Ga naar inhoud

CdAB 77 [LXXVII] Kom van dat autodidak af, 'k waarschuw niet meer


Tintalya

Aanbevolen berichten

  • Reacties 998
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met goede hulp kunnen autisten zich toch mettertijd over een aantal problemen heen zetten en wat sociale vaardigheden leren, lijkt me? Ik was vroeger ook rete-awkward. Geloof het of niet, maar nu iets minder! Zou raar zijn dat ze nooit aan een baan zouden kunnen komen puur omdat ze een labeltje op krijgen geplakt, terwijl ze er wel mee om kunnen leren gaan tot op zekere hoogte.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Mooi, want wat wij over de game weten is dat het sadistische rotzooi is, gemaakt door Poolse rechts-extremistische kaalkoppen, daar hoeft de PU van mij geen aandacht aan te schenken. Dit soort opmerkingen doen mij jou minachten, Ramon. Censuur is niets meer dan een verwerpelijk en pernicieus gegeven.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij er meer om dat het een door een stel neo-Nazis ontwikkelde game is met ongegeneerde discriminatie en mensenhaat als themas, waar het centraal doel is om een genocide te plegen, 'omdat het kan'. Ik heb absoluut geen probleem met een game dat overduidelijk de 'zelfkanten van de maatschappij' opzoekt - Bijv. Manhunt 2, met z'n goede gameplay en z'n wrede executies, vond ik wel weer een toffe game, en in het algemeen vind ik games met bruut geweld, volwassen thema's, decapitaties, actie, avontuur en dergelijke gewoon goed; waar ik wel een probleem mee heb is als het gedaan wordt voor een sociaal-politiek doel om bewust (in)direct aan te sporen tot racisme, discriminatie en minachting van de medemens -- afijn, nou kun je stellen dat je dat niet precies weet, maar als een game word ontwikkeld door neo-Nazis met genocide als centraal thema lijkt het mij vrij duidelijk. Dan kan je wel lopen zeiken en jammeren over bijv. vrijheid van meningsuiting, dat het een kunst is, dat het een sociaal-commentaar is, dat het niet voor iedereen weggelegd is, of dat censuur aan de andere hand nóg slechter is dan de game doodzwijgen of verbieden; een game als bovenstaande is gewoon smakeloos.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> vrijheid van meningsuiting Naast het feit dat er grenzen zitten aan wat onder deze noemer uitgesproken mag worden, 'vrijheid van meningsuiting' slaat op het feit dat je niet zomaar vervolgd mag worden door de overheid voor onplezante uitspraken - zoals bijv. 'Rutte, krijg terminale ebola!' -, een overheid kan je wel aanklagen, maar dan bepaald vooralsnog een onafhankelijke rechter of je vervolgd wordt of niet. Of dezelfde uitspraken sociaal aanvaardbaar zijn is het tweede.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neem aan dat het hier over Hatred gaat, lees eerst een keer verder man: http://i.imgur.com/YHZQUup.png Dan nog, persoonlijk boeit het mij weinig wie zo'n game maakt, als het leuk is speel ik hem wel. Een game beoordeel je als product, wie het produceert zou niets moeten uitmaken.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...