Ga naar inhoud

Coronavirus (COVID-19-virus)


Roald

Aanbevolen berichten

Ook mensen die wantrouwig waren over het vaccin en die nu op de ic liggen met "corona spijt".. ook dat zijn mensen die gewoon zorg verdienen. Ongelovige thomassen tot ze zelf echt ziek werden. Ja maar als de ic's dadelijk weer overvol geraken? Oh.. Extreem rechtse mensen hebben hetzelfde idee over vluchtelingen en banen en het woning tekort. Schijnbaar delen mensen het idee dat vol ook daadwerkelijk vol is. Maar geen plaatst voor die onreine vieze ongevaccineerden. Gevaccineerden über alles
Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk ben ik het niet met alle maatregelen eens, zo heb ik de avondklok altijd een bizarre maatregel gevonden waarvan het precieze nut mij nooit duidelijk is geworden. Je grote copy / paste gaat echter niet over "het beleid" maar om de coronapas, en daar sta ik 100% achter.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat er een beetje verwarring lijkt te zijn en net de debiele punten uit het knip-en-plak werk aan werden gehaald, hier dan de aangepaste versie met enkel de punten waar The Rock zijn bedenkingen bij heeft… ———————————————— Weet je wat The Rock raar vind? Dat het doel steeds verschuift van, je doet het voor de ouderen en de kwetsbaren en dan 'to flatten the curve' om het vervolgens te doen om de druk op de zorg te verminderen. Waarom is er na 1,5 jaar nog steeds geen enkel bed extra in de zorg? Dat vind ik raar... Dat een gevaccineerde geen negatieve test moet laten zien binnen de horeca en een ongevaccineerde zonder klachten wel…dat vind ik raar.. Dat Rutte zegt dat testen zonder klachten geen zin heeft en we dit nu massaal moeten doen...dat vind ik raar… Dat ik wel in mijn blootje zonder QR-code in de sauna naast iemand kan zitten zweten, maar vervolgens niet samen mag eten...dat vind ik raar... Dat Hugo zei absoluut geen dwang toe te willen passen, dat zoiets onmogelijk moet zijn en dat ze er anders, als kabinet, voor zouden gaan liggen. En dat deze man vervolgens de schuld in de schoenen van ongevaccineerden probeert te schuiven….dat vind ik raar... Dat je door een hele Ikea kunt struinen zonder QR-code, maar zodra je wilt zitten voor Zweedse balletjes, je ineens wél zo'n code nodig hebt...dat vind ik raar... Dat ik filmpjes zie van Franse zorgmedewerkers die hun witte jassen huilend in het vuur gooien, omdat ze nu ineens gedwongen worden zich te vaccineren en anders geen salaris ontvangen terwijl onze media vertelt dat de QR-code in andere landen geen probleem oplevert…dat vind ik raar… Dat een schrijfster op Instagram haar hele account kwijtraakt, omdat ze een bericht deelt dat er in Duitsland een QR-code verplicht is in supermarkten…dat vind ik raar… Dat er 45 miljoen wordt uitgetrokken om boa’s aan te stellen voor het controleren op een QR-code voor maar zes weken...dat vind ik raar... Dat er in vele landen elke week grote protestmarsen zijn en dat we hier niets over zien in het nieuws…dat vind ik raar… Dat er in Australië met rubberen kogels op betogers wordt geschoten en onze media dit verzwijgen…dat vind ik raar… Dat er tijdens protestbijeenkomsten gezocht wordt naar dat ene beeld dat negativiteit uitdraagt terwijl er vooral veel liefde te zien is...dat vind ik raar... Dat kinderen die er amper ziek van worden zich toch moeten laten vaccineren om een ander te beschermen...dat vind ik raar… Dat kinderen van 13 jaar buiten in de regen hun snackje op moeten eten, omdat ze geen QR-code hebben en de schoolkantine niet in mogen…dat vind ik raar… Dat het een maatschappij aan het worden is van 'wie niet voor mij is, is tegen mij'. We hoeven toch niet hetzelfde standpunt te hebben om elkaar wel lief hebben? Dat vind ik raar… Dat mijn overweging inmiddels niets meer te maken heeft met mijn gezondheid betreffende COVID maar gezond in een maatschappij te kunnen blijven staan…dat vind ik raar.. Dat velen ook op die manier de prik hebben genomen, niet ivm angst voor COVID, maar door druk van buitenaf…dat vind ik raar…
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in Cambridge dus dat is niet helemaal representatief voor de UK. Iedereen heeft hier een hekel aan de conservatieven, waardoor de gekke situatie is ontstaan dat mensen zich nog steeds houden aan allemaal maatregelen die door BoJo zijn afgeschaft. Dus iedereen loopt in iedere winkel met mondkapjes rond terwijl het niet meer hoeft, veel kroegen hebben nog steeds tafeltjes op afstand staan etc. etc. etc. Over het algemeen is de grootste troep wel voorbij. Iedereen boven de 12 komt in aanmerking voor een vaccin, en 90% van deze groep heeft minstens één prik gehad. Het loopt inmiddels wel redelijk met de zorg en er zijn formeel niet echt beperkingen meer. Toegangspassen e.d. hebben we niet, maar dat hangt er waarschijnlijk mee samen dat de vaccinatiegraad hier significant hoger is dan in Nederland. Sowieso heb ik het gevoel dat de echte COVID wappies hier een stuk minder zijn dan in Nederland. Er demonstreren om de zoveel tijd wat idioten in Londen maar die worden over het algemeen genegeerd. Wat waarschijnlijk helpt is dat het hier, in tegenstelling tot in Nederland, echt goed fout is gegaan met COVID eind 2020 begin 2021. Een collega van me woont in een stad waar ze toen een pop-up mortuarium hebben moeten plaatsen omdat ze niet genoeg capaciteit hadden om alle COVID doden te verbranden. Dat was ook de tijd dat alle ziekenhuizen uitpuilden en ambulances in de file stonden om hun COVID patiënten bij het ziekenhuis af te leveren. Ik denk dat dat de kijk op de zaak van een hoop mensen heeft veranderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in een links bolwerk en werk in de software-industrie. Er worden zoveel kutopmerkingen over de conservatieven gemaakt om me heen dat de paar conservatieven die ik in mijn dagelijks leven tegenkom (althans, ik ga ervan uit dat ik een paar conservatieven tegenkom zonder het van ze te weten) daar niet voor uit durven te komen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

