Ga naar inhoud

Het Star Wars SPOILERSSSSSSSSSSSS topic.


Thrawn-2

Aanbevolen berichten

  • Reacties 187
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

>Hij meende dat "right thing to do" ook niet zo letterlijk gezien er een korte awkward pauze was waarop Poe zei "you need a pilot.." waarop Finn toegaf. Ja dit leek me dus overduidelijk. Leer lichaamstaal lezen, jongens. Verder ben ik het zowaar eens met All_is_Connected dat het gezien de omstandigheden best een logische stap was om te nemen. Tuurlijk ging het allemaal een beetje snel, maar Star Wars is in de basis toch een sprookje dus ik verwacht ook niet dat ze zo lang bij dit soort dingen stilstaan.
Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik bedoelde met character development eigenlijk dat een beetje backstory bij bepaalde personages wel fijn geweest zou zijn, voordat ze radicale keuzes gaan maken. Bijvoorbeeld, Finn zegt aan Poe dat hij zich tegen de First Order keert ''because it's the right thing to do''. Vond dat persoonlijk nogal zwak omdat je voor de rest niks van de kerel afweet. Je ziet alleen maar dat hij schrikt van het geweld in de eerste scene enzo, maar als hij al zo lang als hij zich kan herinneren Stormtrooper geweest is, hoe kan hij dan weten wat goed of slecht is? In principe weet je voorafgaand aan desbetreffende scene al genoeg over Finn. Hij is een stormtrooper; hij ziet een maat van hem afgeschoten worden bij z'n eerste ervaring op het slagveld, welke voor hem sterft en de helm van Finn besmeurd met het bloed aan zijn hand; hij heeft vervolgens zichtbaar moeite met het klakkeloos op commando afschieten van ongewapende individuen/rebellen, vrouwen en kinderen; hij begint zich als soldaat met alleen een rugnummer waarschijnlijk af te vragen waar de First Order en hijzelf nou eigenlijk mee bezig zijn, of het wel moreel en ethisch is, etc.; bij terugkomst op het schip krijgt hij er nog eens (voor de zoveelste keer?) flink van langs van z'n leidinggevende; uiteindelijk besluit hij dat dit niet is wat hij met z'n leven wilt doen en grijpt de kans om te ontsnappen met één van de mensen die hij moest afschieten. Ja, het is krom en gaat allemaal wat gehaast. Waarom zou überhaupt een soldaat dat sinds kinds af aan getraind en geindoctrineerd is plots vraagtekens zetten bij zijn wezenlijke *raison d'être*, laat staan reflecteren op morele en ethische beslissingen die hij onderneemt als hij nooit onderwezen is op dit soort wetenschappen, om maar te zwijgen over het feit dat hij vanzelfsprekend is opgevoed met alleen maar pure haat voor de rebellen en de republiek -- zie opnieuw; indoctrinatie. Maar, afijn, het is een film waarin je als regisseur uiteindelijk knopen in moet doorhakken en compromissen mee moet sluiten om het algehele verhaal goed te laten verlopen. Plus, we hebben het hier over Star Wars, een ruimtesprookje met veel clichés en tropes.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> Ik snap niet waarom mensen altijd zo janken om 3d. Ik heb nooit ergens last van. En 2d heeft hier altijd kkr geluid, bij 3d krijg je dolby atmos met een bass waarvan je moeders billen nog gaan trillen. Ik kwam her en der mensen tegen die stelden dat het 3D niets toevoegd, maar die zijn volgens mij terminale downies. Het 3D met Star Wars was echt goed, het complimenteerde de film perfect. De ruimtescenes en vliegscenes vooral waren erg imposant met zo'n bril op je smoel. En ja, de hele zaal trilde bij explosies. Echt mooi. > Overigens hadden ze sommige characters niet zo moeten hypen denk ik. Captain Phasma was namelijk best een flop deze film Nou had ik voor het zien van de film niet ontzettend veel meegekregen van de ''hype'', het normale enthiousiasme voor een nieuwe Star Wars film terzijde gelaten, maar tijdens het kijken had ik inderdaad het gevoel dat Phasma een grotere rol zou gaan spelen. Ik las achteraf dat dit de volgende films waarschijnlijk wel gaat gebeuren, dus ben benieuwd. Gwendoline Christie is niet zomaar een wegwerpactrice, van mij mag ze blijven. > Ik vind Snoke te CGI. Hij kwam niet ''echt'' over. Het is in principe een parallel met Darth Sidious/Palpatine in ANH, welke ook alleen als hologram te zien. De aankomende films zal Snoke ongetwijfeld volledig in beeld gebracht worden.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

> En ook al dat gezeur over Snoke. Ja het is CGI, en ja hij is heel groot. Wat wil je dan? Dat ze een emmer zout-zuur over een acteur z'n bek gooit om het echt te laten lijken? Dat niet, maar prostheses zijn wel een heel stuk betaalbaarder dan CGI, al leven we nu in een tijdperk waar CGI op vlakken realistischer overkomt, zoals wanneer je een scene wilt hebben met een gigantische hologram van een verminkte alien. > In de gehele film zit er maar 20% CGI in, de rest is gemaakt van props. Zelfs de fucking achtergronden en omgevingen zijn allemaal in het eggie gefilmd. Het percentage CGI mag me je gerust met, sowieso, een bescheiden 30% omhoog voeren. Overigens is niet alles in het echt gefilmd, bijv. het bos tegen het einde is in een studio opgenomen.

chromosoom.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...