Ga naar inhoud

Het Star Wars SPOILERSSSSSSSSSSSS topic.


Thrawn-2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Net zoals hieronder vind ik het ook erg jammer dat het plot bijna een letterlijke kopie van IV A New Hope is. Was ook te voorspellen dan Han Solo het einde van de film niet zou halen. Harrison Ford is inmiddels al 73 jaar oud en het is waarschijnlijk dat hij een volgende film niet meer zou halen. Verder vond ik de character Maz heel zwak. Kwam bij mij nogal over dat ze een "Yoda-achtige figuur" nodig hadden. Daarnaast vond ik het gewoon irritant om naar haar te luisteren. Ik associeerde haar met die waarzeggende heks in Harry Potter en dat was te tergend voor woorden. Daarbij vond ik de nieuwe Sith lord ook niet heel spannend. De theorie die te ronde gaat is dat hij de leermeester was van Darth Sidious. Wat dan wel weer cool zou zijn. Moet goed mogelijk zijn aangezien hij de doden tot leven kan wekken. Aan de andere kant zou dat wel heel goed uitgewerkt moeten worden om niet de regel van 2 te schaden (een student en een meester). Naast deze kritiekpuntjes was het een fantastische film
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren ook eindelijk eens te film gezien en ik was lichtelijk teleurgesteld, terwijl ik er al niet zo heel veel van verwachtte. Heel voorspelbaar, weinig character development en teveel fan service. Al denk ik dat die fanservice een ´economische´ keuze geweest is om het vertrouwen van de die-hard fans te winnen (toen episode 1 uitkwam deden ze ook nieuwe shit en toen was iedereen aan t klagen, dus ze dachten vast ´´never change a winning team´´). Anyway, niet een superslechte film ofzo, maar ik zou het niet nog een keer kijken en ik weet ook niet of ik naar episode 8 ga.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahahaha,toch mooi om te zien hoe iedereen huilt over het feit dat het plot redelijk gekopieerd heeft van A New Hope. Ik vind het overigens een goede film, met sterk neergezette characters. Character development is nooit Star Wars sterkste punt geweest, maar aan de andere kant, hoeveel tijd wordt er nou overbrugt in The Force Awakens? Niet genoeg om iemands karakter überhaupt te "developen". Overigens ben ik van mening dat de film niet zo goed was ontvangen als er meer vernieuwing in zat, daar houden wij warsies nou eenmaal niet van.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde met character development eigenlijk dat een beetje backstory bij bepaalde personages wel fijn geweest zou zijn, voordat ze radicale keuzes gaan maken. Bijvoorbeeld, Finn zegt aan Poe dat hij zich tegen de First Order keert ''because it's the right thing to do''. Vond dat persoonlijk nogal zwak omdat je voor de rest niks van de kerel afweet. Je ziet alleen maar dat hij schrikt van het geweld in de eerste scene enzo, maar als hij al zo lang als hij zich kan herinneren Stormtrooper geweest is, hoe kan hij dan weten wat goed of slecht is? En dan kan ik wel ''een kijkje nemen in het Expanded Universe'' maar dat verandert niets aan de film.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doornroosje ik heb de film nu 2 keer gezien, en volgens mij meende finn dat niet. Het was een excuus omdat hij wilde ontsnappen uit dat schip van The First Order en een piloot nodig had en Poe is heel toevallig de piloot die hij nodig heeft. Maar je hebt gelijk, er ontbreekt wat achtergrond. Ik ga er van uit dat dat in het volgende deel wel goed komt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, Rey is Yoda, dat is nml de levenscyclus van zijn soort, in het begin zijn ze een lekker wijf en naar mate ze ouder worden verschompelen ze en worden ze groen waarna ze doodgaan en reincarneren in een nieuwe lichaam.... (Yoda refereert hier aan in Episode VI als hij tegen Luke zegt: "When 900 years old, you reach, look as good, you will not, hmm?" ;)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Finn is altijd schoonmaker geweest en had al moeite met the first order sinds hij ontvoerd was. Op zijn eerste gevechtsmissie neemt hij de benen omdat hij vernomen heeft dat de beste piloot van the resistance aan boord is. Vrij extreem om dan een ontsnappingspoging te doen, maar waarschijnlijk de enige kans in zijn leven om mogelijk te vluchten van die nazi's. Snap het hele gejank hier niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het oneens met je Doornroosje, volgens mij heb je een aantal belangrijke dialogen gemist of verkeerd begrepen. Hij meende dat "right thing to do" ook niet zo letterlijk gezien er een korte awkward pauze was waarop Poe zei "you need a pilot.." waarop Finn toegaf. En erg raar is zijn keuze ook niet.. hij weet dat hij als kind ontvoerd is, beleefde op Jakku pas zijn eerste gevecht en zag daar hoe meedogeloos de First Order was. Overigens denk ik dat we Lando in de komende delen gaan zien als senator of een of andere hoge piet in de New Republic (als deze nog bestaat na de verwoeste planeten).
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat kan dan wel zo zijn, verandert niks aan het feit dat het nogal klungelig over kwam. Daarnaast is jouw versie een interpretatie (mijne net zo goed, daar niet van) en mist het verhaal daardoor helderheid. Maar ik ga ervan uit dat dat in het volgende deel wel toegelicht wordt en dat je meer te weten komt over het verleden van Finn.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...