Ga naar inhoud

Dagelijkse quizvraag

RobertAugustdeMeijer

Aanbevolen berichten

• Reacties 200
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het was inderdaad eerst een marketing truc. Vervolgens was voor sommige gamers een verwijzing naar de processorsnelheid van de Genesis. Maar in 2009 kwam dit naar boven door Scot Bayless: "Sadly I have to take responsibility for that ghastly phrase. Marty Franz [Sega technical director] discovered that you could do this nifty trick with the display system by hooking the scan line interrupt and firing off a DMA at just the right time. The result was that you could effectively jam data onto the graphics chip while the scan line was being drawn – which meant you could drive the DAC's with 8 bits per pixel. Assuming you could get the timing just right you could draw 256 color static images. There were all kinds of subtleties to the timing and the trick didn't work reliably on all iterations of the hardware but you could do it and it was cool as heck. So during the runup to the western launch of Sega-CD the PR guys interviewed me about what made the platform interesting from a technical standpoint and somewhere in there I mentioned the fact that you could just "blast data into the DAC's" Well they loved the word 'blast' and the next thing I knew Blast Processing was born. Oy." https://segaretro.org/Blast_processing Dus het was een techniek om meer kleuren op je scherm te krijgen. Het werd alleen nooit gebruikt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna! De eerste versie was op de Apple ii (1988). Omdat John Madden zulke hoge eisen had voor een spel mijn zijn naam erop, duurde het zes jaar voordat het af was: https://www.sbnation.com/2018/8/7/17599240/john-madden-football-apple-ii-genesis-original-story-trip-hawkins (de MS-Dos en C64 versies kwamen vlak daarna uit)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in