Ga naar inhoud

Rechter maakt beslissing over steam (en potentieel dus all andere stores)


Hellraidermike

Aanbevolen berichten

https://www.numerama.com/business/549290-steam-valve-est-condamne-en-france-pour-avoir-interdit-la-revente-de-jeux-dematerialises.html http://www.4gamers.be/nieuws/70438/1/Rechtbank-beslist-Steam-games-moeten-tweedehands-verkocht-kunnen-worden Of in het kort: de rechter beslist dat games tweedehands verkocht moeten worden, dit is een zeer belangrijk stukje nieuws voor de game industrie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Valve zal hier wel tegen in beroep gaan, want dit is natuurlijk een kansloos beleid voor publishers. Wie gaat er nog 'nieuwe' digitale games kopen als je ook een veel goedkopere key van marktplaats kunt halen met exact het zelfde product? Bij fysieke games is er nog daadwerkelijk vermindering in waarde door beschadigingen en dergelijke, dat heb je bij een digitale game niet.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat is wat mensen ook zeggen onder het artikel en daar kan ik inderdaad ook echt inkomen, het gaat wel een probleem worden. De waarde word wel minder aangezien je het nooit als nieuw kan verkopen. Maar nooit zo weinig tegenover een fysieke game. Maar dat moet nog blijken. Maar steam gaat inderdaad in beroep en tot die tijd hoeft er dus nog niks te veranderen. Er staat trouwens ook in dat steam een aantal voorwaarden moet schrappen (voor nu nog alleen in frankrijk) Zoals dat de key gekoppeld is aan één account en dat je keys niet door mag verkopen. Door de uitspraak kan dus effectief worden gedaan alsof ze niet bestaan. (tenzij het beroep dat terugdraait al vermoed ik van niet)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat heeft de rechtbank niet wettelijk tegen gesproken. Steam en alle andere mogen het dus niet meer verkopen als licentie of abbo aangezien het dat niet is. Een key kopen staat gelijk aan het kopen van een fysieke versie waar jij de eigenaar van wordt. Nou ik dat zeg betekent dat ook dat je dus elke game zou moeten kunnen aanpassen zonder je licentie kwijt te raken aangezien jij de eigenaar bent. Hmm dat gaat een probleem worden voor de game industrie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel dat is een goede vraag. Per wet zoals hier dus het vonnis is, is namelijk dat digitale games gelijk staan aan fysieke games. Dit wil niet per definitie zeggen dat streamed games daar ook niet onder vallen. Wat wel wordt gezegd is dat bij het aankopen van digitale games dat het geval is, stream abbonomenten worden hier dus niet genoemd. Dan kan je er inderdaad vanuit gaan dat die niet onder het vonnis vallen en dat inderdaad een loophole kan gaan worden. Maar dat is ook gelijk een probleem, als van steam een streamdienst gaat maken is dat raar. Want hoeveel moet je gaan vragen per maand voor duizenden games. Hoe krijgen developers geld etc. Steam veranderen in een stream dienst is onmogelijk op het moment. Zelfs die stadia heeft maar weinig games, uplay heeft weinig games, gamepass ook en er gaan iedere maand er weer games uit omdat het niet te betalen is. Stream dienst is dus geen optie voor alle games zoals steam dat heeft. Ik vraag me dus zeer af of dat het alternatief wordt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...