staat 200HZ. Dit is overigens de native fresh rate (dit wordt softwarematige nog eens 2000). Nu vraag ik mij af of games die ik later wil gaan spelen op dit Europese model hetzelfde lopen als op zijn Amerikaanse broertje. Dus als ik dadelijk een Game PC koop en games afspeel op 120FPS, verwerkt deze 200HZ TV model dit dan correct en loopt dit hetzelfde als op het Amerikaanse model van 240HZ? Of is dit anno 2015 niet meer aan de orde en zijn de TV's hetzelfde en gaat het om de input? Vroeger hadden we namelijk het 50HZ/60HZ probleem met consoles op Amerikaanse/Europese TV's. Ik dacht dat dit over was en Europa gelijk liep met Amerika, maar nu ik het 200hz/240hz verschil op de doos zie maak ik mij zorgen. De consoles zijn dan misschien regio vrij geworden maar als de TV's nog steeds verschillen dan maakt dit toch iets uit qua beweging in beeld? 200HZ is immers geen 240HZ. Mij lijkt het dan bv logischer dat een 60FPS spel beter loopt op een 240HZ model, want 60x2=120x2=240. Of werkt dit niet zo? Iemand met veel verstand van dit onderwerp? Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey man. Nee, ik koop de TV niet speciaal voor als PC monitor. Had een grotere TV nodig en wil daar graag 4K films en Netflix mee bekijken. En dan daarnaast ook om te gamen. De inputlag is hetzelfde als mijn huidige TV (getest op Tweakers) en merk nu nauwelijks vertraging op, dus dat zal met de nieuwe TV hetzelfde zijn. Om op het HZ verhaal terug te komen ... 60FPS is op het moment zeker genoeg voor me, maar wil ook iets ''future proof'' hebben. En omdat in Europese landen het 25/50/100/200HZ is vroeg ik me dus af of 120FPS goed/hetzelfde wordt weergegeven als op de 240HZ TV's uit Amerika (NTSC). Bij enkele films die ik nu afspeel op mijn 1080P TV hapert het beeld en vroeg me af of dit dus een PAL/NTSC probleem was.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...