Ga naar inhoud

Het topic der sauzen


stiffmeister

Aanbevolen berichten

Het is kerstavond. Moeder staat te koken, het licht is gedimd en de kaarsen, kerstversieringen en nette kledij vormen een zeer fijne aangelegenheid. De geurende gerechten dansen in de kamer. Je zit aan tafel, te popelen, te watertanden om het dat komen zal, een verrukkelijke varkenshaas met aardappeltjes, groenten en een baguette met kruidenboter... en bovenal, de saus, ja de roomsaus die over het derrière (eigenlijk de rug) van het malse stukje dier gegoten is. Oh Oh Oh, dat is wat de kerstman eigenlijk zou mogen roepen wanneer hij stilletjes door de ramen gluurt. Maar nee, niet is minder waar, de kerstman schreeuwt het uit, HO HO HOE, dit is een ramp! Une catastrophe! Moeder komt aan tafel en zet een schaal neer... jawel, een schaal met, u raadt het al. Bitterballen. Wetende dat men een gegeven paard niet in de bek moet kijken, zit ik daar toch versuft en verslagen... Ik kijk in het rond en ik vraag "um m-mam, d-d-de saus?" Moeder kijkt even verlegen en wijst dan naar een plekje onder de kerstboom. Daar staat zij, het mooiste geschenk dat men geven kan, met strik en al. Een sauzenpakket dat de verwachtingen te boven gaat. Van mosterd en mayo tot ketjap en ketchup. Pindasaus, honing-mosterd, curry en knoflook. Allen zijn zij van de partij. Bijna was kerstmis een om te vergeten, maar nu onvergetelijk... Kortom, ben jij ook een sausjeshoer en hou jij van bovenstaande sausjes (en nog vele anderen)?; Doe jij ook ketchup in de koffie, falafel bij elke fles knoflooksaus en is jouw dag ook kwalitatief uitermate teleurstellend wanneer je merkt dat niet gelijk je hele hebben en houden onder de saus zit wanneer je in die burger bijt?; Of, hou je gewoon van saus. Dan is dit topic voor jou! Bespreek hieronder jouw favoriete sausjes (+ bijbehorende gerechten) en discrimineer niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 jaren later...

Ik heb nu van die Secret Aardvark Habanero Hotsaus gekocht.

aangepast door roastednerd

3x.gif                                                                                                                                                               spacer.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom leer ik nu pas over dit topic? Ik houd van saus! Een andere saus voor elk moment.

Franse friet: Heinz tomatenketchup

Vlaamsche friet: Vlaamsche mayonaise

Zwembadfriet: Remia Mayolijn met Hela curry

Sushi: Dimsum sojasaus van Lee Kum Kee

Loempia: Srirarcha hot sauce van Flying Goose Brand

En knoflooksaus, guacamole (telt dat als saus?) en salsa maak ik zelf. Maar saus is goed. Saus is leven.

  • Like 1

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Doornroosje zei:

Waarom leer ik nu pas over dit topic? Ik houd van saus! Een andere saus voor elk moment.

Franse friet: Heinz tomatenketchup

Vlaamsche friet: Vlaamsche mayonaise

Zwembadfriet: Remia Mayolijn met Hela curry

Sushi: Dimsum sojasaus van Lee Kum Kee

Loempia: Srirarcha hot sauce van Flying Goose Brand

En knoflooksaus, guacamole (telt dat als saus?) en salsa maak ik zelf. Maar saus is goed. Saus is leven.

ja dit is toch wel mijn beste draadje op deze site vgm, al zeg ik het zelf (ik snap alleen niet hoe mijn account 2 split persoonlijkheden had op 12 december...)

 

yes guacamole is vanaf nu saus, de beste saus, met lente uitjes, ahhhwyeahh. Ik doe verder ook santa maria jalapeño relish op mn tacos als ik geen jalapeños heb en um of de salsa OF die van heinz street food jalapeño salsa. Echt een aanrader voor wanneer je t zelf niet zou maken, echt lekker en een klein beetje pittig.

 

ik vind die vegan Hellman's mayo ook erg lekker, begin gelijk te watertanden

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap nu pas wat je bedoelt met zwembadfriet, ik dacht letterlijk natte kut friet (a) maar man dat doet me denken, wat mis ik die tijd dat ik daar zo zat op die kut plastic stoeltjes met mn kut blauwe plastic vorkje die zwembadfriet te kanen, kijkend over het binnenzwembad, met de draaikolk waar iedereen met man en macht tegen een onfortuinlijke dood liep/zwom te vechten, en dat terwijl iedereen daarna zei dat je niet gelijk het water in moest gaan want dan zou je kramp krijgen. Wat dus best wel bad (badumtss) was om daarna gelijk de draaikolk in te duiken. Ik mis die tijd, daarna staand onder de rode lampen alsof de toekomst al wist dat je een hoertje zou worden op een gaming gerelateerd forum vele jaren later. Man.. en ohja, en de friet, die smaak is on-ver-ge-te-lijk.

 

  • Like 2

kikker4.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...