"dat hangt er waarschijnlijk mee samen dat de vaccinatiegraad hier significant hoger is dan in Nederland" Vaccinatiegraad Nederland 12 jaar en ouder opkomst 1e prik is 84,7% (https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties) Of dat een significant verschil is met 90% weet ik niet, maar naar mijn gevoel scheelt dat niet al te veel. Althans niet voldoende om het het verschil in beleid te verklaren.
Link naar reactie
Delen op andere sites

>oor die extra bedden, hebben we ook gewoon het leger die met een beetje omscholing al aardig ver komen en van waarde kunnen zijn. Als jij je wil laten verplegen door een militair als je een blinde-darm-ontsteking hebt, prima. Ik vind het persoonlijk fijner als er gekwalificeerd personeel aan mijn ziekenhuisbed staat. >Een gevaccineerde kan schijnbaar ook overdragen. The Rock is blij dat hij niet hoeft te testen, maar scheef blijft het wel De mate waarin je COVID krijgt is lager en de mate waarin je het doorgeeft is lager als gevaccineerde. Het feit dat je het theoretisch gezien nog kan overdragen als je gevaccineerd bent is niet relevant. Als ik tegen Real Madrid voetbal en wil zorgen dat ik zo min mogelijk tegendoelpunten krijg, tegen wie moet ik me dan beschermen? Tegen Benzema of tegen Courtois? Het argument dat "gevaccineerden ook COVID kunnen doorgeven" is hetzelfde als zeggen dat ik even veel op ze allebei moet letten omdat "Courtois ook kan scoren" >Nu is het moment om de schuld te leggen bij de ongevaccineerden, zodat de druk vanuit de maatschappij toeneemt op hen die zelf beslissen iets niet in hun lichaam te willen. Eens, en de QR code is wat mij betreft een nuttig en proportioneel middel om dat te bewerkstelligen. >Maar mensen keihard op straat zetten, die een opleiding genoten hebben en niks anders kunnen (uiteraard kunnen ze ook pizza’s gaan bezorgen, maar je snapt wat The Rock bedoeld), beschermende kleding kunnen dragen, etc, dat kan toch gewoon niet. Maar dat gebeurt ook niet toch? Mijn kijk hierop is de volgende: Ik vind dat mensen die in beroepen werken waar je onvrijwillig mee in contact komt gevaccineerd moeten zijn. Denk aan politieagenten, zorgmedewerkers, mantelzorgers en mensen die bij overheidsloketten en dergelijken werken. Medewerkers van plaatsen waar je vrijwillig komt (de BurgerKing ofzo) hebben wat mij betreft niet dezelfde verplichting. >Maar de rol van deze platformen zijn inmiddels dusdanig geëvolueerd dat hier simpelweg goede regelgeving voor nodig is, dat blijkt keer op keer met zaken als censuur, privacy, opruiing, etc. Dat is een bredere discussie dan slechts COVID. Persoonlijk vind ik dat bijvoorbeeld Facebook nog reuze-coulant is richting covid-wappie groepen die (onbewust) leugens verspreiden. >Zelfde hoe hier in NL vreedzame protesten werden neergeslagen Ik sla de rest van je punt over omdat ik persoonlijk het gevoel heb permanent naar covid-wappie protesten te kijken in de Nederlandse media en het op die manier een welles-nietes discussie wordt over de vraag of dat te veel of te weinig is. Wat ik wel belangrijk vind om aan te kaarten is dat "vreedzaam" geen criterium is voor het neerslaan van een protest. Protesten moeten aangevraagd worden voor een bepaalde locatie en een bepaald tijdstip zodat je de rest van de samenleving niet al te veel lastig valt. Tijdens de corona periode moesten protesten daarnaast aan COVID wet-en-regelgeving voldoen. Bij het schoonvegen van het museumplein (bijvoorbeeld) is de vraag dus niet of het protest "vreedzaam" was, maar of onze wappie-vrienden net als iedere andere groep die wil protesteren netjes een aanvraag had gedaan bij de gemeente. Volgens mij (maar correct me if I'm wrong) is het antwoord daarop nee, wat meteen verklaart waarom het plein is schoongeveegd. >Dus je hebt dat scenario dat die niet de schoolkantines in mogen. The Rock heeft het voor de zekerheid nagevraagd bij wat bekenden met kinderen