Ga naar inhoud

HELP Windows 7 start niet meer op na herinstallatie (zit in een loopje)


Addict

Aanbevolen berichten

Beste allemaal, ik word helemaal gek hier, hoop dat hier iemand is die wat van PC's afweet. Ik heb een Alternate PC met de orginele Alternate PC Microsoft Windows 7 64bit Home Premium installatie DVD en nu wilde ik de PC opschonen met de installatie DVD om weer met een frisse start te beginnen door Windows er opnieuw op te zetten. Aan het einde van de installatie kreeg ik een error te zien: ''the computer restarted unexpectedly or encountered an unexpected error. Windows installation cannot proceed. To install Windows, click ok to restart the computer and then restart the installation'' en nu elke keer als ik opstart krijg ik die melding en blijft de PC in een loopje hangen. Nu las ik op internet dat je dan shift+f10 moest drukken bij het error scherm en dat je dan een command prompt window zou krijgen en dan naar regedit moest gaan om vervolgens naar childcompletion te gaan en dan bij setup de value van 1 naar 3 te veranderen. Alleen als ik op shift+f10 druk gebeurt er niets. Nu ben ik op een heel andere manier naar command prompt gegaan en dat is via het f11 menu bij opstarten en dan staat command prompt ook in het System Recovery Options menu. Alleen als ik dan de aanwijzingen van internet volg en zo naar childcomplition ga, staat de waarde al op 3 en niet op 1, dus daar ligt het probleem ook niet lijkt me. Verder kan ik wel nog via F8 bij opstarten dingen kiezen en bij f11 windows weer opnieuw installeren maar aan het einde krijg ik dan weer diezelfde error. (teruggaan naar een eerder punt met systeemherstel werkt ook al niet, want er zijn geen herstelpunten zegt ie) Hoe los ik dit op? Verder heeft de PC nooit iets gemankeert en ben er zuinig op. En daarvoor deed ie het gewoon goed. Zou u me AUB kunnen helpen want word echt gek ervan :( Alvast heel erg bedankt!!!!!
Link naar reactie
Delen op andere sites

www.google.nl Ik zou zeggen dat je de volledige hdd zal moeten formatteren en dan installeren op een partitie. Als dat niet werkt dien je ee nandere cd voor windows te fixen. Je autenthificatiecode van windows werkt ook bij een andere dvd van 64bit premium. Gewoon laten downloaden en branden door een vriend of zo. En probeer google, dan vind je vast meer oplossingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig net de partitie verwijderd en dan windows opnieuw maar aan t einde crasht ie met zo n blauw scherm (problem detected) en start hij opnieuw op en krijg ik dezelfde error. :( Op google kwam ik alleen deze dignen tegen die in mijn beginpost staan behalve iets met power supply voeding, dat het daar aan kan liggen, maar dat snapte ik niet
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er staan een paar mogelijke oorzaken vermeld voor het falen van de installatie. Hij geeft aan dat je misschien niet genoeg ruimte op je hdd hebt, of dat er niet genoeg intern geheugen is. Je hebt minimaal 20 gig ruimte nodig op je hdd, en 4 gig intern geheugen, om een 64bit windows 7 te kunnen draaien. Verder staat er een driver genoemd, en dat lijkt in dit geval het probleem. In de stop message staat vermeld dat het probleem zich voordoet bij de hidclass.sys file. Na even te googlen op error windows install hidclass.sys kwam ik uit op deze site, waarin geoppert wordt dat het probleem kan liggen aan het feit dat je een speciaal muis of keyboard ingeplugd hebt tijdens de installatie. http://www.hanselman.com/blog/FIXEDBlueScreenOfDeathBSOD7EInHIDCLASSSYSWhileInstallingWindows7.aspx Probeer eens windows 7 te installeren zonder dat er een speciale muis of toetsenbord ingestoken is (misschien heb je nog ergens een standaard toetsenbord liggen of zo). Als het dan lukt, kun je via internet updaten etc. Dan kun je dan drivers installeren voor je toetsenbord/muis (die heb je vast meegekregen tijdens de aanschaf van de PC) en kun je de muis/toetsenbord weer inpluggen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>Oh en natuurlijk heb je genoeg ruimte op je hdd en genoeg intern, hij draaide al eerder op je pc. Silly me. Je schijf kan bomvol zitten terwijl je nog een keer Windows gaat installeren. Enkel als je er voor kiest om de schijf te formatteren voor de installatie begin je weer op een lege HDD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beste kun je tijdens een Windows (her)installatie altijd alle USB apparaten er uit halen op een simpel toetsenbord en muisje na. Veel high-end toetsenborden en muizen hebben drivers nodig die tijdens de installatie gebruikt worden. Dat geeft een conflict op de HDD en in het geheugen waardoor de installatie crasht.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...