Ga naar inhoud

Cyberpunk 2077


quincy

Aanbevolen berichten

  • Reacties 214
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Main story en meeste grote side quests uitgespeeld. Heb 'm op een very high end PC gespeeld. Desondanks de performance issues en bugs is het zeker nog speelbaar, maar niet aan te raden op mid-high end PC's of lager (of base consoles). Conclusie: de game laat zijn kracht vooral in de main story, grote side quests en NPC's zien. De rest is 'prima', maar niet heel bijzonder. Voor RPG liefhebbers zeker een aanrader, maar kan zeker diepere customization options, zoals customization in appartementen, voertuigen, diepere perks, transmog systeem, dieper romantic systeem en over het algemeen meer diepe side quests omdat die zeker te genieten waren. De "gigs" zijn niet bijzondere missies, maar ook niet ontzettend klote, ze zijn te doen als je een leuke gameplay stijl hebt, maar zie mezelf ze ook niet allemaal doen. De game shinet het meest in de main story, side quests en NPC's en daar zie je ook de liefde die CD Projekt Red in Witcher 3 heeft gestopt. Hoop dat de game expansions krijgt op schaal van Witcher 3, waar daar kan de game zeker van profiteren. Vooral als ze daarbij de diepere customization options aan toevoegen. Dus: de game is zwaar goed in sommige oppervlaktes, in andere 'gewoon prima'. Zeker aan te raden als de performance issues en meeste bugs gefixed zijn, dan wordt het in mijn ogen toch wel een must-have voor de RPG liefhebbers. Fuck de opzet hierboven, beetje mijn gedachtes door elkaar geschreven, maar geen zin om een super diepe review te typen. Conclusie: toffe game met aardig wat verbeterpunten, maar toch een geweldige reis om meegemaakt te hebben, vooral de punten waar de game echt shinet.

Welcome to my world.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 91,7 uur in die game zitten op een high end pc. Daar zijn in principe alleen wat clipping issues te zien tot dusver. Persoonlijk vind ik de stealh best ok en de missies doorgaans wel tof. Bijna elke ruimte is anders (ok soms wel dezelfde assets) maar zeker geen ubisoft knip plak shit. Mijn kaart begint nu langzaam leeg te raken dus ik gok dat het bij een uurtje of 120 wel ophoudt. Wat tof is: Laadtijden, indoor omgevingen, guns, her en der een aardig science fiction verhaal (kan wel echt beter) en de characters/voice acting Wat minder tof is: Het is geen witcher 3, dat wereldje was meer mijn ding maar dat zal met smaak te maken hebben. Geen quickload button rondrijden op de pc werkt op de een of andere manier erg shit, zeker niet zoals gta 5 clipping bugs, maar met name werkt het oppakken van dingen niet altijd ook al sta je er 1 centimeter vanaf. Dat doen ze echt beter in Assissins creed games. Verhaal is tof door de characters en Johny tilt het allemaal naar een beter niveau maar ik had wel meer van de story verwacht Ik had eigenlijk ook wel meer van de stad verwacht. Omdat je ook de hoogte in kan voelt de omgeving zelf kleiner dan ik hoopte. Ik gok dat ze een top DLC gaan afleveren die het naar de next level gaat tillen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Het komt niet vaak voor dat ik een game na 65+ uur nog niet spuugzat ben maar deze wil ik nog steeds niet weg leggen. Ik heb het hoofdverhaal inmiddels uitgespeeld maar ben absoluut van plan om naar Night City terug te keren om de paar sidequests die ik nog heb open staan te voltooien, iets wat ik na het uitspelen van het hoofdverhaal eigenlijk maar zelden doe. Ook ga ik zeker nog een of twee keer terug naar de laatste missie om te kiezen voor een ander einde. Ik was tevreden met het einde wat ik als eerste heb bereikt maar ben nieuwsgierig of de andere eindes wellicht nog beter zijn. De game laat me dus nog niet los. Het verhaal was namelijk best wel bijzonder en ook een aantal sidequests wat later in de game waren wat mij betreft qua storytelling gewoon van niveautje the witcher 3. Er zitten echt een aantal onvergetelijke personages in en ik vond het jammer om verschillende verhaallijnen met hun te hebben afgerond. Ik wil meer Judy! Meer Kerry! Meer Panam! En dan benoem ik ze ze nog lang niet allemaal. Het enige wat mij aan een aantal questlines niet beviel is de pacing, ze zijn grotendeels allemaal erg sterk geschreven maar in sommige gevallen eindigen ze opeens wel heel abrupt waardoor de uiteindelijke climax een beetje underwhelming was. Het niveau van de conclusies is dus wisselend en zorgde er daardoor wel voor dat de ene sidequest meer impact maakte dan de andere. Over het einde van het hoofdverhaal was ik in grote lijnen wel te spreken maar hier werd het contrast tussen de niet al te indrukwekkende gameplay en het gewichtige verhaal wel pijnlijk voelbaar. Ik vind namelijk dat de meer actie georiënteerde missies het epische gevoel wat het verhaal probeert over te brengen niet versterken maar juist verslappen. De verschillende shootouts gecombineerd met hacken zijn namelijk veel te makkelijk omdat de AI van de vijanden zo ontzettend dom is. Begrijp me niet verkeerd, het is vermakelijk om te spelen maar het breekt voor mij wel de immersie en het gevoel van dreiging omdat je overal zo maar dwars doorheen loopt. Daarom zijn de missies waarin je detective werkt verricht, of gewoon iets simpels doet als op een duiktrip gaan bijvoorbeeld, het beste. Hier ligt de focus volledig op het verhaal en de personages en dit is gewoon verreweg het sterkste punt van de game. Neem de quests van het Peralez koppel en River Ward bijvoorbeeld, bij deze missies slokte de game me echt op en werd ik er niet abrupt uitgetrokken door de plotselinge vrij recht toe recht aan actiemomenten tegen npc’s die rechtstreeks uit een ps3 game te lijken zijn gelopen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Los van de minpunten vind ik dat Cyberpunk zich op verhaaltechnisch vlak kan meten met toptitels van de afgelopen generatie zoals RDR2, TLoU2, Death Stranding en God of War. Het is daarom extra jammer dat de game op andere vlakken zo gedateerd aanvoelt. Het verschil in kwaliteit tussen de verhalende missies en de andere activiteiten in de wereld is groot, het is een gebrek waar heel veel open wereld games mee kampen en waardoor ook het totaalpakket van Cyberpunk de status van meesterwerk in mijn ogen net niet haalt. Gelukkig forceert de game je niet om die bepaalde dingen te doen. Je hebt volledig zelf in de hand hoe je de game speelt en daarom alle vrijheid om de triviale side activities volledig links te laten liggen en je te richten om de punten die de game zo enorm goed maken. Als je dit doet, en je kan leven met wat bugs en crashes, is het gewoon een ontzettend vette game. Er is zoveel liefde gestoken in de personages en de manier waarop je met hun dit avontuur beleefd en er zijn maar weinig games waarbij ik zo geïnvesteerd in het verhaal was. Al met al maakt dit Cyberpunk tot een game met twee gezichten, waarbij de positieve punten uiteindelijk veel langer zullen blijven hangen dan de negatieve. Een unieke, ietwat gemankeerde, ervaring die ik niet snel zal vergeten! Eindcijfer: 88
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...