Ga naar inhoud

Budget Laptop


Brazilski

Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben van plan komend jaar mijn PC te upgraden. De reden dat ik dat nu nog niet doe is eigenlijk puur een kwestie van tijd (en niet van geld). Ik wil hem zelf bouwen en dat op mijn gemak doen. Ondertussen zit ik te kijken naar een nieuwe budget laptop. Voor office applicaties, om films op te kijken en gewoon om een extra machientje te hebben dat ik kan meenemen op tripjes etc. Omdat een desktop PC upgrade wel in de planning zit, wil ik aan de laptop zo min mogelijk geld uitgeven (anders is het dubbelop). Ik vroeg mij alleen af of, als ik hem dan toch heb, ik er misschien toch nog iets van games op zou kunnen spelen. De specificaties zijn: **CPU:** AMD A8-6410 2.0Ghz quad-core **Memory:** 4GB DDR3L RAM 1600Mhz **GPU:** 1024MB ATI AMD RADEON R5 M230 Aangezien ik hardwareontwikkelingen, zeker wat betreft laptops, de laatste tijd totaal niet heb gevolgd, heb ik werkelijk geen idee of en zo ja wat ik hier game-wise mee zou kunnen. Heeft iemand een idee, misschien met wat voorbeelden, wat ik hier nog op zou kunnen spelen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een hele interessante benadering. Zo heb ik er nog nooit naar gekeken. Ik heb altijd gekeken naar laptops die tenminste EEN aparte GPU hadden (ongeacht welke), zodat basis applicaties als VLC en lichte videobewerking er ook niet zo beroerd afkwamen en je inderdaad nog een oud spel kon spelen. Misschien echter dat het huidige onboard spul daar ook voldoende voor is en dan is het het extra verbruik (en de vaak hogere prijs) het niet waard. Ik ga eens naar budget laptops kijken met dat in mijn achterhoofd. Bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even zitten kijken naar laptops zonder aparte GPU (op aanraden van BBQ) en met Intel CPU (op aanraden van Geert). Had daarbij wel ook het advies gekregen niet te kijken naar Intel CPU's van de "U" variant. Kwam daarmee binnen deze prijscategorie uit op een Intel N3540. Is dat wat?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...