Ga naar inhoud

CdAB 77 [LXXVII] Kom van dat autodidak af, 'k waarschuw niet meer


Tintalya

Aanbevolen berichten

  • Reacties 998
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

>Het gaat mij er meer om dat het een door een stel neo-Nazis ontwikkelde game is met ongegeneerde discriminatie en mensenhaat als themas, waar het centraal doel is om een genocide te plegen, 'omdat het kan'. Ja. Dus? >om bewust (in)direct aan te sporen tot racisme, discriminatie en minachting van de medemens Alsof Grand Theft Auto mij (in)direct aanspoort tot het appreciëren van criminaliteit, huurmoordenaars en massa's onschuldige mensen doodrijden. Wat een stierenpoep. >Dan kan je wel lopen zeiken en jammeren over bijv. vrijheid van meningsuiting, dat het een kunst is, dat het een sociaal-commentaar is, dat het niet voor iedereen weggelegd is, of dat censuur aan de andere hand nóg slechter is dan de game doodzwijgen of verbieden; een game als bovenstaande is gewoon smakeloos. Natuurlijk. Jij vindt het toevallig smakeloos, dus ach; laten we dan maar stoppen met "jammeren".
Link naar reactie
Delen op andere sites

>N-nee maar R-rahl GTA5 heeft een verhaal dus is mensen in een game vermoorden wel acceptabel Aldus dus elke moraal ridder die niet snapt dat men in jaren 90 ook al zaten te janken om Doom, Mortal Kombat of Quake, simpel weg omdat die games populair waren terwijl er rond de zelfde tijd ontelbaren games met ook dood en verderf uitkwamen. Wat ze voornamelijk schreeuwde was dat die games hun kinderen in moordmachines en criminelen gingen veranderen. Het is en blijft een game, het is niet echt, alleen mentaal zieken die al mentaal ziek waren voordat ze überhaupt gamede zien dit en tig andere games als echt. Daar valt weinig wat tegen te doen.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Alsof Grand Theft Auto mij (in)direct aanspoort tot het appreciëren van criminaliteit, huurmoordenaars en massa's onschuldige mensen doodrijden. Wat een stierenpoep. Grand Theft Auto is een ontzettend goed doordachte, uitstekende satire op de Amerikaans-Westerse samenleving met een rijke, goed ontwikkelde open wereld om te verkennen, welke gevuld is met talrijke (gewelddadige- en geweldloze) bezigheden en mogelijkheden om je mee te vermaken. Hatred is een massamoordsimulator. > Natuurlijk. Jij vindt het toevallig smakeloos, dus ach; laten we dan maar stoppen met "jammeren". Ja. Dus?

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh kom op, lees die comment van jouw nog een keer, je noemt het een fucking simulator. Hoe diep zit jij met je kop in je reet, serieus. Heb je überhaupt een simulatie van iets gedaan, tanks/heli spul? Dat is niet te vergelijken met een game. Eerste neo-nazi schreeuwen zoals elke andere debiel deed terwijl die gasten dus totaal geen neo-nazi's zijn en dan het een moord simulator noemen zoals ook elk andere debiel deed, typisch. Zovele games deden wat Hatred gedaan heeft, niemand klaagde, nu dat er op eens groep boze mensen langs waait moet jij ook janken, precies zoals in de jaren 90. Als je Hatred o-zo erg vindt stop dan gewoon met gamen, het is een twinstick shooter waarbij je een keer mensen knalt zonder reden, boeiend. Als het zombies waren keek niemand erna om, en het grappige is dat zombies dus gebaseerd zijn op de breinloze consumenten die iedereen maar herhalen omdat ze niet beter weten, dus precies de mensen waar meneer Edgy haat voor heeft. Het zijn gewoon de klassieke zombies. Het argument "ja maar in GTA 5 kun je ook andere dingen doen" is ook zo zwak als wat, alsof dat moord een minder grof iets maakt. In het echte leven kan ik ook iemand overrijden om vervolgens een blik 7-up te halen, betekend niet dat ik het ga doen of dat dat dan opeens minder erg moet zijn dan dat ik alleen maar iemand overrijd en voor de rest niets anders doe. In Hatred kun je digitale pixel mensjes schieten als je daar zin hebt, heb je daar geen zin in spel dan een andere game. Genoeg games voor iedereen. Speel Postal 1 een keer, dat is de Hatred van vroeger, precies hetzelfde spel alleen dat nog grover.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vertaald: "ik heb totaal geen argument meer dus herhaal ik wat Wallie zei en zeg dat hij niet zo autistisch moet doen in hoop dat hij en andere dat zien als een goed argument want ik lul toch maar alles na" Niet alleen dat, net zoals Ilja reageer jij vaak ook niet als jullie reetjes weer eens zijn open gescheurd door een aantal mensen, makkelijk volk jullie. Dus hou maar op schat.

 

 

123.gif74452306_badass.gif.5b282fc17e3bc7181df1f61ace1ce8b5.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

>Het is en blijft een game, het is niet echt, alleen mentaal zieken die al mentaal ziek waren voordat ze überhaupt gamede zien dit en tig andere games als echt. Daar valt weinig wat tegen te doen. Toevallig heb ik hier een paper over geschreven, en dit was ook mijn conclusie aan het eind van het verhaal. >Hatred is een massamoordsimulator. Nu klink je net als een van die idioten waar je op hekelt als ze dit over andere games zeggen. Persoonlijk lijkt Hatred me een kutgame die erg ver gaat, maar je hoeft hem natuurlijk niet te spelen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind Hatred smakeloos en het zou mij niks verbazen als het spel in veel landen verboden wordt om te verkopen etc. In Rusland en vast wel een paar andere landen hebben ze call of duty spellen verboden. In Amerika idem dito, alleen dan wel spellen waar Amerika de vijand is. Waarom zouden mensen zo'n edgy spel opeens kunnen waarderen, omdat het de grens van de vrijheid van meningsuiting opzoekt? Waarom heb je überhaupt zo'n spel nodig als er al zat andere spellen zijn met een **ander** doel, waar je alsnog min of meer hetzelfde kan nabootsen. Het verschil is simpelweg dat bijv. GTA 5 niet het doel heeft om genocide etc. te plegen. Als je daar even bij stilstaat, is zo'n doel best walgelijk. Natuurlijk is het allemaal virtueel en niet echt, maar ik zou het grappig vinden als virtuele genocide en racisme onder vrijheid van meningsuiting past, of zelfs als kunst, terwijl het in de echte wereld strafbaar is. Natuurlijk is het bullshit dat kinderen na het spelen van cawadoody en gta 5 opeens de straat op lopen en iedereen neerschieten, toch kan het zo zijn dat racistische elementen in het spel door de kinderen overgenomen kunnen worden. Ik weet niet of overheden daarmee akkoord zullen gaan. Ik betwijfel het.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had overigens in de 8 uren na het schrijven van m'n opinie wat videomateriaal bekeken; qua gameplay ziet het er redelijk uit, maar het is oppervlakkig en simpel, en niets meer dan een hersenloze 'massamoordsimulator' - ja, schat, ik herhaal mijzelf, dat doen autisten.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...