in die leeftijd, en dit is inderdaad het geval. Ok, de covid pas voor mensen onder de 18 lijkt me totale onzin. >Een vrouw hoeft ook niet ongewenst een pik in haar toe te staan, dat noemen we verkrachting. Verplichte vaccinatie verscheelt wezenlijk niet veel van het principe van verkrachting als je het zo bekijkt. Ho ho ho wacht even. Waar zie jij mensen vastgegrepen worden op straat terwijl een arts een dosis moderna in hun bovenarm duwt? Je vergelijking loopt niet mank omdat het zo schokkend is richting vrouwen, je vergelijking loopt mank omdat het gewoon een hele slechte vergelijking is. >Daarbij zijn er ook zat mensen, meerdere in The Rock zijn omgeving, die het virus hebben gehad, antistoffen hebben en nu dus zeggen dat ze geen vaccin willen omdat ze op hun lichaam vertrouwen dat er al mee gedeald heeft. Dit is voor mij dus de hele reden dat we een QR code systeem nodig hebben om deze mensen er met een zachte hand van te overtuigen om toch maar een spuit te halen. Zoals iedere arts je kan vertellen is het ook voor mensen die COVID hebben gehad nog steeds beter als ze zich OOK laten vaccineren. Het idee dat "je al natuurlijk beschermt bent" is kul, want de daadwerkelijke situatie is dat je nog beter beschermd kan raken. >The Rock vindt het heel raar dat deze mensen nu buitengesloten worden. Ze worden niet buitengesloten. Ze kiezen ervoor om wat meer controles te moeten doen om deel te mogen nemen aan de maatschappij, om er zo voor te zorgen dat zwakkeren in de samenleving niet besmet kunnen raken door hun COVID. Voor iedereen die dan begint te janken over VRIJHEID en MIJN KEUZE is het misschien leuk om een van de bekendste boekjes over vrijheid erbij te pakken, On Liberty van J.S. Mill (overigens prima leesbaar als je een keertje zin hebt, is een pagina of 100 lang). Ik citeer van wiki: Mill proposes a single standard for which a person's liberty may be restricted: That the only purpose for which power can be rightfully exercised over any member of a civilized community, against his will, is to prevent harm to others. His own good, either physical or moral, is not a sufficient warrant ... Over himself, over his body and mind, the individual is sovereign.[15] De reden dat ongevaccineerden wat testjes moeten laten doen is in de woorden van Mill "to prevent harm to others". Wat mij betreft is het QR systeem de minst nare manier om ervoor te zorgen dat anderen tegen ongevaccineerden beschermd zijn. >Had vorig jaar medio mei gezegd, wat iedereen eigenlijk zelf ook wel had kunnen bedenken, dat we nog wel een jaar hier in zouden zitten, en er waren zeker rellen uitgebroken. Hierbij wil ik de kanttekening plaatsen dat het niet de schuld van de overheid is dat jullie in Nederland met die QR pas zitten. Hier in Engeland is het niet nodig. Waarom? Omdat we een hogere vaccinatiegraad hebben en veel mensen vrijwillig mondkapjes dragen in het openbaar. In plaats van permanent de schuld bij de overheid neer te leggen zouden de wappies eens wat beter naar hun eigen gedrag moeten kijken en bedenken hoe ze zelf kunnen bijdragen aan de oplossing. >Want die gast van 160kg met een prikje mag gewoon naar binnen om weer 3 Big Macs in zijn nek te proppen, en die afgetrainde gezondheidsfreak die goed zorgt voor zijn lichaam en ons allen veel minder zorgkosten zal kosten in de toekomst, mag niet. naar binnen voor een salade. Nogmaals. J.S. Mill. De QR code draait niet om het beschermen van ongevaccineerde individuen maar om het beschermen van alle andere mensen tegen ongevaccineerde individuen. >Overkoepelende punt is dat men ons steeds een worst voor weet te houden. De economie is om zeep geholpen (die was overigens zelf al aardig op weg) en we gaan hier nog jarenlang last van hebben op alle vlakken in ons leven. Eens, alhoewel de economie op een paar sectoren na wel aan lijkt te trekken nu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

