Ga naar inhoud

Gamers met kinderen.


madeliefste

Aanbevolen berichten

Volgens mij zijn er hier vrij veel gamers die zelf ook kinderen hebben. Hoe gaan jullie hiermee om? Spelen jullie games samen? Hebben jullie echte "papa/mama + kind" games, of spelen jullie gewoon resident evil 2:remake terwijl je kind naast je op de bank zit? Hebben de kids hun eigen console, of laat je ze de hele dag mobiele games spelen zodat je zelf tijd hebt om die 100+ uur RPG uit te spelen? Zelf heb ik een zoontje en dochter van 7 jaar oud, en hiermee speel ik op vrijdagmiddag en zaterdag morgen wat games op de xbox (minecraft, just dance, hollow knight, minecraft dungeons, ori etc). Hierbij hou ik er rekening mee dat de game niet te geweldadig is voor jonge kinderen. Verder hebben ze geen tablet of telefoon omdat je ik graag wil dat ze buiten games ook interesses en hobbies ontwikkelen, en ik uit ervaring weet hoe slecht de invloed van teveel gamen op je leven kan zijn
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het ook heel veel te maken heeft met de omgeving en opvoeding. Er zit natuurlijk een mega verschil in gamen met je ouder of rond je ouders, en je ouders die je dat in de hand drukken omdat ze rust willen. Daarnaast is het een mythe dat kinderen dankzij games bijvoorbeeld met geweld in aanraking komen, er is nog nooit aangetoond dat kinderen of jongvolwassenen door games iets slechts doen. Maar volwassenen willen dat maar wat graag roepen, en 90% van de keren zijn dat mensen die nog nooit ook maar 1 game hebben opgestart. Ik groeide vroeger op met de gameboy, PC, Snes en weet ik wat nog meer. Ik geloof dat ik al gamede vanaf 5-6 jaar oud, al was dat vroeger games zoals freddy fish en supaplex. Maar zo gauw ik wat meer vrijheid kreeg om zelf te kiezen ging dat al gauw naar de shooters en de oude GTA etc. Mijn kinderen mogen straks ook gewoon gamen, ongeacht de leeftijd. Maar ik leer ze dan wel wat het precies is (fantasie), en natuurlijk moet niks er onder lijden zoals school etc.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter voorkomen dan genezen. In Walibi hebben ze ook een 18+ bordje bij de VR attractie. helaas. Een kind kan net zoveel lol hebben met fortnite op een telefoon vs GTAV op een monster PC. VR is dus overbodig voor een kiddo, en ik zou er niet in investeren, of het riskeren. Gelukkig is er ook geen grote hype game die de hele klas MOET spelen. Dus gewoon gebruik maken van de situatie en dat geld en potentiƫle gevaar in de zak houden. Af en toe een VR ervaring zoals die achtbanen en dergelijke zullen helemaal prima zijn. Als een oudje van 90 het kan, kan een kind van 5-10 het ook. In beide gevallen doe je dat niet 10 uur op een dag lol. Maar voor een 5 a 10 minuten ervaring. wel leuk.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...