Ga naar inhoud

PS5 HDR op goedkope 4K tv


Jelsnel

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Wonder boven wonder is het me gelukt een PS5 te bemachtigen en hij staat nu sinds vrijdag op mijn tv-meubel te fonkelen. Toen ik hem aansloot op mijn Philips 50PUS6203 zag het beeld in sommige games er vreemd uit (te donker of juist te licht en vooral erg dof). Ik neem aan dat dit veroorzaakt wordt door de HDR dus die heb ik voorlopig even uitgezet. Ik weet dat ik een goedkope tv heb dus niet te veel moet verwachten, maar hij ondersteunt wel 4K én HDR. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Of ben ik beter af om HDR gewoon uit te laten? Er zijn zo veel settings om te veranderen dat ik een beetje bang ben om er zo maar aan te frutten zonder er verstand van te hebben. Ik ben niet zo thuis in de TV-jargon dus van Reddit werd ik niet veel wijzer, daarom hoop ik dat hier iemand me kan helpen :) Alvast bedankt!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

Het kan meerdere oorzaken hebben als je HDR er op een tv niet goed uit ziet. Sommige tv's hebben een soort van HDR remaster. Als dat aanstaat word ook content die geen HDR is naar een soort van nep HDR gebracht. Mij samsung tv heeft dat ook.  Ik gebruik dat nooit aangezien dit ook bij bronnen die wel HDR zijn zorgt voor kleuren die dof zijn. Je moet eens kijken of je dat niet aan hebt staan.  Daarbij hebben sommige tv's een game mode kijk eens of je die hebt aan staan of dat verschil maakt. Of zet hem eens uit en kijk of dit het verschil maakt. Of zet je tv eens terug naar fabriek instellingen en kijk of de kleuren dan nog dof zijn.  Of kijk dit filmpje eens ik heb zijn raad opgevolgd en ik heb nu een betere HDR op mijn PS5 met mijn tv.  Een neef van mij heeft dit ook gedaan en hij heeft een vrij goedkope sony tv die 4K HDR is en ook hij zegt dat er echt wel een duidelijk verschil zichtbaar is. 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

iK heb eens gekeken naar de Technische specificaties van jou Philips 50PUS6203 tv en als ik mij niet vergis. Ondersteund die tv van jou wel HDR plus en HDR 10 maar geen HDR+ Jou tv is 400 Nits dus technisch gezien is dat geen echte HDR. Een SDR televisie kan ongeveer 100 tot 300 nits aan helderheid geven, terwijl een HDRtelevisie momenteel tot 1500 nits aan helderheid geeft. Theoretisch gezien kan een toekomstige HDR televisie zelfs tot 10.000 nits aan helderheid leveren. van wat ik heb begrepen is er pas vanaf 600 A 800 nits pas echt sprake van goede HDR.  Als ik jou was zou ik eens kijken naar een tv die HDR10+ doet ondersteunen. De meeste HDR tv's zitten tegenwoordig zo rond de 1000 nits of meer. Mijn samsung QLED uit 2018 kan zelfs 2000 nits aan maar dat was ook het topmodel toen. Daarbij zou ik niet voor een Philips gaan maar voor sony of samsung.  familie van mij namelijk ook een goedkope Philips gehad in combinatie met een PS4 Pro  en die was daar niet bepaald over te spreken. LG vind ik niets met hun OLED aangezien dit nog altijd inbrand bij games.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-3-2021 om 11:57, Jelsnel zei:

Hallo allemaal, Wonder boven wonder is het me gelukt een PS5 te bemachtigen en hij staat nu sinds vrijdag op mijn tv-meubel te fonkelen. Toen ik hem aansloot op mijn Philips 50PUS6203 zag het beeld in sommige games er vreemd uit (te donker of juist te licht en vooral erg dof). Ik neem aan dat dit veroorzaakt wordt door de HDR dus die heb ik voorlopig even uitgezet. Ik weet dat ik een goedkope tv heb dus niet te veel moet verwachten, maar hij ondersteunt wel 4K én HDR. Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen? Of ben ik beter af om HDR gewoon uit te laten? Er zijn zo veel settings om te veranderen dat ik een beetje bang ben om er zo maar aan te frutten zonder er verstand van te hebben. Ik ben niet zo thuis in de TV-jargon dus van Reddit werd ik niet veel wijzer, daarom hoop ik dat hier iemand me kan helpen ? Alvast bedankt!

Van Reddit wordt The Rock ook nooit wat wijzer, wat een gare vergaarbak van van alles en nog wat is dat zeg. Succes iig ermee.

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, TheRock zei:

Van Reddit wordt The Rock ook nooit wat wijzer, wat een gare vergaarbak van van alles en nog wat is dat zeg. Succes iig ermee.

Weet je wat ik denk. Volgens mij is er gewoon geen goed forum waar je echt wijzer van word zoals je nu bent. Het probleem is dat internet prop vol staat met van alles en nog wat. Waardoor je als je echt iets moet weten je vaak door de bomen het bos niet meer ziet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...