Ga naar inhoud

De marketing ontwikkelingen in game-land


Batmanjepper

Aanbevolen berichten

Ikzelf ben een gamer van de oude stempel. Als klein jochie speelde ik al Prince of Persia op een pc die nog geen kleuren had, ging ik bij een vriend chillen en samen op de NES spelen, en later vice versa met een SNES. Maar man wat is de industrie veranderd. Natuurlijk. Games zijn veel groter en mooier geworden, maar dat is even niet wat ik wil aanhalen. Wat ik in dit topic wil aanhalen is de manier waarop games tegenwoordig aan ons, de gamer, gepresenteerd worden. De marketing dus. Steeds vaker zien we dat er nieuwe marketingtechnieken gebruikt worden, nieuwe manieren en platformen om games aan te bieden, en nieuwe manieren om ons als gamers in games te laten investeren. Dus de minder mooie kanten van de industrie zoals het voorliegen van gamers en achterhouden van informatie maar ook de betere dingen zoals een eerlijk nieuw marketingmodel of een grote innovatie die de marketing in de toekomst kan veranderen. Denk bijvoorbeeld aan DLC, platforms zoals steam en origin, f2p modellen, de indie scene etc. Natuurlijk. Op de FP wordt er bij de berichten al over dergelijke marketingtechnieken gereageerd bij topics, maar misschien is het fijn om een algemeen topic ervoor aan te maken om hierover te discussieren. Welke DLC vind je nou waar voor zijn geld en welke niet? Wat voor ontwikkelingen verwacht je van de indie developers in de toekomst? Wat vind jij van het binden van content aan producten zoals bijvoorbeeld een kleding of drankmerk? Denk je dat dat filmpje wat je op de E3 zag echt zo mooi wordt, of verwacht je een downgrade? Gaat uw gang.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...