The Rock is wel benieuwd trouwens, zijn er hier mensen die oprecht geloven dat ze afgelopen dinsdag nog niet wisten dat ze de boel op slot gingen gooien? 

Die dus denken dat dit niet gepland was zo van eerst even de scholen, dat chagrijn daarover eerst weg laten ebben, wel vast zaadje planten voor mogelijke harde lockdown, en dan paar dagen erna pats boem alles dicht. 

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
11 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

Ik voelde dat ik langzaam mijn directe connectie met Bill Gates was aan het verliezen, dus ik heb me zojuist opnieuw in laten spuiten met wat microchips om het te herstellen.

Kreeg je ook die melding “an unexpected error has occured” toen je in wilde loggen bij de Microsoft Store dan? The Rock hoopt dat het met je migratie verholpen is ?

IF YOU SMEEEEEEEEEEELL, WHAT THE ROCK… IS… COOKIN’!! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Jonge heeft uiteindelijk in de media eerlijk verteld dat corona meerdere jaren (naar de resultaten van dit moment) gaat duren. En er meerdere prikken gaan komen.

En nu mag die binnenkort als nieuwe minister post werken om de woningcrisis op te lossen gelukkig.

 

merja, als De Jonge het niet oplost is de vergrijzing gestorven en hebben we weer meerdere woningen cadeau gegeven aan buitenlanders ?

??

aangepast door GlobalGuardian
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Avant-La-Lettre zei:

spacer.png

Dit is hoe ik mij de woningmarkt over 4 jaar voorstel als we die patjepeeër van een De Jonge de boel laten leiden.

Ik begrijp werkelijk waar helemaal NIETS van deze keuze. Toegegeven, ik begreep ook niet wat hij op VWS deed. Waarom blijven we onkundige mannen met een 5,8 gemiddeld zulke belangrijke functies cadeau geven?

Ik ben wel benieuwd of Kuipers het beter doet op VWS.

boys.gif.19dd9db9788bf9b94e60f95649e3720c.gif.fa83cd4c4b469f466a5c64ee0256b065.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Doornroosje zei:

Ik begrijp werkelijk waar helemaal NIETS van deze keuze. Toegegeven, ik begreep ook niet wat hij op VWS deed. Waarom blijven we onkundige mannen met een 5,8 gemiddeld zulke belangrijke functies cadeau geven?

Ik ben wel benieuwd of Kuipers het beter doet op VWS.

Omdat hij zulke leuke schoenen draagt !

  • Like 1

Hier had uw advertentie kunnen staan

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Om te reageren, moet je eerst inloggen. Dit doe je door rechtsboven op inloggen te klikken.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...