Ga naar inhoud

Ranking the Batman films!


CatBoy

Aanbevolen berichten

Batman is (na Superman dan) mogelijk de meest iconische superheld ter wereld. Hoewel hij oorspronkelijk debuteerde in comics, hoop ik dat we het erover eens kunnen zijn dat zijn films een grote rol hebben gespeeld in zijn succes. Hier zijn alle Batman films from worst to best. Btw, dit is mijn mening, en meningen verschillen. Als jij je eigen ranklijst hebt, laat die dan zeker achter in de comments :) Voor deze ranklijst kijk ik alleen naar Batman's live action films. Daarnaast zullen er ook films op staan die per se exclusief over Batman gaan, maar waar hij wel een hoofdrol in heeft gehad. Daarbij: SPOILER ALERT! 10: Batman en Robin Iedereen kent de aller eerste Batman filmreeks, die werd gestart met Tim Burton's Batman in 1989. Die film was misschien een groot succes, het is triest om te zien dat de kwailiteit van de films na die films steeds minder werden. Dit heeft er tot geleid dat de reeks werd afgesloten met een, laten we eerlijk zijn, kutfilm. Hoewel het grootste probleem van deze film het idiote verhaal, maken ook de belachelijke scenes en dialogen deze film tot een fiasco. En sinds wanneer ziet Gotham eruit als Las Vegas? 3/10. 9: Batman Forever Kijk, ik maak graag onderscheid tussen een kutfilm en een slechte film. Batman en Robin is een kutfilm, Batman Forever is een slechte film. Waar Batman en Robin bijna alles fout doet, is deze film nog best te kijken, maar het maakt te veel fouten om het echt een goede film te maken. De villians zijn allebei de Joker met een Two Face en een Riddler skin. Het verhaal is zwak, maar niet per se slecht. Het acteerwerk is prima, maar niet oscarwaardig. Wat ik aanraad: heb schijt aan de filmvolgorde en kijk Batman en Robin eerst, dan zal deze film je een stuk beter bevallen. 5,5/10. 8: Justice League Weliswaar geen Batman film, maar hij is wel een van de hoofdrolspelers van het verhaal. Ik denk dat de meeste mensen op deze site wel een beetje op de hoogte zijn van hoe goed (kuch) deze film is, dus ik besteed hier verder geen aandacht aan. 5,6/10. 7: Batman (1966) Deze film, die is gebaseerd op de gelijknamige, iconische serie, is gemaakt in de tijd dan Batman, door nieuwe regels omtrent de toon van comics, werd veranderd van de serieuze crime fighter, in een malloot die voor werkelijk alles wat hij heeft het woord ''bat'' heeft gezet. Maar voor die tijd was dit een groot succes. Batman's grootste vijanden zweren samen tegen de superheld. Misschien een kleuterachtig verhaal, maar daardoor niet minder vermakelijk! Daarbij was dit Batman's eerste live action debuut op het witte doek! En Adam West is inmiddels legendarisch geworden in de rol van Batman. En hoewel deze film meestal als ''schattig'' wordt bestempeld en totaal niet serieus wordt genomen door veel fans, is de film zeker het kijken waard. 6/10. 6: Batman Returns Ik wil even zeggen dat dit, als Batman en Robin niet bestond, mijn minst favoriete Batman film is die er is. Als ik eerlijk kijk zie ik ook wel dat dit een goede film is, maar duisterder dan nodig is. In deze film neemt Batman het op tegen de Penguin en Catwoman. Hoewel ze allebei een beetje over de top zijn, kunnen ze prima serieus worden genomen als de villians. Uiteraard staat deze film bekend om de duistere toon. Niet voor iedereen weggelegd, maar voor de liefhebber zou dit zomaar eens dé Batman film kunnen zijn. 7/10. 5: Batman v Superman: Dawn of Justice Ik heb al eerder op deze site laten weten dat dit voor mij een van de meest teleurstellende films van het decennium was. En toch heb ik me er mee vermaakt. De film heeft problemen. Veel problemen. Bijvoorbeeld de casting van Lex Luthor, Robin die al een tijdje dood lijkt te zijn, en het feit dat dit niet bepaald de twee titel personages neerzet zoals het zou moeten. Maar voor een avondje popcorn vermaak is dit zeker niet verkeerd. Verstand op nul, en kijken naar twee volwassen mannen in spandex die elkaar de koppen inslaan. 7/10. 4: Batman(1989) De eerste Batman film in de Burtonverse. Deze film zette Batman weer op de kaart als de duistere Dark Knight die hij oorspronkelijk was, nadat hij door velen werd gezien als de kleurrijke goof die we zagen in de 60's. Daarnaast is deze film Batman in een notendop: De Joker sticht chaos in Gotham City, en Batman moet hem tegenhouden. That's it. Daarnaast is deze film bijzonder comic accuraat, waardoor die bijna de perfecte Batman film zou zijn. Jammer genoeg zitten er een paar kleine foutjes/irritaties in de film die het dat niet maken: De Joker krijgt de hele film door een complete backstory. Bruce Wayne leren we pas kennen als we al zo bijna middenin de film zitten, en het duurt zelfs nog langer voordat duidelijk wordt dat HIJ het hoofdpersonage is, en niet Joker of Vicky Vale. Hierdoor ziet Batman er ook uit als een freak in plaats van de Joker. Daarnaast dreigt Batman de Joker te willen vermoorden. En we weten allemaal dat dat voor Batman normaal gesproken een grote nono was. Maar behalve dat is dit een geweldige Batman film, en zeker eentje die revolutionair is geweest voor het hele superhelden genre. 8/10. 3: Dark Knight Rises Ik ga eerlijk met jullie zijn: Ik heb deze film maar half gezien. Maar wat ik heb gezien is tien keer beter dan al de andere films die ik zojuist heb genoemd. Ik kan niet teveel over deze film zeggen omdat deze film voornamelijk voortborduurt op zijn voorgangers (op een goede manier) en deze film is te goed om te spoilen. 9/10. 2: Batman Begins Mijn favoriete Batman film. Deze film verteld ons Batman's oorsprongsverhaal op de meest epische verhaal mogelijk. Een film die enkel overtroffen word door zijn opvolger....9,9/10. 1:The Dark Knight Deze film is DE perfecte Batman film. Nee serieus, ik kan niks over deze film zeggen dat me tegenviel. Deze film is wat Batman 1989 had moeten zijn. De Joker (gespeeld door de legendarische Heath Ledger) veroorzaakt chaos in Gotham. Hij wil bewijzen dat alle mensen even slecht zijn als hij, als ze zich maar in de juiste situatie bevinden. Batman moet hem stoppen, en tegelijk proberen om Joker's ongelijk te bewijzen. Deze film is pure perfectie. Gaat dat zien, dames en heren! 10/10. Bedankt voor het lezen :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...